ΣΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Ήττα για τους Ηπειρώτες η κατάληξη του βόρειου τμήματος του Ε65

on .

KALOGIANNHS STAYROS

• «Η κατάληξη του Ε65 στο Κηπουργειό Γρεβενών και όχι στην Παναγιά Τρικάλων, όπως είχε εξ αρχής σχεδιαστεί, εκτιμώ ότι αποτελεί δεινή ήττα για τους Ηπειρώτες και τους Κερκυραίους, για την Περιφέρεια Ηπείρου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τις προοπτικές του».
Αυτό τονίζει σε χθεσινή γραπτή δήλωσή του ο Γιαννιώτης πρ. Υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, με αφορμή την έκδοση περιβαλλοντικών όρων για τη νέα χάραξη του βόρειου τμήματος του Ε65, σχολιάζοντας μάλιστα το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία αντίδραση!
Ως γνωστόν, ο Ε65 αποτελεί έναν από τους πέντε αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται με σύμβαση παραχώρησης, με προϋπολογισμό πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Ενώνει τη δυτική Ελλάδα (Ήπειρο, Ιόνια νησιά) με την Κεντρική (Θεσσαλία, Στερεά) και την Αττική, ενώ όταν ολοκληρωθεί θα είναι ανταγωνιστικός και φθηνότερος, για τους διερχόμενους, από την Ιόνια Οδό.
Τεκμηριωμένη πρόταση
Ο Στ. Καλογιάννης αναφέρεται στο ιστορικό της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι πριν από δύο ακριβώς χρόνια, τον Ιούλιο 2016, κατέθεσε δημοσίως τεκμηριωμένη πρόταση για το βόρειο τμήμα του Ε65.
«Η πρότασή μου, με την οποία ο Ε65 θα κατέληγε στην Παναγιά Τρικάλων και όχι πλησίον των Γρεβενών, όπως προωθεί το Υπ. Υποδομών, αποτελεί τη βέλτιστη, από οικονομική και περιβαλλοντική άποψη, χάραξη: μειώνεται η απόστασή μας με τα Τρίκαλα κατά 30 χλμ περίπου, παρακάμπτεται η ζώνη της αρκούδας, που τόσα προβλήματα και καθυστερήσεις δημιούργησε στο παρελθόν με προσφυγές στο ΣτΕ, μειώνονται συνεπώς και τα διόδια που θα πρέπει να καταβάλει κάθε διερχόμενος. Ταυτόχρονα, δεν επιβαρύνει καμία περιοχή εκτός Ηπείρου. Ορισμένοι αντέτειναν, τότε, ότι η πρότασή μου θα καθυστερούσε το έργο. Είχα επισημάνει ότι για το εν λόγω έργο, ούτε μελέτες υπήρχαν (λόγω ΣτΕ), ούτε αδειοδοτήσεις, ούτε χρηματοδότηση από πλευράς Υπουργείου. Δύο ολόκληρα χρόνια αργότερα, δυστυχώς για τον Τόπο, επιβεβαιώνομαι…».
 Αποπροσανατολιστική πολιτική
Σύμφωνα με τον πρ. Υπουργό, το Υπ. Υποδομών, ακολούθησε προκλητικά αποπροσανατολιστική πολιτική, οι δε τοπικοί άρχοντες και Φορείς, πλην ολίγων, δυστυχώς δεν αντέδρασαν, δεν υπερασπίστηκαν, δηλαδή, τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του Τόπου. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, μεταξύ άλλων:
- Οι Ηπειρώτες βουλευτές του Σύριζα αγνόησαν αδικαιολόγητα αυτό το μείζον, για την Περιφέρειά μας, θέμα.
- Η Περιφέρεια Ηπείρου ήταν της άποψης «να γίνει ο δρόμος και ας καταλήξει όπου νάναι»…
- Οι Δήμοι των Νομών Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, επίσης δεν ασχολήθηκαν με το θέμα, ως να μην αφορά αυτός ο μεγάλος αυτοκινητόδρομος την οικονομία της Ηπείρου, τον τουρισμό της, το εμπόριο, τις μεταφορές, όλους τους συμπολίτες μας…
- Το Τεχνικό Επιμελητήριο επί δύο ολόκληρα χρόνια «μελετάει» την πρότασή μου και ακόμα να καταλήξει σε συμπέρασμα!
 Επιπλέον χρόνος και κόστος!
Καταλήγοντας ο κ. Καλογιάννης επισημαίνει τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η επιλογή, λέγοντας ότι «με τη λύση που προωθεί το Υπ. Υποδομών, οι Ηπειρώτες, όσοι κινούνται από την Ήπειρο προς Θεσσαλία/Στερεά/Αττική και αντίστροφα, θα είναι αναγκασμένοι να διανύουν κάθε φορά 30 χλμ. επιπλέον, να ταξιδεύον περισσότερο χρόνο, να καταβάλουν 2 ευρώ (τα ΙΧ) για διόδια επιπλέον των όσων προβλέπονται σήμερα. Διαφορετικά θα πρέπει να επιλέγουν την Ιόνια οδό, που είναι ένας εξαιρετικός αυτοκινητόδρομος, αλλά πολύ ακριβότερος του Ε65. Καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του…».