Απογοητευτικές οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών

on .

EKSETASEIS MATHITES

• Χαμηλές ήταν οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στη διεθνή εκπαιδευτική αξιολόγηση του προγράμματος PISA, το οποίο πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια από τον ΟΟΣΑ. Μάλιστα από το 2009 οι επιδόσεις τους ολοένα και πέφτουν.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα για την έρευνα του 2018, το σκορ των ελλήνων μαθητών ήταν:
- 457 στην κατανόηση κειμένου (487 μέσος όρος ΟΟΣΑ),
- 451 στα μαθηματικά (489 μ.ο.) και
- 452 στις φυσικές επιστήμες (489 μ.ο.).
Το ποσοστό των Eλλήνων μαθητών με υψηλές επιδόσεις σε ένα τουλάχιστον αντικείμενο ήταν 6,2% (15,7 μ.ο.) και εκείνο με χαμηλές επιδόσεις και στα τρία αντικείμενα 19,9% (μ.ο. 13,4).
«Το κύριο ζητούμενο είναι να εκμεταλλευτούμε το PISA ως εργαλείο για να πετύχουμε μια δίκαιη και ισότιμη εκπαίδευση. Δηλαδή μια εκπαίδευση που θα δίνει τη δυνατότητα στους μειονεκτούντες μαθητές να κατακτήσουν υψηλά επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων. Τα παραδείγματα των άλλων χωρών μπορούν να μας βοηθήσουν ως προς αυτόν τον στόχο» τόνισε στο ΑΠΕ ΜΠΕ η εθνική συντονίστρια του PISA για την Ελλάδα, καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Χρύσα Σοφιανοπούλου, επισημαίνοντας το παράδειγμα της Εσθονίας, της χώρας που πρώτευσε ανάμεσα σε εκείνες του ΟΟΣΑ.
Σε όλες τις χώρες και οικονομίες που έλαβαν μέρος στο PISA 2018 τα κορίτσια απέδωσαν σημαντικά καλύτερα από τα αγόρια στην Κατανόηση Κειμένου - κατά 30 μονάδες κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ. Στην Ελλάδα, η διαφορά υπέρ των κοριτσιών στην επίδοση στην Κατανόηση Κειμένου ήταν 42 μονάδες.
Σύμφωνα με την έρευνα στην Ελλάδα ανάμεσα στις 37 χώρες του ΟΟΣΑ η χώρα μας κατετάγη τέταρτη από το τέλος, ενώ ακολουθούν η Χιλή, το Μεξικό, η Κολομβία και η Ισπανία.