Η Ηγουμενίτσα μπορεί να γίνει λιμάνι - σταθμός για κρουαζιερόπλοια!

on .

SILVER SPIRIT KROYAZIEROPLOIO

• Κατέπλευσε χθες στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας το κρουαζιερόπλοιο «Silver Spirit» της εταιρίας Silversea Cruises, με σημαία Μπαχάμες.
Το πλοίο, στο οποίο επέβαιναν 536 επιβάτες, αμερικανικής υπηκοότητας στην πλειονότητά τους προήλθε από το Κότορ (Μαυροβούνιο) και επόμενος σταθμός του είναι το Κατάκολο.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΛΗΓ ένα μεγάλο ποσοστό των επιβατών παρέμειναν στην πόλη της Ηγουμενίτσας, ενώ άλλοι ακολούθησαν τις προγραμματισμένες εκδρομές σε Μετέωρα, Σύβοτα, Πάργα- Πρέβεζα και Ιωάννινα-Δωδώνη.
Με αφορμή την πρώτη άφιξη του Silver Spirit στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε  Ανδρέας Νταής συνοδευόμενος από τον Κεντρικό Λιμενάρχη Ηγουμενίτσας Αντώνη Μάζη, πραγματοποίησε εθιμοτυπική επίσκεψη, ενώ ακολούθησε ανταλλαγή πλακέτας με τον καπετάνιο.
Ακολούθησε συζήτηση με τον καπετάνιο του πλοίου, cpt. Mino Pontillo. Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε θέματα που αφορούν τόσο το λιμάνι, όσο και τον προορισμό. Οι εντυπώσεις του καπετάνιου από το λιμάνι και την διαδικασία προσέγγισης ήταν θετικές και συγκεκριμένα ανέφερε ότι οι υποδομές που αφορούν την προσέγγιση αλλά και τους επιβατικούς σταθμούς είναι σύγχρονες και ασφαλείς.
Ο τουρισμός κρουαζιέρας έχει έρθει στο αναπτυξιακό προσκήνιο τελευταία και τοπικά, τόσο με τη συνεχή άνοδό του, αλλά και με την οικονομική σημασία που αντιπροσωπεύει στα λιμάνια – σταθμούς των κρουαζιερόπλοιων, όπως η Ηγουμενίτσα.
Χρειάζονται, όμως, παρεμβάσεις. Ειδικοί επισημαίνουν αρκετούς παράγοντες, που επηρεάζουν  και πιθανόν θα επιβραδύνουν την μελλοντική ανάπτυξη της δραστηριότητας της κρουαζιέρας.
Για να προσελκύονται οι εταιρίες κρουαζιερών σε λιμάνια, πρέπει να τηρηθούν αυστηρές προδιαγραφές, που θέτουν οι εταιρίες και που επιβλέπονται συνεχώς. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ενώ η μεσογειακή τουριστική αγορά, η βασισμένη στην «παραλία», είναι σαφώς εποχιακή, η αγορά της κρουαζιέρας, έχει μια πολύ μεγαλύτερη διάρκεια, και μπορεί να επεκταθεί και σε 12μήνη, αν τα λιμάνια-σταθμοί που προσεγγίζονται, προσφέρουν ανάλογα κίνητρα.
Αν και οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων είναι «ημερήσιοι επισκέπτες» και δεν προστίθενται στις διανυκτερεύσεις, δεν παύουν να αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό τμήμα αγοράς, και από οικονομικής πλευράς, όσο μικρό και αν είναι το ποσό που ξοδεύουν (που δεν είναι τόσο μικρό).
Επίσης η επίσκεψή τους, δίνει την ευκαιρία να διαφημιστεί ο προορισμός μέσω προσωπικών συστάσεων («word of mouth advertising»). Με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στο χώρο του τουρισμού, στα επόμενα χρόνια δεν υπάρχουν περιθώρια να αμεληθεί οποιοδήποτε τμήμα της αγοράς, και ιδιαίτερα ένα τόσο σημαντικό και αυξανόμενο, σαν αυτό των κρουαζιερών.

Η.Μ.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ