«Η on line διδασκαλία έχει πολλά πλεονεκτήματα…»!

on .

THLEKPAIDEYSH 1

• Διαδικτυακά θα… πηγαίνουν σχολείο για τις επόμενες εβδομάδες οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου της χώρας μας, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Πολιτείας για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού.

Ήδη τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης ξεκίνησαν χθες, με αρκετά πάντως προβλήματα να παρουσιάζονται στην πλατφόρμα «Webex» που χρησιμοποιούν τα σχολεία. Αναμένεται η αποκατάστασή της το συντομότερο…
Όσο για την ίδια την τηλεκπαίδευση, μπορεί να μην είναι διδασκαλία στην τάξη, όμως αν αξιοποιηθεί σωστά, έχει να προσφέρει πολλά στους μαθητές.
Εδώ σημαντικό ρόλο έχουν να παίξουν και οι γονείς εξασφαλίζοντας καλές συνθήκες στο χώρο όπου δουλεύουν τα παιδιά, όπως επισημαίνει ο Ηπειρώτης σχολάρχης Ελευθέριος Γείτονας, ιδρυτής των ομώνυμων ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων στη Βάρη Αττικής, από τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά της χώρας.
Ο κ. Γείτονας σε ανοιχτή επιστολή του προς τους γονείς αναφέρεται στην ανάγκη υποστήριξης των παιδιών από την οικογένεια μέσα στη νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Η επιστολή Γείτονα
Με τη μακρόχρονη εμπειρία που διαθέτει και βασισμένος σε σχετική πρόσφατη έρευνα ο Ελευθέριος Γείτονας αναλύει ενδιαφέρουσες επιμέρους πλευρές της on line διδασκαλίας, γράφοντας τα ακόλουθα:
«Στις ώρες που ο κορωνοϊός επιβάλλει τη δική του θέληση στην καθημερινότητά μας το άγχος είναι σε υψηλό επίπεδο σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να προσεγγίσουμε τη νέα αυτή πραγματικότητα με μια υγιή και ήρεμη αντίληψη.
Το Σχολείο με την εξάπλωση του κορωνοϊού λειτουργεί διαφορετικά μέχρι στιγμής για τους μαθητές του Γυμνασίου, του Λυκείου και του IB DP. Οι μαθητές σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας παραμένουν στο σπίτι και διδάσκονται διαδικτυακά.
Για να μπορέσει η ποιότητα και το επίπεδο της διαδικτυακής διδασκαλίας να φτάσει στην ποιότητα και στο επίπεδο της διδασκαλίας στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί μας διαθέτουν διπλάσιο χρόνο από το χρόνο που διαθέτουν για το μάθημα στην τάξη και οι τεχνολογικές υποδομές του Σχολείου πρέπει να βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο που η τεχνολογία σήμερα προσφέρει.
Προσωπικά είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος, χαρούμενος και υποχρεωμένος σε όλους τους συνεργάτες μου που καταβάλλουν τη μεγαλύτερη δυνατή προσπάθεια και σε επιστημονικό επίπεδο και σε δυναμική σύνθεση επικοινωνίας για τη διαδικτυακή διδασκαλία.
Ερχόμαστε τώρα στην πλευρά των γονέων που είναι η άλλη όχθη της ροής της γνώσης στο απέραντο ανθισμένο τοπίο των εφηβικών εγκεφάλων. Το John Hopkins Center for Talented Youth μετά από έρευνα που πραγματοποίησε δημοσίευσε το: «6 things every parent needs to remember this school year». Σας μεταφέρω συνοπτικά τις σκέψεις, προτάσεις, προτροπές αυτές.
1. Οι γονείς αναμένουν την επιτυχία των παιδιών τους. Την αναμονή αυτή να τη μεταγγίζουν στα παιδιά τους με χαμόγελο και σιγουριά ότι θα επιτευχθεί η προσδοκία αυτή. Να θέτουν υγιείς προσδοκίες για τα παιδιά τους, αφού εξασφαλίσουν τις πιο καλές συνθήκες στο χώρο που δουλεύουν τα παιδιά τους και να βοηθήσουν, έτσι ώστε ο τεχνολογικός εξοπλισμός να λειτουργεί σωστά.
2. Η on line διδασκαλία έχει πολλά πλεονεκτήματα, διότι αναπτύσσουν τα παιδιά δεξιότητες μελέτης και έρευνας.
3. Να έχουν εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς, διότι ο καθηγητής μπορεί να επικοινωνήσει με το κάθε παιδί προσωπικά και να επαναλάβει, όπως συμβαίνει και στη ζωντανή διδασκαλία, σημεία τα οποία δεν έχουν αφομοιώσει τα παιδιά.
4. Να μην ανησυχούν ότι τα παιδιά θα μείνουν πίσω, διότι όλοι οι μαθητές σε όλον τον πλανήτη βιώνουν την κρίση της πανδημίας.
5. Οι γονείς πρέπει να εξασφαλίζουν μια ατμόσφαιρα ηρεμίας και αλληλοαποδοχής. Σχόλια τύπου: «Άντε να ανοίξουν τα Σχολεία για να ησυχάσουμε όλοι», δεν πρέπει ποτέ να γίνονται.
6. Χτίστε ευχάριστες, καινούργιες συνήθειες για όλη την οικογένεια, όπως: επιτραπέζια παιχνίδια, σωματική άσκηση κι επαφή με τη φύση.
Αγαπητοί γονείς, νοιώθω, ότι σας κούρασα. Όμως θα αντλήσουμε όλοι θάρρος κι αισιοδοξία μέσα από την παραδοχή ότι οι συνθήκες καραντίνας έχουν δημιουργήσει περισσότερο χώρο για δημιουργικότητα, αλληλοκατανόηση και ανθρωπιά».