Δεν υπήρξε περιβαλλοντική εκκρεμότητα στα οδικά έργα

on .

KOMBOS KYKLIKOS DROMOI

• Θωρακισμένοι από πλευράς περιβαλλοντικών μελετών, παρόλο που υπάρχει απαλλαγή απ’ αυτές και χρήσιμοι από άποψη οδικής ασφάλειας είναι οι κυκλικοί κόμβοι που υλοποιεί η Περιφέρεια σε όλη την Ήπειρο ή έχει εντάξει στον σχεδιασμό της και ετοιμάζεται να κατασκευάσει.

Αυτό επισήμανε χθες ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε απαντώντας στην κριτική που δέχεται τόσο από μέσα ενημέρωσης όσο και από περιφερειακές παρατάξεις, αναφορικά με τη χρησιμότητα αλλά και για την εκ των υστέρων περιβαλλοντική αδειοδότηση των κόμβων. 

Οι διαδικασίες

Όπως εξήγησε, μεταξύ άλλων, ο κ. Καχριμάνης, ο προγραμματισμός των έργων κατασκευής κυκλικών κόμβων έγινε στη συνέχεια σχετικού εγγράφου από τον Ιούλιο του 2022 της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ηπείρου για επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο της περιοχής μας. Με βάση το αρχικό ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης (31 Ιανουαρίου), προτάθηκαν  προς ένταξη οι μελέτες, είτε για το επαρχιακό, είτε για το εθνικό δίκτυο που ήταν έτοιμες από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας. 

Οι διαδικασίες για την ένταξη των έργων για τους οδικούς κόμβους  προχώρησαν με την χρήση άρθρου διάταξης του 2022 για τα έργα οδικής ασφάλειας, βάσει του οποίου δόθηκε απαλλακτικό από περιβαλλοντική αδειοδότηση για έργα στο παλιό εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο. 

Εκπονήθηκαν ΜΠΕ

Στη συνέχεια, όπως είπε ο Περιφερειάρχης, μετά από επισήμανση των Υπηρεσιών ότι δεν έχει όλο το Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ξεκίνησε η   εκπόνησή τους. Εν τω μεταξύ  όλες οι τεχνικές μελέτες (οδοποιίας, υδραυλικές, γεωλογικές κ.ά.) αξιολογήθηκαν από το πρόγραμμα μαζί με τα απαλλακτικά και έτσι εντάχθηκαν έργα 24 εκατ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης. Τελικά εκπονήθηκαν και οι ΜΠΕ και στην πρώτη της συνεδρίαση  για το 2023 η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε ομόφωνα τη δαπάνη δημοσίευσης των ανακοινώσεων για διαβούλευση. 

Όπως σημείωσε με έμφαση ο Αλ. Καχριμάνης, «ουδείς στο διάστημα αυτό έκανε κάποια ένσταση, ουδείς είπε ότι έχει κάποιο πρόβλημα» και πρόσθεσε ότι οι ενστάσεις που κατατέθηκαν πρόσφατα στην Επιτροπή Περιβάλλοντος έγιναν «για δημιουργία θορύβου, όταν όλα αυτά τα έργα ήταν θωρακισμένα από πλευράς περιβαλλοντικών όρων». 

Ο κόμβος Εγνατίας

Ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα οι εργασίες για την κατασκευή κόμβου στη διασταύρωση της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας με την Εγνατία Οδό, στην περιοχή Πεδινής. Πρόκειται για ένα σημαντικό ζήτημα, καθώς ο υπάρχων «κόμβος» δεν είναι ο ενδεδειγμένος για το κυκλοφοριακό βάρος που εξυπηρετεί, ενώ προκύπτουν και προβλήματα ασφάλειας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο Αλέκος Καχριμάνης, «ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, εγκρίθηκαν οι προσωρινές αποφάσεις από την Αστυνομική Διεύθυνση και την Εγνατία Οδός Α.Ε.. Είναι κάτι που αλλάζει την περιοχή μας» και πρόσθεσε πως η Περιφέρεια έρχεται να καλύψει το κενό που άφησε η Εγνατία Οδός, ενώ ζήτησε την υπομονή του κόσμου κατά τη διάρκεια των εργασιών. 

Σημειώνεται πως με απόφαση του Περιφερειάρχη,  από τη Δευτέρα 27 Μαρτίου και έως τις 30 Ιουνίου θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη συμβολή της Εθνικής Ιωαννίνων - Άρτας με  την Εγνατία Οδό, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι εργασίες κατασκευής του έργου, που περιλαμβάνει δύο ημικυκλικούς κόμβους εκατέρωθεν της Εγνατίας στις θέσεις συμβολής των κλάδων του αυτοκινητόδρομου με την Εθνική Οδό. 

Πηγάδια - Πράμαντα

Στο μεταξύ, «παραφιλολογίες» χαρακτηρίζει η Περιφέρεια Ηπείρου όσα έρχονται στη δημοσιότητα για τη δημοπράτηση του έργου «Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας», χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης και την ακύρωση του διαγωνισμού από την ΕΑΔΗΣΥ και παρουσιάζει αναλυτικά τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί για το έργο. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι η Περιφέρεια καλείται να επαναπροκηρύξει τον συγκεκριμένο διαγωνισμό.