Να πώς οι μαθητές θα μπορούν ψηφιακά να… περπατήσουν στο φαράγγι του Βίκου!

on .

STAMPOLHS XARALAMPOS

• Ένα παιδαγωγικού χαρακτήρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που αναδεικνύει τις Εθνοβοτανικές πρακτικές της Ηπείρου (όπως εξάλλου είναι και ο τίτλος του) -εφαρμοσμένες σ’ ένα πολιτιστικό πρόγραμμα με κύριο άξονα την πολιτισμική παράδοση της περιοχής μας- δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο έγκυρο διαδικτυακό επιστημονικό περιοδικό “i – Teacher” (17ο τεύχος).
Συγγραφείς του ο φιλόλογος και μεταπτυχιακός φοιτητής Χαράλαμπος Σταμπόλης (φωτό) -με καταγωγή της μητέρας του από την Πωγωνιανή- και η Ρέα Κακάμπουρα, αναπλ. καθηγήτρια Λαογραφίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπ. Αθηνών.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια πρόταση στα πλαίσια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για το πώς μπορούν οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την πολιτισμική παράδοση μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις, βασισμένες στη βιωματική μάθηση και στις ψηφιακές τεχνολογίες. Ξεπερνώντας το στενό πλαίσιο της παραδοσιακής διδασκαλίας στο περιβάλλον της σχολικής τάξης, προτείνεται η άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον μέσα από μία εκδρομή στο φαράγγι του Βίκου, ώστε οι μαθητές να εξετάσουν τις έννοιες «εθνοβοτανικές πρακτικές» και «Βικογιατροί» στο περιβάλλον που αυτές γεννήθηκαν. Πολύτιμο αρωγό σε αυτό το μονοπάτι της γνώσης έχουν τον καθηγητή ο οποίος δεν πρωταγωνιστεί, αλλά περιορίζεται σε υποστηρικτικό ρόλο.

Με ψηφιακά εργαλεία
Η πρόταση περιέχει ακόμη την παρουσίαση και προτεινόμενη χρήση ψηφιακών εργαλείων, εύχρηστων και σχετικά συνηθισμένων στην καθημερινότητα κάθε ατόμου, με βάση τα οποία τα παιδιά, αφήνοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους ελεύθερες, θα κατασκευάσουν έναν ψηφιακό πολιτιστικό περίπατο στην περιοχή του Βίκου.
Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της πολιτιστικής ταυτότητας των μαθητών μέσω της βιωματικής επαφής με τη φύση, προωθώντας ταυτόχρονα την ενεργή εμπλοκή με υπολογιστικά περιβάλλοντα όπως είναι το wiki.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ