Ευθύνες και υποχρεώσεις για το δρόμο Ιωαννίνων – Κακαβιάς

on .

 Απολύτως δικαιολογημένες είναι οι αντιδράσεις των Δημάρχων και Φορέων, όπως και των κατοίκων του Βόρειου Τμήματος του νομού Ιωαννίνων και ιδίως του Δήμου Πωγωνίου για το στοιχειωμένο (!!) δρόμο Ιωαννίνων - Κακαβιάς. Πρόκειται για έναν ακατανόητο εμπαιγμό και για μία απαράδεκτη τακτική, που διαρκεί δεκαπέντε περίπου χρόνια.
Αισθάνομαι την υποχρέωση, ως άνθρωπος που για πολλά χρόνια είχα την τιμή να εκπροσωπώ το λαό των Ιωαννίνων και της Ηπείρου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και που αγωνίστηκα με όλες μου τις δυνάμεις για να βγει η Ήπειρος από τη συγκοινωνιακή και γεωγραφική απομόνωση και ειδικότερα για να γίνουν οι δύο  μεγάλοι οδικοί άξονες της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού, να αποκαλύψω κάποιες αλήθειες για το δρόμο Ιωαννίνων – Κακαβιάς και ποιοι ευθύνονται, διότι η Ιόνια οδός δεν έφτασε μέχρι την Κακαβιά, όπως αρχικά είχε αποφασιστεί και μελετηθεί.
Πρώτα και κύρια, θα πρέπει να γίνει δημόσια γνωστό, για μία ακόμη φορά, γιατί η Ιόνια οδός δεν έφτασε μέχρι την Κακαβιά. Γνωρίζω πολύ καλά και είχα συμβάλει, ως βουλευτής Ιωαννίνων τότε, στο να προγραμματισθεί, να μελετηθεί, να εγκριθεί και να ενταχθεί η Ιόνια οδός να φτάσει μέχρι την Κακαβιά. Μάλιστα, το έτος 2005 ήλθαν στα Ιωάννινα ο τότε Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Δημοσίων Έργων Γιώργος Σουφλιάς και με την παρουσία και των τοπικών βουλευτών (και ασφαλώς και εμού), με σκοπό την ανακοίνωση της έναρξης των εργασιών της Ιόνιας οδού από Καλαμάτα μέχρι Κακαβιά. Τότε όμως σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ιωαννιτών, που ήταν παρόν στη σύσκεψη, αντέδρασε και αξίωσε να γίνει νέα μελέτη και νέα χάραξη της Ιόνιας οδού πίσω από το χωριό των Μαρμάρων και όχι όπως είχε σχεδιασθεί, μελετηθεί και ενταχθεί μεταξύ των Ιωαννίνων και των Μαρμάρων (όπως περνάει σήμερα ο περιφερειακός δρόμος της πόλεως των Ιωαννίνων).
Εξήγησε τότε ο Γ. Σουφλιάς και ο Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, όπως βεβαίως και εγώ, ότι αυτό δεν μπορούσε να γίνει τότε, διότι απαιτείται νέα μελέτη που θα καθυστερήσει και υπάρχει μέγας κίνδυνος απένταξης όλου του έργου της Ιόνιας οδού. Και βεβαίως, όλοι μας τονίσαμε προς την τότε Δημοτική Αρχή γιατί αυτό δεν το ζήτησε από την αρχή της μελέτης, χωρίς επ’ αυτού να πάρουμε απάντηση.
Προ της επίμονης και αδιάλλακτης θέσης της Δημοτικής Αρχής Ιωαννίνων και προ του κινδύνου απένταξης από την Ε.Ε. όλου του έργου της Ιόνιας οδού, ο Γ. Σουφλιάς υποχρεώθηκε να προτείνει στη φάση εκείνη να φτάσει η Ιόνια οδός μέχρι τη διασταύρωση της Εγνατίας οδού έξω από την πόλη των Ιωαννίνων, όπως δηλ. έχει σήμερα η Ιόνια οδός. Δηλώθηκε απ’ όλους ότι θα γίνει νέα μελέτη και νέα χάραξη του δρόμου Ιωαννίνων – Κακαβιάς, όπως το αξίωνε η Δημοτική Αρχή της πόλεως των Ιωαννίνων, αλλά τα αποτελέσματα είναι γνωστά και τραγικά. Οι ευθύνες, λοιπόν, είναι μεγάλες και αυτονόητες γιατί ένας δρόμος, που είχε προγραμματισθεί και είχε εξασφαλισθεί τότε  και η πίστωση και που είναι απολύτως απαραίτητος, δεν έγινε και καρκινοβατεί.
Πέραν, όμως, από τις ευθύνες γιατί δεν έγινε από το 2006 ο δρόμος αυτός και γιατί δεν γίνεται και σήμερα, υπάρχουν και οι αυτονόητες υποχρεώσεις των αρμοδίων φορέων και ιδίως των εκπροσώπων μας σήμερα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, να διεκδικήσουν κατά τρόπο επίμονο και αποτελεσματικό (αυτός είναι ο ρόλος τους), ώστε να γίνει ο δρόμος αυτός.
Για την απόλυτη αναγκαιότητά του δεν είναι ανάγκη να επιχειρηματολογήσω, αρκεί να σημειώσω, ότι συνδέει δύο χώρες, στο σημερινό δρόμο γίνονται πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, λόγω των φορτηγών αυτοκινήτων από την Αλβανία και επί πλέον, ο δρόμος αυτός είναι απολύτως απαραίτητος για την ανάπτυξη όλου του Βόρειου Τμήματος του νομού Ιωαννίνων.
Έγινε όμως τελευταίως γνωστό, ότι ο δρόμος αυτός θα γίνει δίϊχνος (με μία λωρίδα από κάθε πλευρά) και όχι τετράϊχνος, όπως είχε σχεδιασθεί το 2006, και όπως προβλέπει η νέα μελέτη, διότι δεν υπάρχουν σχετικές πιστώσεις. Αυτό είναι απαράδεκτο και δεν πρέπει να γίνει σε καμία περίπτωση. Αυτό πρέπει να το κατανοήσει πρώτα η Κυβέρνηση, και μετά όλοι οι τοπικοί φορείς και εκπρόσωποι του νομού όλων των κομμάτων και βεβαίως, πολύ περισσότερο, οι κυβερνητικοί. 
Πέραν δε όλων των άλλων, η αναγκαιότητα του δρόμου αυτού επιβάλλεται, τόσο και από το γεγονός ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας υποβαθμισμένης περιοχής, όπως και της Βορείου Ηπείρου, αλλά επιβάλλεται και από την ιστορία του τόπου αυτού και τη μεγάλη προσφορά του λαού του σε όλους τους εθνικούς μας αγώνες. Η αδικία θα είναι τεράστια και η πικρία όλων των κατοίκων της περιοχής για πάντα αθεράπευτη!