Όχι αιφνιδιαστικές αλλαγές στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας

on .

SXOLIKA BIBLIA TAKSH PINAKAS

• Δεν εκπλήσσουν πια οι πληροφορίες που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν επικείμενες αλλαγές στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας, από τον τρόπο των εξετάσεων, πανελλαδικών κι όχι μόνο, μέχρι την διδασκαλία των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες. Το ζητούμενο βέβαια είναι οι όποιες ανατροπές σχεδιάζονται να μην αιφνιδιάζουν, όπως συνηθίζεται, εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Το αρμόδιο Υπουργείο λοιπόν φαίνεται πως προωθεί ανατροπές στη διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων που διδάσκονται από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο. Όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», οι προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής βρίσκονται σε τελικό στάδιο και το επόμενο βήμα είναι η αποδοχή τους από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να ολοκληρωθεί και θεσμικά η αλλαγή. Ωστόσο, προσθέτει το δημοσίευμα, το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών παραμένει... νεφελώδες. Πιο συγκεκριμένα:
- Στα Μαθηματικά, υπάρχουν αλλαγές τόσο στο μάθημα Προσανατολισμού όσο και Γενικής Παιδείας που αφορούν κυρίως σε κεφάλαια. Μία ακόμα αλλαγή, η οποία όμως θα αφορά στο δημοτικό, θα είναι το νέο βιβλίο Μαθηματικών που θα δοθεί από τη νέα σχολική χρονιά στην Ε’ τάξη.
- Στην Ιστορία έχει παρουσιαστεί ένα προσχέδιο αλλαγών που καλύπτει από τη Γ’ Δημοτικού μέχρι τη Γ’ Λυκείου, με τη σημαντικότερη αλλαγή να αφορά στο Λύκειο με διδασκαλία της σύγχρονης Ιστορίας αντί του Αρχαίου Κόσμου.
- Για τις Φυσικές Επιστήμες έχουν διαρρεύσει πολλά σενάρια, χωρίς κανένα να επιβεβαιώνεται από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Ένα από αυτά αφορούσε στη σύμπτυξη των μαθημάτων Χημείας και Βιολογίας, ενώ για το μάθημα Γενικής Παιδείας έχει προταθεί ακόμα και η σύμπτυξη τεσσάρων μαθημάτων (Φυσική, Χημεία, Βιολογία και Γεωλογία) σε ένα τετράωρο μάθημα.