Νομοσχέδιο – χαριστική βολή για την ελληνική εκπαίδευση

on .

TASOULAS VOULI 25 1 2019

• Με πλειοψηφία που αποδεικνύει τον αμφιλεγόμενο χαρακτήρα του, δηλαδή με 147 «ναι» και 100 «όχι», πέρασε τελικά το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο αφορά στις συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και στα Πειραματικά Σχολεία.
Μιλώντας στην Ολομέλεια, ο Γιαννιώτης βουλευτής της Ν.Δ. Κώστας Τασούλας έκανε λόγο για ένα νομοθέτημα που αντί για λύσεις και βελτιώσεις, δημιουργεί σοβαρά περαιτέρω προβλήματα στην Παιδεία ενώ αναφέρθηκε και στο πρόβλημα της Ζωσιμαίας Σχολής που διαθέτει Πρότυπο Γυμνάσιο όχι όμως και Λύκειο.
Σε υψηλούς τόνους...
Σε υψηλούς τόνους διεξήχθη χθες η συζήτηση περί της ψήφισης του Νομοσχεδίου του υπ. Παιδείας με τις αντιπαραθέσεις να είναι εντονότατες εντός κοινοβουλίου. «Πρωτοφανές» για τα κοινοβουλευτικά και τα νομοθετικά δεδομένα, χαρακτήρισε η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ., Νίκη Κεραμέως το γεγονός ότι ο Υπουργός Παιδείας «ιδρύει τμήματα πανεπιστημίων» κάνοντας δεκτές σχετικές βουλευτικές τροπολογίες.
Ο Κώστας Γαβρόγλου από τη μεριά του έκανε λόγο για αντιπολιτευτική «σπέκουλα» σχολιάζοντας νωρίτερα στη Βουλή τις επικρίσεις που δέχεται η απόφασή του να αποδεχθεί βουλευτικές τροπολογίες, με τις οποίες δημιουργούνται νέα τμήματα πανεπιστημίων.
Ο Κώστας Τασούλας
Κατά την παρέμβασή του στη Βουλή για το επίμαχο Νομοσχέδιο, ο Κώστας Τασούλας τόνισε, μεταξύ άλλων, γενικότερα ότι «η παιδεία είναι το μόνο πεδίο, όπου η ευκολία προκαλεί ζημιά. Η παιδεία δεν είναι για ευκολία. Και τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά και οι τόνοι και οι δασείες και οι περισπωμένες. Και όλα αυτά, επειδή ακριβώς δημιουργούν δυσκολία, έγιναν αντιπαθητικά. Και ήρθαμε και εμείς, η Νέα Δημοκρατία, και εσείς, η Αριστερά, και αναλόγως των αντοχών μας εν σχέσει με το να εξηγήσουμε στον κόσμο ότι η παιδεία δεν έχει σχέση με την ευκολία και αφαιρούμε συνεχώς δυσκολίες από την παιδεία και κάνουμε την παιδεία ένα παιχνίδι. Δεν είναι παιχνίδι η παιδεία. Είναι ένα αγώνισμα δύσκολο, ενίοτε μονήρες, όπου ο καθηγητής, ο δάσκαλος πρέπει να εμπνεύσει το παιδί για να μπορέσει να απολαύσει τη γοητεία τού ότι η Καλυψώ έθελγε τον Οδυσσέα για να ξεχάσει την Ιθάκη».
Ηχηρή παράλειψη
Αναφερόμενος στη Ζωσιμαία Σχολή, ο Γιαννιώτης βουλευτής χαρακτήρισε ηχηρή παράλειψη και δείγμα γραφής όλης της προχειρότητας του Νομοσχεδίου το γεγονός ότι δεν ιδρύεται Πρότυπο Λύκειο για να συμπληρώσει το αντίστοιχο Γυμνάσιό της.
«Ξέρω ότι υπάρχουν κάποια προβλήματα εν σχέσει με τα κτήρια, με τις υποδομές, εν σχέσει με τους καθηγητές του Γενικού Λυκείου Ζωσιμαίας, τα οποία όμως προβλήματα από το 2015 έως το 2019, τέσσερα χρόνια τώρα, θα μπορούσαν να είχαν λυθεί και να προστεθούν σήμερα σε αυτό το νομοσχέδιο δυο, τρεις λέξεις, οι οποίες θα συνέδεαν το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας με πρότυπο Λύκειο, έχοντας επιλύσει η Κυβέρνηση αυτά τα χρόνια τα προβλήματα τα στεγαστικά και της απασχόλησης των καθηγητών του Γενικού Λυκείου Ζωσιμαίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Τασούλας κατέληξε τονίζοντας πως χωρίς τη διόρθωση αυτού του φαινομένου με το νέο Νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας παραγνωρίζεται μία σχολή και μία οικογένεια ευεργετών που έχει προσφέρει στην πόλη των Ιωαννίνων 20.000 τετραγωνικά μέτρα ωφέλιμων σχολικών αιθουσών. «Έχουν προσφέρει και εμείς ως αντάλλαγμα δεν τους αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να έχουν σύνδεση με λύκειο. Και δεν αναγνωρίζουμε, επίσης, σε 260 παιδιά το συνταγματικό δικαίωμα να ακολουθούν την πορεία μετά το γυμνάσιο σε πρότυπο λύκειο, όπως το ακολουθούν όλα τα άλλα παιδιά που φοιτούν στα υπόλοιπα πρότυπα ιστορικά γυμνάσια της χώρας», σημείωσε με έμφαση.