Ακόμη πιο κοντά η ανάληψη της Εγνατίας Οδού από την ΤΕΡΝΑ

on .

EGNATIA

 Στην τελική ευθεία έχει μπει πλέον η  διαδικασία την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ο οδικός άξονας περιέρχεται στην ελληνογαλλική κοινοπραξία  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects με την οποία έχει έλθει σε συμφωνία το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και θα εισπράξει το μεγαλύτερο τίμημα για περιουσιακό του στοιχείο. 

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων που έχουν γίνει στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. 

Στη διαδικασία παραχώρησης προβλέπεται και ο ορισμός «Ανεξάρτητου Μηχανικού των έργων», που σύμφωνα με δημοσίευμα του ypodomes.gr, αναλαμβάνει η ΟΜΕΚ σε κοινοπραξία με την ΑΕCOM. 

Η Ελληνογαλλική κοινοπραξία θα αναλάβει τον οδικό άξονα, μήκους 658 χιλιομέτρων, για χρονικό διάστημα 35 ετών, καθώς και τους τρεις κάθετους οδικούς άξονες  225 χιλιομέτρων, οι οποίοι αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η ΤΕΡΝΑ,  θα αναλάβει το σύνολο των νέων έργων υποδομής που προβλέπει η σύμβαση οι οποίες υπολογίζονται σε περίπου 720 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη περίοδο (πενταετία μελετών – κατασκευών), το σύνολο των έργων βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, τις επεμβάσεις στις σήραγγες και σημαντικό τίμημα των έργων ελαφράς συντήρησης και λειτουργίας καθώς και όλες τις εργασίες που απαιτούνται για την αναβάθμιση κάθετων αξόνων όπως η αναβάθμιση σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου των τμημάτων Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και Χριστός – Κάτω Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων.

Ο ρόλος του Ανεξάρτητου Μηχανικού

 Ο θεσμός του Ανεξάρτητου Μηχανικού θεσπίστηκε για την επιτάχυνση των έργων. Συγκεκριμένα είναι υπεύθυνσος για την έγκριση των μελετών και την επίβλεψη των έργων, ενώ οι ακριβείς αρμοδιότητες καθορίζονται με κοινή απόφαση των συναρμοδίων υπουργών, αλλά και με τη σύμβαση που θα υπογραφεί. 

 Όσον αφορά την ΟΜΕΚ, αυτή σε  Κ/Ξ με την Thales και τη Lahmeyer είχε αναλάβει τις πρωτοποριακές υπηρεσίες του Construction Manager στα έργα του Δυτικού Άξονα της Εγνατίας Οδού, η μόνη τότε ελληνική εταιρεία ως κύριος εταίρος.

Τα έργα στα οποία προσέφερε τις υπηρεσίες της η ΟΜΕΚ, διήρκησαν από το 1996 έως το 2004 και αφορούσαν Αυτοκινητόδρομο μήκους 115 χλμ συμπεριλαμβανομένων 58 χλμ σηράγγων, γιγαντιαίο μέγεθος και όχι μόνο για την εποχή. Σημειώνεται ως μέτρο σύγκρισης ότι ο Κεντρικός τομέας είχε 36 χλμ σηράγγων, ήτοι μόνο το 60% του Δυτικού. Αξίζει να αναφερθεί ότι μέχρι τότε στην Ελλάδα υπήρχαν κατασκευασμένες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. (!!!)

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που αναμένεται να προκύψει κατά την συντήρηση των έργων, τόσο της βαριάς όσο και της ελαφριάς, είναι η σύγκριση του Δυτικού Τμήματος που επέβλεψε η ΟΜΕΚ με τα άλλα δυο τμήματα του Αυτοκινητόδρομου (Κεντρικό και Ανατολικό).

 ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πάνω από 1.500  χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων

Η ανάληψη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη για τον Όμιλο ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και τους μετόχους του, καθόσον ο Όμιλος εντάσσει στο διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεών του τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το συνολικό χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου θα ξεπερνά πλέον τα 1.500 χλμ., καθώς κατέχει το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.