«Black Friday» σήμερα και τι να προσέξετε!

on .

EKPTOSEIS BLACK FRIDAY

• Σε ρυθμούς… «Black Friday» κινείται σήμερα και η αγορά των Ιωαννίνων, καθώς αρκετά καταστήματα και κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες ακολουθούν τον ξενόφερτο θεσμό, σύμφωνα με τον οποίο την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου βάζουν γενναίες προσφορές, με σκοπό να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να ζεσταθεί η κίνηση!
Μπορεί η… μόδα αυτή να ξεκίνησε από τις ΗΠΑ, χώρα συνώνυμη του καταναλωτισμού, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχει μπει δυναμικά και στην ελληνική αγορά. Κι επειδή στην Ελλάδα είμαστε της… υπερβολής τα περισσότερα καταστήματα έχουν επεκτείνει τις προσφορές για μεγαλύτερη χρονική διάρκεια. Ο… βομβαρδισμός των καταναλωτών έχει ξεκινήσει εδώ και μέρες με τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις, φυλλάδια, ηλεκτρονικά μηνύματα και sms και φυσικά με… μπροστάρηδες τα πολυκαταστήματα ηλεκτρικών ειδών, καλλυντικών και ρούχων. Κάθε χρόνο όμως στον ρυθμό της «Black Friday» κινούνται όλο και πιο πολλές επιχειρήσεις, σε μια προσπάθεια ν’ αυξήσουν τον τζίρο τους, αν και ο ανταγωνισμός με τις αλυσίδες είναι άνισος!
Την ίδια ώρα, ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάζει έρευνα της PayPal, για τις αγορές της «Black Friday». Σύμφωνα με αυτή οι καταναλωτές ξοδεύουν έως και 360% περισσότερα χρήματα σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου. Στην Ελλάδα, οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 180 ευρώ, αγοράζοντας 3-4 προϊόντα.

Χρήσιμες συμβουλές
Στο μεταξύ, με αφορμή τη σημερινή ημέρα, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές συναλλαγές. Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:
- Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
- Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ.).
- Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
- Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
- Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
- Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώριση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας - μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).
Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:
- Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
- Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
- Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
- Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

* * *
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.
Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..