«Αντιλαμβανόμενοι τη μικρασιατική συνείδηση αντιλαμβανόμεθα καλύτερα τον ίδιο μας τον εαυτό»

on .

TASOYLAS OMILIA BOYLH 25 11 22

• «Το έθνος μας δεν είναι κατακτητικό. Είμαστε έθνος ατόμων, δεν είμαστε στίφη, δεν είμαστε μάζες. Είμαστε διασπαρμένοι παντού, εδώ όμως είναι το εθνικό μας κέντρο, τα σημερινά σύνορα του ελληνισμού, τα οποία και τα προστατεύουμε και τα υπηρετούμε» τόνισε ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, Κων. Τασούλας, εγκαινιάζοντας το βράδυ της Πέμπτης με αφορμή την επέτειο μνήμης των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, την έκθεση «Ιστορίες Επιβίωσης: Πρόσφυγες και εργασία στις νέες πατρίδες», στη Βιβλιοθήκη της Βουλής στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.

Αναφερόμενος στην ιστορία του Μικρασιατικού Ελληνισμού ο κ. Τασούλας χαρακτήρισε το έθνος μας «δικοτυλήδονο, στις δύο πλευρές του Αιγαίου», που «η μία από αυτές τις κοτυληδόνες ήρθε -όπως ήρθε- στην Ελλάδα και μας μπόλιασε. Ήρθε σαν μια άλλη Ελλάδα -τόνισε- η οποία ενσωματώθηκε και μας δυνάμωσε». Και εξήγησε ότι «αντιλαμβανόμενοι τη μικρασιατική Ελλάδα και τη μικρασιατική συνείδηση, αντιλαμβανόμεθα καλύτερα τον ίδιο μας τον εαυτό». 

Τα εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία τους η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνα Μενδώνη, ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κ. Απόστολος Κακλαμάνης, η Πρόεδρος της Επιτροπής της Βιβλιοθήκης της Βουλής, κ. Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Βουλής κ. Γεώργιος Μυλωνάκης, ο Ειδικός Γραμματέας κ. Βασίλειος Μπαγιώκος, βουλευτές, εκπρόσωποι των πολυάριθμων φορέων που συνεισέφεραν πολύτιμα εκθέματα και πλήθος κόσμου.

Παράλληλα, εγκαινιάστηκαν δύο ακόμα εκθέσεις, οι οποίες πλαισιώνουν την κεντρική συνθέτοντας ένα συμπληρωματικό και συνδιαλεγόμενο εκθεσιακό σύνολο που αναπτύσσεται στον πρώτο όροφο του Καπνεργοστασίου: Η έκθεση «Το 1922 στον Τύπο», η οποία επικεντρώνεται στην ανάδειξη της δημοσιογραφικής παραγωγής με επίκεντρο τα δραματικά γεγονότα που έλαβαν χώρα μετά τον Σεπτέμβριο του ’22, όπως αποτυπώθηκαν στον Τύπο της εποχής, και η έκθεση με τίτλο «Πρόσφυγες: 1922+ επιβίωση-ενσωμάτωση», με 44 πρωτότυπα έργα 27 καλλιτεχνών, οι περισσότεροι προσφυγικής καταγωγής, 2ης και 3ης γενιάς, που εκφράζουν τις δικές τους μικροϊστορίες για το ’22.