«Το Σχολείο στο σύγχρονο κόσμο δεν μπορεί να μην ανανεώνεται…»

on .

GEITONAS ELEYTH

• Την πιο εποικοδομητική ίσως γνωριμία με τον σκληρό κόσμο της αγοράς εργασίας είχαν τελειόφοιτοι, απόφοιτοι και μεταπτυχιακοί φοιτητές, που συμμετείχαν στην «Ημέρα Καριέρας» που διοργάνωσε για τέταρτη χρονιά φέτος το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Η μεγαλύτερη ίσως εκδήλωση εξωστρέφειας του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Ηπείρου (χορηγός επικοινωνίας ήταν ο «Π.Λ.»), άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους συμμετέχοντες.
Στην εκδήλωση το «παρών» έδωσαν και τα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ των Αθηνών, που μαζί με τον ιδρυτή τους, τον Βελλαϊτη Σχολάρχη κ. Ελευθέριο Γείτονα δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την όλη διοργάνωση.
Τις εντυπώσεις του περιέγραψε ο Ηπειρώτης εκπαιδευτικός κ. Γείτονας, ξεκινώντας από την Γραμματειακή υποστήριξη και πιο συγκεκριμένα, αναφερόμενος στις κ.κ. Έφη Γερωνυμάκη, Αθηνά Γκεσούλη και Κατερίνα Γούλα, τόνισε ότι υποδέχθηκαν άψογα τις εταιρίες που συμμετείχαν, ενώ η επικοινωνία τους με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές ήταν τόσο άμεση και αποτελεσματική που φανέρωνε το υψηλό επίπεδο σύνδεσης και ταύτισης των φοιτητών με το Πανεπιστήμιό τους.

Συνομιλία με 61 φοιτητές…
Στην «Ημέρα Καριέρας» τα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ συνομίλησαν με 61 φοιτητές, πληροφορικάριους, μαθηματικούς, φιλολόγους, δασκάλους, φυσικούς, χημικούς, νηπιαγωγούς...
«Προσωπικά εθαύμασα τις φοιτήτριες και τους φοιτητές για τη σεμνότητά τους, την ευγένειά τους, την επιστημονική τους κατάρτιση, τη βαθιά τους αγάπη για τους καθηγητές και καθηγήτριες του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τη δυνατότητά τους να σκέφτονται νέους τρόπους για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία», τόνισε ο κ. Ελευθ. Γείτονας κι έκανε γνωστό ότι τα Εκπαιδευτήρια θα τους δεχθούν σε Προγράμματα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας (ΠΡ.Α.ΕΡ.ΕΜ) και προετοιμασίας για πρόσληψη σε θέση εκπαιδευτικού.

Η Βιωματική Μάθηση
Υπέρμαχος της Βιωματικής Μάθησης ο Ηπειρώτης Σχολάρχης τους μίλησε για τα προγράμματα Βιωματικής Μάθησης, τις Λογοτεχνικές Περιπλανήσεις, τις Βιβλιοδρομίες (θεσμός Πανελλήνιος, Κυπριακός και του απόδημου ελληνισμού) όπως και για τους αγώνες Μ.Α.Α.ΘΕ (Μαθητικοί Αγώνες Αρχαίου Θεάτρου), διαβεβαιώνοντάς τους ότι για όλα αυτά τα Προγράμματα μπορούν τα Εκπαιδευτήρια να τους εκπαιδεύσουν και να τους μυήσουν με τέτοιον τρόπο που να τους γίνει βίωμα.
Εξάλλου, η κατευθυντήρια γραμμή των Εκπαιδευτηρίων που πιστεύουν στην Παιδεία της Αριστείας είναι: «Το Σχολείο στο σύγχρονο κόσμο δεν μπορεί να μην ανανεώνεται, όταν όλος ο κόσμος μεταβάλλεται και οι επιστήμες εξελίσσονται. Όλοι οι φοιτητές με τους οποίους συνομιλήσαμε ήταν ιδιαίτερα προβληματισμένοι γύρω από το αν το Σχολείο πρέπει να μένει αδιάφορο, όταν ο σύγχρονος κόσμος επηρεάζεται δραστικά από ορατές και μετρήσιμες τάσεις και από αόρατες τάσεις. Αναγνώρισαν και αποδέχτηκαν τις ορατές και μετρήσιμες τάσεις που αλλάζουν τον κόσμο».
Κι αυτές, όπως ανέφερε ο κ. Γείτονας, είναι:
- Η τεχνολογική έκρηξη
- Η διεθνής οικονομική αλληλεξάρτηση
- Η διαδικασία παραγωγής αγαθών
- Η έξαρση του εθνικισμού, του θρησκευτικού φανατισμού και όλων των μορφών του φονταμενταλισμού
- Η «σμίκρυνση» του πλανήτη γη (λόγω της αύξησης της ταχύτητας των μέσων μεταφοράς)
- Οι κοινωνίες των προσφύγων
- Η πληθυσμιακή έκρηξη (η συνύπαρξη πέντε γενεών στην ίδια οικογένεια) που θα προκύψει από την αύξηση του προσδοκίμου του μέσου όρου ζωής
- Τα μεταλλαγμένα προϊόντα
- Η ρύπανση του περιβάλλοντος και γενικά η οικολογική κρίση, που απειλεί την οικόσφαιρα και το μέλλον του πλανήτη μας
- Ο αστικός κόσμος χωρίς πόλεις
Με την ίδια άνεση συζητήσαμε και για τις αόρατες πνευματικές τάσεις που είναι:
- Η ανατροφοδότηση της δημοκρατίας
- Η εναρμόνιση συλλογικότητας και ατομικότητας
- Η υπέρβαση του καταναλωτικού προτύπου
- Ο πολιτισμός του ελεύθερου χρόνου