Σχέδιο να μπει τέλος στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ.

on .

AYTOKINHTO

• Τέλος αναμένεται να μπει στα πετρελαιοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, σύμφωνα με το νέο σχέδιο που προωθεί η Κυβέρνηση. Ταυτόχρονα στους σκοπούς της είναι η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, µέσω της παροχής κινήτρων.
«Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο απομακρυνόμαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουμε έμφαση στα θέματα των αυτοκινήτων και των μεταφορών, µε στόχο να φύγουμε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχημάτων», αναφέρει µε δήλωσή του στο «Έθνος» ο Υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Σταθάκης.
Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου αναμένεται τις προσεχείς ημέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Ανάλογα μέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το οποίο καταρτίζεται αυτήν την περίοδο. Στα μέτρα αυτά εντάσσονται:
- Η 10ετής προσαρµογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
- Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευµατοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων)
- Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευµατοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόµων.
Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συµβούλιο Υπουργών Υποδοµών και Περιβάλλοντος, οι Έλληνες εκπρόσωποι Χρ. Σπίρτζης και Σ. Φάµελλος χαρακτήρισαν σημαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την Ε.Ε. για την αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελματικές κατηγορίες οχημάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραμένει σε πολύ αρχικό στάδιο, καθώς σύμφωνα με στοιχεία, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Ταυτόχρονα, φαίνεται ότι στην παλαιότητα των οχημάτων αποδίδεται και η μεγάλη εξάρτηση από το ντίζελ, καθώς υπολογίζεται ότι περίπου το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αμόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%.
Τέλος, στα λεωφορεία σε ποσοστό 95%, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιμο, ενώ µε εναλλακτικά καύσιμα, υγραέριο ή φυσικό αέριο, κινείται μόνο το 1,8% του συνόλου.