ΧΩΡΙΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΗ

Γράφτηκε από τον/την ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ on . Posted in Χωρίς Υπαγόρευση

Δεν είναι… μπαμπούλας!
✒    Δεν είναι… μπαμπούλας οι ιδιωτικοποιήσεις, ας μην υπερβάλλουμε. Και όταν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις εννοούμε την παραχώρηση σε ιδιώτες μιας δημόσιας επιχείρησης μιας υποδομής για 30 – 40 χρόνια έναντι αδρού τιμήματος.
Τα αεροδρόμια…
✒    Ας πούμε, τα 14 αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν πρόσφατα στη γερμανική Fraport, απάλλαξαν τη χώρα από ένα βάρος που δε μπορούσε να διαχειριστεί και προβλέπεται να ζήσουν… ημέρες δόξας όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμισή τους.

Και του Ακτίου…
✒    Ανάμεσά τους είναι και αυτό του Ακτίου που με τα περίπου τρία εκατ. ευρώ τα οποία θα επενδυθούν σ’ αυτό απ’ τους Γερμανούς θα αλλάξει εντελώς «πρόσωπο» και λειτουργία!

«Μάχη» με την ΥΠΑ!
✒    Θα είναι λοιπόν το Άκτιο τα κύριο αεροδρόμιο της Ηπείρου, ενώ εμείς εδώ στα Γιάννενα θα εξακολουθούμε να δίνουμε… μάχη με την ΥΠΑ για κάτι παρεμβάσεις – «ψίχουλα» στον αερολιμένα μας.

Ένα… μπάχαλο!
✒    Παρεμπιπτόντως, λέγεται ότι μετά τη μετακόμιση στον νέο πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, επικρατεί ένα μικρό… μπάχαλο στο Αεροδρόμιο, αφού στον παλιό παραμένουν ακόμα ορισμένες κρίσιμες τεχνικές λειτουργίες!

Κακές ιδιωτικοποιήσεις…
✒    Υπάρχουν όμως και… κακές ιδιωτικοποιήσεις, δηλαδή αυτές που ζημιώνουν τη χώρα και τους πολίτες της. Επίκαιρο παράδειγμα η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, τα έσοδα της οποίας για το κράτος μόνο απ’ τα διόδια ανέρχονται σε 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η Εγνατία αποδίδει…
✒    Όταν έχεις μια υποδομή που σου αποδίδει σταθερά έσοδα δεν την παραχωρείς και μάλιστα για τίμημα μόλις 100 εκατ. ευρώ για 40 ολόκληρα χρόνια. Κάντε υπολογισμούς και βγάλτε συμπεράσματα.

Δεν πάει υπερταμείο!
✒    Μάλιστα, για να μετριάσουν τις αντιδράσεις των εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αποφάσισαν τελικά η εταιρία να μην συμπεριληφθεί στο υπερταμείο, αλλά να παραμείνει στο Υπουργείο Υποδομών!

Θα μας κοστίσει…
✒    Συμπερασματικά: Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού είναι λάθος στρατηγικό και οικονομικό, σε αντίθεση με τα αεροδρόμια, τη ΔΕΗ, τμήματα των λιμανιών κλπ.. Ένα λάθος που θα κοστίσει ακριβά και σ’ όλους όσοι χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο…

Άξονες και κυκλοφοριακό…
✒    Και μιας ο λόγος για δρόμους, να δούμε πώς θα αντιμετωπιστεί τελικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα που σαφώς και θα προκληθεί από το «κούμπωμα» της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία στο ύψος της Κοσμηράς.

Σωστή πρόταση!..
✒    Ο σημερινός κόμβος -ο θεός να τον κάνει- της Εγνατίας στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Αθηνών δε θα μπορέσει να ανταπεξέλθει στον φόρτο και πολύ σωστά η Περιφέρεια Ηπείρου προτείνει όσοι κινούνται προς Γιάννενα, Ζαγόρι, Κόνιτσα κλπ. να βγαίνουν από την Ιόνια στο Αβγό.

Να διαπλατυνθεί…
✒    Όμως, πρέπει να γίνει κι άλλο ένα έργο στο Λεκανοπέδιο. Να διαπλατυνθεί το τμήμα της Εθνικής Οδού από τον κόμβο του Αβγού ως τον κόμβο της Εγνατίας με τον ίδιο τρόπο που έγινε αυτό από την Εγνατία ως το Πανηπειρωτικό!

Πεδίο δόξης λαμπρό…
✒    Το συγκεκριμένο έργο έχει προταθεί εδώ και καιρό από το ΤΕΕ Ηπείρου, ωστόσο, κανένας φορέας δεν το έχει διεκδικήσει προς το παρόν με επίσημο τρόπο. Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρό για την Περιφέρεια…

Γραφική Κόνιτσα…
✒ Πανέμορφη είναι η Κόνιτσα αυτή την εποχή. Με τα στενά πλακόστρωτα σοκάκια της, τη γραφική παλιά αγορά της (φωτό), τα όμορφα κτίρια, τα λουλούδια, τα δέντρα και φυσικά το πέτρινο γεφύρι που ατενίζει την εντυπωσιακή χαράδρα του Αώου. Αξίζει να πάει κανείς μια εκδρομή…

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ