Σε μία τριετία το «κούμπωμα» του Ε65 με την Εγνατία Οδό!

on .

E65 ERGA DROMOS

• Τη δική του ιδιαίτερη συμβολή στην άρση της γεωγραφικής απομόνωσης της Ηπείρου θα έχει ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ακολουθώντας το παράδειγμα της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού.
Με την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματός του, το οποίο αναμένεται να γίνει πράξη, εκτός απροόπτου φυσικά, μέσα σε μία τριετία, οι Ηπειρώτες θα αποκτήσουν γρήγορη, ασφαλή και άνετη πρόσβαση προς τη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα. Πρόκειται για ένα όραμα δεκαετιών, όπως υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τα Τρίκαλα όπου βρέθηκε το Σαββατοκύριακο. Στην εκδήλωση για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής του Ε65 η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Τσιτσάνη παραβρέθηκαν οι Περιφερειάρχες Ηπείρου, Θεσσαλίας και Δυτ. Μακεδονίας, περιοχές που θα «γεφυρώσει» ο άξονας.

Μικραίνουν οι αποστάσεις!
Το βόρειο τμήμα του Ε65, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων και καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Ο χρόνος κατασκευής του έχει οριστεί σε 36 μήνες. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ και διατομή δύο λωρίδες για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας συν ΛΕΑ.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η «Κεντρική Οδός», με την ολοκλήρωση του συνόλου του αυτοκινητόδρομου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη, θα συνδεθεί με το λιμάνι του Βόλου, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Ειδικότερα, για το Μέτσοβο, θα απαιτούνται μόλις τέσσερις ώρες για να φτάσει κανείς από Αθήνα!
Ο Ε65 αναμένεται να συμβάλλει στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των περιοχών που θα διατρέχει λόγω της βελτίωσης της προσπελασιμότητάς τους, η οποία οδηγεί σε αύξηση της απασχόλησης και των εισοδημάτων, αλλά και μείωση της εσωτερικής μετανάστευσης.

Τι έχει γίνει ως τώρα
Μέχρι στιγμής όσον αφορά στο βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες, ενώ ειδικότερα από το 111ο έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Στο τμήμα αυτό έχουν κατασκευαστεί έργα 30,9 εκατ. ευρώ (αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα). Από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω νέας χάραξης ολοκληρώνονται οι κτηματολογικές μελέτες. Η νέα χάραξη σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκος υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου εκτιμάται πως μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, το οποίο αρχικά ανέρχονταν στα 650 εκατ. ευρώ.

«Μία σπουδαία μέρα…»
«Είναι μία σπουδαία μέρα σήμερα, όχι μόνο για τα Τρίκαλα, όχι μόνο για τη Δυτική Θεσσαλία, αλλά για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο Ε65, θα ολοκληρωθεί. Θα γίνει πράξη ένα όραμα πολλών δεκαετιών. Και αρκεί να κοιτάξει κανείς τον χάρτη, για να διαπιστώσει ότι ο Ε65, είναι ένας δρόμος ο οποίος πατάει πάνω στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις εντατικές προσπάθειες που έγιναν προκειμένου να ξεκινήσει το έργο που είχε μπλοκαριστεί από την Ε.Ε.. Όπως είπε, «έχω κάνει πολλαπλές επικοινωνίες ο ίδιος με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει τελικά το πράσινο φως για να μπορέσει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν αυτό το σημαντικό έργο». Επεσήμανε δε την ιδιαίτερη σημασία που θα έχει ο Ε65 όχι μόνο για τα Τρίκαλα αλλά και για τη Δυτική Μακεδονία μετά την απολιγνιτοποίηση.

«Γέφυρα» για Περιφέρειες
Στην εκδήλωση μίλησαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, οι τρεις Περιφερειάρχες οι περιοχές των οποίων θα απολαύσουν τα οφέλη του Ε65, δηλαδή ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Δήμαρχος Τρικκαίων και Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης.
Στις τοποθετήσεις τους τόνισαν ότι τα Τρίκαλα μπαίνουν στον συγκοινωνιακό χάρτη και ότι πρόκειται για «μια μέρα που την ονειρευόμαστε πάρα πολλά χρόνια στην περιοχή», αφού πρόκειται για ένα έργο που συνδέει την Ήπειρο με τη Δυτική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Αναφέρθηκαν, επίσης, στις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται στη διάρκεια εκτέλεσης του έργου. Ειδικά δε ο Υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι σε ενάμιση χρόνο η υλοποίηση του έργου έχει φτάσει από το 13 στο 63%.