Στον κατάλογο προς παραχώρηση σε ιδιώτη το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων!

on .

AERODROMIO IOANNINA

• Μια ακόμη δήθεν κόκκινη γραμμή της διαγράφει τώρα η συγκυβέρνηση ΣΥ­ΡΙΖΑ­ΝΕΛ, αυτή της παραχώρησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων με σύμβαση παραχώρησης ή με σύμπραξη Δημοσίου και ιδιώτη (ΣΔΙΤ)!

Η σχετική απόφαση, υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και δημοσιεύτηκε στο Φύλλο της Κυβέρνησης (25 Οκτωβρίου) και με αυτή πιστοποιείται για άλλη μια φορά ότι «οι

φόροι των κρατικοποιήσεων» και … οι καταγγέλλοντες ως «τριτοκοσμική» τη σύμβαση της Κυβέρνησης Σαμαρά με τη Fraport για τα άλλα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας (μεταξύ των οποίων και του Άκτιου), όχι απλά «βάζουν νερό στο κρασί τους», αλλά αντίθετα περνούν και στην απέναντι πλευρά, αναγνωρίζοντας για λόγους δημοσίου συμφέροντος ότι είναι αναγκαία η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης και αξιοποίησης των 23 αεροδρομίων! Το μόνο που απουσιάζει από την απόφαση είναι το «συγγνώμη» για τα όσα κατηγορούσαν την προηγούμενη κυβέρνηση. Βέβαια η χρονική περίοδος που επέλεξε η Κυβέρνηση να διερευνήσει την παραχώρηση των 23 αεροδρομίων, κρύβει και μια σκοπιμότητα, που δεν είναι άλλη, από το να δείξει στους Ευρωπαίους εταίρους, τώρα που άρχισαν και πάλι να εκφράζουν φόβους για δυσμενή πορεία της οικονομίας, από τις προεκλογικές παροχές που προαναγγέλλει ο Αλ. Τσίπρας, ότι μένει πιστή στις «μεταρρυθμίσεις» και ειδικά στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων. Άλλωστε και στην πρώτη παράγραφο της απόφασης Σπίρτζη γίνεται αναφορά στην επιδιωκόμενη τουριστική αύξηση και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος που θα φέρει η «ανάπτυξη» των 23 περιφερειακών αεροδρομίων!
Τα άλλα αεροδρόμια είναι τα εξής: Αλεξανδρούπολης, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Αραξου, Λήμνου Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Τι αναφέρει η Απόφαση
Στην απόφαση Σπίρτζη αναφέρονται και τα εξής:
- Στόχος αυτής της διερεύνησης είναι η προετοιμασία και κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά -στοιχεία τους, καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.
- Στα πλαίσια της διερεύνησης αυτής κρίνεται αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης περιλαμβανομένων και σεναρίων Παραχώρησης, καθώς και μέσω ανάθεσης Σύμβασης Αξιοποίησης μέσω Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιώτη.
- Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) ως καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ωρίμανση προς δημοπράτηση Έργων Παραχώρησης, διαθέτει την εμπειρία και τεχνογνωσία για να φέρει σε πέρας ένα παρόμοιο εξειδικευμένο εγχείρημα.
- Στα πλαίσια της διερεύνησης των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται με μέριμνα της ΥΠΑ, η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) μπορεί να υποβοηθηθεί από σύμβουλο Ανάπτυξης και Οργάνωσης Μικρού και Μεσαίου Μεγέθους Αεροδρομίων, νομικό και χρηματοοικονομικό σύμβουλο, εγνωσμένης εμπειρίας στο αντικείμενο.