Και η ΠΕΔ Ηπείρου παίρνει θέση για την επέκταση της Ιόνιας Οδού

on .

IONIA ODOS5

• Κι ενώ επίκειται μέσα στις επόμενες μέρες η κρίσιμη συνάντηση του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη με τον Υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή, σήμερα το μεσημέρι (2 μ.μ.) θα συνεδριάσει το Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου με  μοναδικό θέμα την λήψη απόφασης για την υλοποίηση του οδικού άξονα Ιωαννίνων -  Κακαβιάς.
Αφ’ ότου έγινε γνωστή η πρόθεση του Υπουργείου να «υποβιβάσει» τον οδικό άξονα σε… εθνική οδό, σύσσωμοι οι τοπικοί φορείς αντέδρασαν, αποφασισμένοι να δημιουργήσουν «κοινό μέτωπο», απέναντι σε αποφάσεις της κεντρικής εξουσίας που πλήττουν την περιοχή.  

Το έργο Άκτιο – Αμβρακία
Και μπορεί η τύχη της επέκτασης της Ιόνιας να είναι το κύριο θέμα που απασχολεί αυτές τις μέρες τους Ηπειρώτες, ωστόσο με την πρόσφατη συνάντηση που είχε ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής με τον βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά, ήρθε ξανά στο προσκήνιο το έργο Άκτιο – Αμβρακία. Ο βουλευτής εξέφρασε την ανησυχία του για την πορεία του έργου, με δεδομένο ότι η κοινοτική χρηματοδότηση σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2023, ενώ επεσήμανε ότι η διευκόλυνση και η ασφάλεια των οδηγών επιβάλουν την επιδίωξη της ολοκλήρωσής του πολύ νωρίτερα. 
Ο  Υπουργός ανέφερε ότι η προκήρυξη νέου διαγωνισμού, η οποία είναι απαραίτητη για να τελειώσει εμπρόθεσμα το έργο, θα γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 και μάλιστα με κατ’ αποκοπή τίμημα, ενώ θα δοθεί προτεραιότητα στην παράκαμψη της Αμφιλοχίας, η οποία είναι κατά 70% ολοκληρωμένη.

Για την υποθαλάσσια ζεύξη
Σχετικά με την Υποθαλάσσια ζεύξη, ο βουλευτής Λευκάδα, όπως έκανε γνωστό, ενημέρωσε εκ νέου τον Υπουργό για την εντεινόμενη ανάγκη υλοποίησής της, καθώς στα ήδη γνωστά προβλήματα που δημιουργούνται, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, με τις τεράστιες ουρές και την πολύωρη αναμονή οχημάτων και σκαφών, σύντομα θα προστεθεί η ανάγκη αντικατάστασης της υφιστάμενης, πεπαλαιωμένης πλωτής γέφυρας, η οποία θα κοστίσει περί τα 10-15 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη το κόστος συντήρησής της είναι περίπου 1 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Ο Υπουργός επιβεβαίωσε ότι έχουν εξεταστεί εναλλακτικές λύσεις για την ζεύξη, κάποιες έχουν απορριφθεί ως ανέφικτες, ενώ παραμένουν στο τραπέζι δύο: της υποθαλάσσιας, στη θέση που είναι γνωστή εδώ και χρόνια, και μιας υπέργειας γέφυρας λίγο νοτιότερα. Μόλις το Υπουργείο Πολιτισμού απαντήσει με τη σχετική «Έκθεση Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης επί των δύο βασικών εναλλακτικών λύσεων που εξετάζονται για την υλοποίηση του έργου Υποθαλάσσια Οδική Ζεύξη Λευκάδας», ο Υπουργός δεσμεύθηκε ότι θα ανατεθεί εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας και σκοπιμότητας του έργου.