Η Τατιάνα Καλογιάννη για τις συγκοινωνίες στην Παμβώτιδα…

on .

limnh

Tον μηχανισμό E.L.E.N.A. δείχνει η επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Ιωάννινα_2023» και πρ. Αντιπεριφερειάρχης Τατιάνα Καλογιάννη, με επιστολή της προς τον «Π.Λ.» ως βασικό εργαλείο για την αναβάθμιση της λιμναίας συγκοινωνίας στην Παμβώτιδα. Η κ. Καλογιάννη με αφορμή πρόσφατο σχετικό άρθρο του Κώστα Καλτσή, γράφει τα ακόλουθα για τη λίμνη, τις συγκοινωνίες σ’ αυτήν και την προστασία της:
Κύριε Διευθυντά,
Στο φύλλο του Σαββάτου - Κυριακής 07-08/12/2019 της έγκριτης εφημερίδας σας, ο συνεργάτης σας, κος Κώστας Καλτσής, στη θέση «ΓΝΩΜΕΣ», δημοσίευσε άρθρο του με τίτλο: «Σχεδιασμοί για τη λίμνη, αλλά χωρίς το Νησί και τα καραβάκια;». Επί των ευλόγων ερωτημάτων που τίθενται στο δημοσίευμα αυτό, κρίνω σκόπιμο να παραθέσω τα παρακάτω:
1. Στο πλαίσιο του μηχανισμού E.L.EN.A. (European Local Energy Assistance), η Περιφέρεια χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και, ήδη, έχει στα χέρια της προς αξιοποίηση πλήρη φάκελο προκαταρτικής τεχνικοοικονομικής μελέτης για την Αναβάθμιση της Λιμναίας συγκοινωνίας στη λίμνη Παμβώτιδα.
2. Στη μελέτη αυτή (η οποία αποτελεί τμήμα ενός συνολικού σχεδιασμού έργων εξοικονόμησης ενέργειας, για τον οποίον ήμουν υπεύθυνη ως αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης), περιλαμβάνονται έργα, όπως: η αντικατάσταση της λιμναίας συγκοινωνίας με φιλοπεριβαλλοντικά σκάφη (ηλεκτρικά ή υβριδικά), η προσθήκη νέων διαδρομών με αύξηση της επιβατικής/τουριστικής κίνησης, οι παρεμβάσεις βελτίωσης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και της επέκτασής τους (Πέραμα, κ.α.), ο ενιαίος χώρος ελλιμενισμού των σκαφών (συγκοινωνιακών, τουριστικών, αλιευτικών) κ.α.
3. Ως Αντιπεριφερειάρχης, διεκδίκησα στο μέτρο των αρμοδιοτήτων μου, την τροποποίηση των διατάξεων του Ν.2971/2001 (περί αιγιαλού), ώστε να μπορούν να αδειοδοτούνται και να υλοποιούνται έργα συγκοινωνιακών υποδομών ή έργων αναψυχής και εκπαίδευσης και στο υδάτινο στοιχείο των λιμνών. Πραγματικά αυτό επιτεύχθηκε και οι αναγκαίες ρυθμίσεις εντάχθηκαν στο Νόμο 4607/2019 (Άρθρο 33, παρ. 1, εδάφιο ζ).
4. Κατά την πρόσφατη προεκλογική περίοδο των αυτοδιοικητικών εκλογών καταθέσαμε στους συνδημότες το συνολικό μας πρόγραμμα για την αλλαγή της λειτουργίας και φυσιογνωμίας του Δήμου μας, στο οποίο περιλαμβανόταν και ο σχεδιασμός μας για τις δράσεις που κρίνουμε αναγκαίες για τη Λίμνη Παμβώτιδα, ο οποίος αποτυπώνεται συνοπτικά στην παραπάνω εικόνα και στον σύνδεσμο http://ioannina2023.gr/images/axones/6_2.1_limni.jpg
5. Τα οφέλη που προκύπτουν, εκ του σχεδιασμού αυτού, συνοπτικά είναι τα παρακάτω:
a. Κοινωνικά οφέλη που αφορούν τον μόνιμο πληθυσμό αλλά και τους επισκέπτες.
• Μειώνεται η κίνηση στις χερσαίες αστικές και τουριστικές μετακινήσεις γιατί η ροή των τουριστικών λεωφορείων διοχετεύεται στις περιφερειακές οδούς.
• Αποσυμφορίζεται ο κεντρικός τομέας της πόλης, δημιουργώντας ένα πιο εύρυθμο περιβάλλον.
• Οι μετακινήσεις γίνονται πιο ποιοτικές και πιο γρήγορες λόγω των νέων δρομολογίων (λιμναίων και χερσαίων) αλλά και των απαραίτητων υποδομών που προβλέπονται (στάθμευση τουριστικών λεωφορείων στο Πέραμα).
• Ο εκσυγχρονισμός των πλοιαρίων αναβαθμίζει ποιοτικά και προσδίδει την απαραίτητη ασφάλεια στις λιμναίες συγκοινωνίες.
• Με τις νέες γραμμές –επεκτάσεις πλόων- που προτείνονται, δημιουργείται η δυνατότητα σύνδεσης τριών περιοχών (Πέραμα – Μώλος - Νησί) με αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον.
Έτσι, η Λίμνη γίνεται πιο θελκτική και πιο ασφαλής, φέροντας, τους συνδημότες μας δίπλα της αλλά και τον προορισμό «Ιωάννινα» πιο ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών.
b. Περιβαλλοντικά οφέλη που προσδιορίζονται σε άμεσα και έμμεσα.
• Η χρήση περιβαλλοντικών μηχανών στα σκάφη μειώνει τα επίπεδα εκπομπών CO2.
• Αυξάνεται η χρήση της αστικής συγκοινωνίας (από πολίτες και επισκέπτες) που έμμεσα μεταφράζεται σε μειωμένη χρήση Ι.Χ.
• Η προτεινόμενη «απαγόρευση» των τουριστικών λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο της πόλης και στην παραλίμνια περιοχή του Μώλου, αποσυμφορεί τον αστικό ιστό της πόλης και μειώνει περαιτέρω τις εκπομπές CO2 και άλλων ρυπογόνων ουσιών.
c. Οικονομικά οφέλη που εντοπίζονται σε τομείς όπως ο τουρισμός και η αγορά εργασίας. Με την αναβάθμιση των μεταφορικών συνθηκών της λιμναίας συγκοινωνίας, αλλά και με τη δημιουργία των άλλων υποδομών, που προτείνονται στην τεχνικοοικονομική μελέτη, αναμένεται η αύξηση της επισκεψιμότητας δημοτών και επισκεπτών. Αυτή, άμεσα θα επιφέρει την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, την αύξηση του χρόνου παραμονής των επισκεπτών και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Όλα τα παραπάνω συμβάλουν ουσιαστικά στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
6. Από τα δημοσιεύματα που κατέγραψαν τη θεματολογία της συζήτησης του Πρωθυπουργού και του Δημάρχου κατά την πρόσφατη επίσκεψη (17-09-2019) του Πρωθυπουργού στα Ιωάννινα, προέκυψε, εκτός των άλλων, το έντονο ενδιαφέρον όλων για την περιβαλλοντική προστασία της λίμνης.
Δεδομένων των ανωτέρω, αλλά και της, δηλωθείσας, εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, πρόθεσης συνεργασίας με την Περιφέρεια για έργα ΣΔΙΤ και για συμμετοχή στο πλασίο E.L.EN.A., η αρμοδιότητα και η ευθύνη ανήκει, πλέον, σε αυτούς που διεκδίκησαν και πέτυχαν την ανάληψη των ρόλων και των πρωτοβουλιών. Καλούνται να προχωρήσουν στην υλοποίηση έργων, χωρίς την προσμέτρηση του «πολιτικού κόστους», αλλά με απόλυτο κριτήριο το συμφέρον του Δήμου και των συνδημοτών μας.
Σας ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία.
Με τιμή
Τατιάνα Ελ. Καλογιάννη
Δημοτική Σύμβουλος
Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης
Ιωάννινα_2023