Τέλος σε 5 παθογένειες δεκαετιών βάζει το Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ!

on .

FOITHTES SYLLALHTHRIO 1 10 2 21

• Εν μέσω έντονων αντιδράσεων και συγκεντρώσεων σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και στα Γιάννενα, συζητείται (ψηφίζεται σήμερα) στη Βουλή το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που μεταξύ άλλων, βάζει «φρένο» στους λεγόμενους «αιώνιους φοιτητές», ενώ ιδρύει σώμα πανεπιστημιακής φύλαξης.
Η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, μιλώντας χθες στην Ολομέλεια της Βουλής αναφέρθηκε στην αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, την βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, όπως και την εξασφάλιση πιο στοχευμένων και ποιοτικών επιλογών για τους φοιτητές, καθώς και μεγαλύτερη αυτονομία για τα Πανεπιστήμια.

Η συγκέντρωση στα Γιάννενα
Οι αντιδράσεις όμως καλά κρατούν. Στη χθεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Γιάννενα συμμετείχαν φοιτητές, διδάσκοντες και διοικητικοί υπάλληλοι του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αλλά και εκπρόσωποι τοπικών συνδικαλιστικών σωματείων όπως η ΑΔΕΔΥ, ενώ το «παρών» έδωσε και αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ.
Ακολούθησε πορεία στο κέντρο της πόλης με πανό και συνθήματα και τους συμμετέχοντες να ζητούν αφενός την απόσυρση του επίμαχου νομοσχεδίου και αφετέρου το άνοιγμα των Σχολών στους φοιτητές.
• Τη στήριξή του στη χθεσινή κινητοποίηση εξέφρασε και ο Εμπορικός Σύλλογος Ιωαννίνων, τονίζοντας ότι η Κυβέρνηση έχει τεράστια ευθύνη για το γεγονός ότι φέρνει εν μέσω πανδημίας για ψήφιση στη Βουλή το συγκεκριμένο σ/ν.

Πέντε παθογένειες
Στον αντίποδα η Υπουργός Παιδείας κατά την τοποθέτησή της στη Βουλή ανέφερε ότι, «στόχος του νομοσχεδίου είναι να αφήσουμε οριστικά πίσω μας πέντε παθογένειες δεκαετιών, να δώσουμε στα παιδιά μας, στους καθηγητές μας, σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα το Πανεπιστήμιο που τους αξίζει», αναφερόμενη διεξοδικά στις παθογένειες αυτές και τις απαντήσεις που δίνει η κυβέρνηση, μέσω τις προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης:
- «Παθογένεια πρώτη: Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια χωρίς ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, με βαθμούς 1, 2 και 3 στα 20. Η απάντησή μας: Ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
- Παθογένεια δεύτερη: Εισαγωγή υποψηφίων σε τμήματα που έχουν δηλώσει τυχαία, πχ ως 100ή, ως 200ή επιλογή τους. Η απάντησή μας: Συνειδητές, στοχευμένες επιλογές νέων, για να εισάγονται περισσότεροι νέοι σε τμήματα υψηλά στις προτιμήσεις τους,
- Παθογένεια τρίτη: Πάνω από το 40% των φοιτητών μας έχει ξεπεράσει τα Ν+2 έτη σπουδών. Η απάντησή μας: Σπουδές με χρονικό όριο φοίτησης, όπως κάθε εκπαιδευτική διαδικασία,
- Παθογένεια τέταρτη: Στρεβλή αντίληψη ότι ο μόνος δρόμος εκπαιδευτικής ανέλιξης είναι ο πανεπιστημιακός. Η απάντησή μας: Παράλληλοι εκπαιδευτικοί δρόμοι, ποιοτικές εναλλακτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τους νέους μας,
- Παθογένεια πέμπτη: Συστημικές εστίες παραβατικότητας σε ορισμένα ΑΕΙ της χώρας. Φόβος, τραυματισμοί, αξιόποινες πράξεις, καταστροφές. Η απάντησή μας: Ασφαλές περιβάλλον φοίτησης, ελευθερία έκφρασης, διδασκαλίας και έρευνας».