Σφύριγμα τρένου θέλει ν’ ακούσει η Ήπειρος!

on .

TRENO

• Στην επικαιρότητα έρχεται κατά καιρούς το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου, ένα έργο που, παρά τις προσπάθειες, ποτέ δεν προχωράει, με κυριότερο «εμπόδιο» το μεγάλο κόστος.
Χθες το τρένο συζητήθηκε διεξοδικά στο Περιφερειακό Συμβούλιο έπειτα από εισήγηση της παράταξης «Κοινό Ηπειρωτών» του Γιώργου Ζάψα. Το σώμα αποφάσισε να σταλεί πρόταση στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, για σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης της λίστας έργων που θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020 - 23 και 2021 - 30.
Ο Αλέκος Καχριμάνης
Στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, μεταξύ άλλων τόνισε ότι «ουδείς λέει όχι για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, αλλά πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Θέλω να είμαι πραγματιστής και όχι μόνο οραματιστής, γιατί κάποια στιγμή τα οράματα τελειώνουν».
Με την ευκαιρία ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε και σε επιμέρους ζητήματα υποδομών, ζητώντας από όλες τις παρατάξεις να τοποθετηθούν σχετικά με το αν στηρίζουν τις προσπάθειες της Περιφέρειας να προωθήσει η ίδια τα έργα. Ο λόγος για τους διευρωπαϊκούς άξονες που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών, αλλά και τις συνδέσεις Καμπή - Γέφυρα Καλογήρου, Ιωάννινα – Κακαβιά και Μεσοπόταμος - διασταύρωση Πάργας. Όπως είπε, για τα μεγάλα έργα που αφορούν λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, από την Ευρωπαϊκή Ένωση προωθείται η κατασκευή τους μέσω παραχωρήσεων σε ιδιώτες.
Και μία απαλλοτρίωση…
Στο μεταξύ, το περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε την κήρυξη Νέας Αναγκαστικής Απαλλοτρίωσης εκτάσεων ακινήτων για την ολοκλήρωση του έργου που αφορά στη «Βελτίωση - τροποποίηση 13ης επαρχιακής οδού Ν. Ιωαννίνων (Ε.Ο. Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας - Ζωοδόχος - Γραμμένο - Βαγενήτι - Πολύλοφος - Λύγγος)» στο Δήμο Ζίτσας. Ως γνωστόν, το έργο έχει ολοκληρωθεί και η νέα κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης υπαγορεύτηκε επειδή κατά τη σύνταξη των Κτηματολογικών Διαγραμμάτων και Πινάκων δεν έχουν εφαρμοστεί οι επί μέρους τίτλοι ιδιοκτησιών.