Η Κυβέρνηση στέλνει στην πόρτα μας τον «Εφοριακό της Γειτονιάς»!

on .

EFORIAKOS

• Την εμπειρία του «Αστυνομικού της γειτονιάς», που φρόντισε όμως να τον καταργήσει, επιχειρεί να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, όχι βέβαια για την ασφάλεια των πολιτών, αλλά για τη… φορολόγησή τους!
Συγκεκριμένα ετοιμάζεται να εφαρμόσει τον θεσμό του «Εφοριακού της γειτονιάς», με το πρόσχημα να επιλύονται προβλήματα των φορολογουμένων που δεν μπορούν να τα επιλύσουν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος Taxis.
H έναρξη εφαρμογής του νέου θεσμού, γίνεται την ερχόμενη Δευτέρα, από τη Ρόδο, την οποία θα επισκεφθεί κλιμάκιο εφοριακών.
Οι «αθώες» αναφορές για διευκόλυνση των φορολογουμένων, αντιμετωπίζονται με μεγάλη δυσπιστία από τους πολίτες, που βλέπουν ένα νέο σχέδιο φοροελέγχων και φοροεπιδρομών σε κάθε γειτονιά από τους εφοριακούς, σε μια νέα κυβερνητική προσπάθεια να συγκεντρώσει έσοδα. Επισημαίνουν μάλιστα ότι αφού η Κυβέρνηση θεωρεί τώρα αναγκαία την αποκέντρωση των εφοριών, γιατί προχώρησε σε συρρίκνωσή τους και βεβαίως τι παραπάνω υπηρεσίες θα μπορούν να προσφέρουν πέραν των όσων ήδη παρέχουν τα λογιστικά γραφεία, που ούτως ή άλλως δεν προβλέπεται «αντικατάστασή» τους στις φορολογικές διαδικασίες.
Η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής είναι θέμα που δεν χωρά δεύτερες σκέψεις ή υπαναχωρήσεις, καθώς είναι και αντικοινωνική συμπεριφορά και προκαλεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Για να εξαλειφθεί ή έστω να περιοριστεί στο ελάχιστο ως «συνήθεια και πρακτική», πρέπει να καλλιεργηθεί η φορολογική συνείδηση και να μην εξαπολύεται πογκρόμ επί δικαίων και αδίκων, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία «ματωμένων» υπερπλεονασμάτων τα οποία στη συνέχεια μοιράζονται ως προεκλογικό «αντίδωρο» σε πολίτες.

Τι προβλέπει ο Σχεδιασμός
Κατά τα άλλα σύμφωνα με τον Σχεδιασμό της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων,
1) Θα συσταθούν κινητά συνεργεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων, τα οποία σε συνεννόηση με τους δήμους θα ενημερώνουν τους φορολογούμενους.
2) Εξετάζεται, σε δεύτερη φάση, να εγκατασταθούν ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε συγκεκριμένους χώρους, ενδεχομένως σε δημαρχεία, όπου μέσω skype οι φορολογούμενοι θα συνδέονται με την εφορία τους ή τα κεντρικά της ΑΑΔΕ, όπου θα μπορούν να ζητούν βοήθεια για θέματα που άπτονται της φορολογικής νομοθεσίας και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα κατά τόπους γραφεία εξυπηρέτησης φορολογουμένων.
3) Θα δημιουργηθούν τέσσερις ηλεκτρονικοί οδηγοί με τα εξής θέματα:
α) Ζητήματα που αφορούν σε μισθωτούς υπαλλήλους,
β) Αγορά και πώληση ακινήτων,
γ) Πρώτη φορά φορολογούμενος
δ) Πώς μπορώ να πληρώσω τους φόρους.
Οι φορολογούμενοι θα υποβάλουν τα ερωτήματά τους ηλεκτρονικά και θα λαμβάνουν απάντηση εντός της ημέρας από την αρμόδια διεύθυνση που θα συσταθεί στην ΑΑΔΕ για τον σκοπό αυτόν.

* * *

Αυτά ως προς το σχεδιασμό. Για το πώς αυτός θα μετουσιαστεί στην πράξη, θα το διαπιστώσουν σύντομα οι φορολογούμενοι…