Αναγκαία η επιθεώρηση και ενίσχυση των παλαιών γεφυρών

on .

GEFYRA SARANTAPOROY

• Να συνεχιστούν άμεσα οι δράσεις που είχαν ξεκινήσει το 2014 για επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων αναβάθμισης των παλιών ελληνικών γεφυρών στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, ζητά ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», με αφορμή το πρόσφατο τραγικό περιστατικό της κατάρρευσης της αστικής γέφυρας του αυτοκινητόδρομου στη Γένοβα της Ιταλίας.

Με χθεσινή ανακοίνωση του καλεί τη Διοίκηση της εταιρείας να ενεργοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και μάλιστα στη βάση 4 διαγωνισμών που δεν πραγματοποιήθηκαν για διαδικαστικούς λόγους το 2015.

Υψηλές ανάγκες…
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «το πρόσφατο τραγικό περιστατικό της κατάρρευσης της αστικής γέφυρας του αυτοκινητόδρομου Α10 στη Γένοβα της Ιταλίας, ανέδειξε τις υψηλές ανάγκες παρακολούθησης και συντήρησης των κρίσιμων υποδομών. Παρεμπιπτόντως, ξαναέφερε στην Ευρωπαϊκή επικαιρότητα τα σημαντικότατα προβλήματα που ανακύπτουν με τις εκτεταμένες -στις χώρες της νότιας Ευρώπης- ιδιωτικοποιήσεις και παραχωρήσεις των υποδομών, υπό τεχνικά και νομικά περίπλοκο και ασαφές πλαίσιο όσον αφορά στις αρμοδιότητες, στις υποχρεώσεις και στην κατανομή των κινδύνων, αφήνοντας εν τέλει απροστάτευτους τους χρήστες αλλά και έκθετο το κράτος».

Τέσσερις διαγωνισμοί
Παράλληλα κάνει γνωστό ότι «το 2014 η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», στο πλαίσιο του προγράμματος βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο όλης της χώρας και βάσει προδιαγραφών και οδηγιών που έχει αναπτύξει και εφαρμόσει η ίδια από την πολύχρονη σχετική εμπειρία της, είχε δημοπρατήσει 4 διαγωνισμούς με αντικείμενο την Επιθεώρηση, Αξιολόγηση και Μελέτη Επεμβάσεων Λειτουργικής και Δομικής Αναβάθμισης των Γεφυρών και Τεχνικών στο σύνολο σχεδόν της χώρας. Το αντικείμενο των διαγωνισμών αφορούσε στην οπτική επιθεώρηση, στους ελέγχους υλικών, στην αξιολόγηση και στην πρόταση επεμβάσεων δομικής και λειτουργικής αναβάθμισης μεγάλου τμήματος των παλαιών γεφυρών που είχαν κατασκευαστεί στις δεκαετίες ’60 και ’70, με ηλικία σήμερα 40-50 ετών».
Σύμφωνα με τον Σύλλογο, το 2015 ολοκληρώθηκε η διεξαγωγή των τεσσάρων διαγωνισμών και ο τελικός συνολικός προϋπολογισμός διαμορφώθηκε περίπου στο 1 εκατ. ευρώ, ωστόσο – σημειώνει - η ανάθεση και υλοποίηση των έργων ουδέποτε πραγματοποιήθηκε «για διαδικαστικούς λόγους».

Από ίδιους πόρους…
Και καταλήγοντας επισημαίνει ότι «στην παρούσα φάση είναι ακόμα πιο επιτακτική και αναγκαία η άμεση συνέχιση και υλοποίηση των παραπάνω δράσεων αναφορικά με τις παλιές γέφυρες του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας. Η χρηματοδότησή τους μπορεί πλέον να εξασφαλιστεί από τους ίδιους πόρους της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κατόπιν σχετικής συνεννόησης με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ