«Λέει και… τίποτα δεν λέει» ο Θ. Βούρδας για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου!

on .

SKY EXPRESS AFIKSH

• Δυο εταιρίες θα εξυπηρετούν πλέον όσους επιλέγουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς από και προς τα Γιάννενα. Χθες έφτασε στον τοπικό αερολιμένα η πρώτη πτήση της Sky Express SA, η οποία θα έχει καθημερινά δρομολόγια, δημιουργώντας τις συνθήκες εκείνες που θα ωφελήσουν τον ανταγωνισμό, με μείωση τιμών και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Στο μεταξύ, ερωτηματικά προκαλεί η δήλωση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Θ. Βούρδα (με καταγωγή από τα Γιάννενα), για το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, ο οποίος «ενοχλημένος» από δημοσιεύματα και δηλώσεις τοπικών φορέων... επιμένει στην «αξιοποίηση» του Αεροδρομίου, χωρίς όμως και να εξειδικεύει τι είδους αξιοποίηση θα είναι αυτή κι αν αναφέρεται μόνο στον τρόπο διαχείρισής του κι όχι στην ιδιωτικοποίησή του ή σε καθεστώς ΣΔΙΤ.

Υποδοχή της Sky Express
Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Ν. Γκόλας υποδέχθηκε χθες το μεσημέρι την πρώτη πτήση της Sky Express SA στο Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, στην οποία επέβαινε και ο Αντιπρόεδρος της εταιρίας Δημήτριος – Χάρης Μπότσαρης. Οι δυο άνδρες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν για αρκετή ώρα αναφορικά με τα σχέδια της εταιρίας, αλλά και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Σε δηλώσεις του ο Ν. Γκόλας εξέφρασε την πεποίθησή του ότι αυτή η νέα πτήση πέραν της προφανούς ωφέλειας από τον ανταγωνισμό, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά και στην προσέλκυση τουριστών, τόσο από το εσωτερικό, όσο και από το εξωτερικό μέσω των Αθηνών, καθώς το κόστος μετακίνησης θα είναι προσιτό.

Για την διαχείρισή του…
Ο Αντιδήμαρχος, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το μέλλον του αεροδρομίου σημείωσε πως σε αυτή τη φάση Δήμος Ιωαννιτών και Περιφέρεια Ηπείρου ζητούν πλήρη ενημέρωση από το αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να καθορίσουν τη στάση τους. «Είναι μια εξέλιξη που την αναμέναμε. Ειδικά αφού Περιφέρεια, Δήμος, Επιμελητήριο και Ένωση Ξενοδόχων, καταφέραμε να καταστίσουμε πλήρως λειτουργικό και ελκυστικό το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Ένα αεροδρόμιο που διαθέτει πια σύστημα δορυφορικής προσέγγισης, δεξαμενές καυσίμων, ενώ και τα έργα υποδομής του κοντεύουν να ολοκληρωθούν. Δεν είμαστε κάθετα αρνητικοί σε μια πιθανή ιδιωτικοποίηση, όμως υπάρχουν πολλά ζητήματα που χρίζουν διερεύνησης. Για παράδειγμα το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι ελκυστικό για εταιρίες λόγω των χαμηλών τελών του, ενώ παράλληλα οι υποδομές του είναι ολοκαίνουργιες. Άρα εύλογα θα ρωτήσει κάποιος τι επένδυση μπορεί να κάνει κάποιος ιδιώτης σε ένα καινούργιο ουσιαστικά αεροδρόμιο; Όλα αυτά θα τεθούν στο αρμόδιο υπουργείο και αναμένουμε απαντήσεις που θα καθορίσουν και τη δική μας στάση», ανέφερε ο κ. Γκόλας.

Ο Θ. Βούρδας
Την ίδια περίπου ώρα ο Γεν. Γραμματέας Θ. Βούρδας σε γραπτή δήλωσή του αρνείται οποιαδήποτε διαδικασία παραχώρησης, εμμένοντας στα περί «αξιοποίησης» του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, χωρίς βέβαια να διευκρινίζει με ποιον τρόπο θα γίνει αυτή.
«Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, αφορά τη κατάρτιση ενός σχεδίου αξιοποίησης των 23 Αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και η λειτουργία ανήκει στην ΥΠΑ. Ότι δηλαδή οφείλει να κάνει κάθε σοβαρή πολιτεία προκειμένου να λειτουργεί με μακροχρόνιο σχεδιασμό, στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτός ο σχεδιασμός θα καταλήξει σε συγκεκριμένα βήματα αξιοποίησης με κάθε νόμιμο και αποδοτικό τρόπο», αναφέρει, αφήνοντας ουσιαστικά ανοιχτό το ενδεχόμενο παραχώρησης! Δηλαδή «όχι Γιάννης, Γιαννάκης»!
Παράλληλα, δεν παραλείπει να πλέξει το εγκώμιο της Κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του Αεροδρομίου, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι είναι αυτή «που έλυσε, με πρωτοβουλία και του ίδιου του Πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα, το ζήτημα της παροχής καυσίμων στο Αεροδρόμιο», πετώντας μια άκομψη… μπηχτή προς τους τοπικούς φορείς, λέγοντας ότι «είναι θετικό πως όλοι οι φορείς αναγνωρίζουν τη πρόοδο που έχει συντελεστεί ακόμη και εάν επιχειρούν να οικειοποιηθούν ότι δεν τους ανήκει. Ας μην αλλοιώνουμε όμως τη πραγματικότητα για εφήμερες εντυπώσεις».
ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ