Με αφορμή τον τραγικό θάνατο του δημοτικού υπαλλήλου…

Αλήθεια, μέχρι ποια ηλικία πρέπει
να ανανεώνονται οι άδειες οδήγησης;

 Οι απόψεις του Στεφ. Χρηστογούλα στο τραπέζι του διαλόγου

ODHGOS PAPPOYS

• Το τραγικό δυστύχημα με την απώλεια ενός 49χρονου δημοτικού υπαλλήλου του Δήμου Ιωαννιτών την περασμένη Τετάρτη συγκλόνισε την τοπική κοινωνία, αφού συνέβη την ώρα που ο άτυχος συμπολίτης μας βρισκόταν στη δουλειά του.
Με αφορμή το γεγονός ότι στο δυστύχημα είχε εμπλοκή Ι.Χ. που οδηγούσε ένας 72χρονος, ο τακτικός επιστολογράφος μας κ. Στέφανος Χρηστογούλας, βάζει στο τραπέζι του διαλόγου μια άλλη παράμετρο: αλήθεια, μέχρι ποια ηλικία πρέπει να ανανεώνονται οι άδειες οδήγησης;

Οδηγός ετών… 101!
Το ζήτημα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, εάν αναλογιστεί κανείς ότι μόλις πριν δυο μέρες έγινε γνωστό από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι στην Ελλάδα ανανεώθηκε η άδεια οδήγησης ενός… ακμαίου πολίτη, ηλικίας 101 ετών! Κι εδώ γεννάται το ερώτημα: μπορεί σ’ έναν άνθρωπο, με προχωρημένη ηλικία, η Πολιτεία να του επιτρέπει να οδηγεί, έστω κι αν έχει περάσει με… άριστα όλες τις σχετικές εξετάσεις;
Οι απόψεις διίστανται: Υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν ότι μετά τα 65 δεν θα πρέπει να ανανεώνεται η άδεια οδήγησης, λόγω της μειωμένης αντίληψης που επέρχεται από το πέρασμα των χρόνων.
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά, που λέει ότι δεν θα πρέπει να τίθενται στο περιθώριο οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που αποδεδειγμένα δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, παρά μόνο ότι έχουν μερικά χρονάκια παραπάνω φορτωμένα στην πλάτη τους. Μάλιστα οι υποστηρικτές αυτής της άποψης κάνουν λόγο και για ηλικιακό… ρατσισμό!

Η άποψη του  Χρ. Χρηστογούλα
Να τι γράφει στον «Π.Λ.» ο κ. Χρηστογούλας:
«Με λύπη πληροφορήθηκα την απώλεια του δημοτικού υπαλλήλου των Ιωαννίνων (που γνώριζα και προσωπικά), εν ώρα εργασίας. Και ίσως αυτή να είναι η στιγμή να δείξουν την ευαισθητοποίησή τους ΟΛΟΙ. Εργαζόμενοι και υπηρεσίες. Διαβάζω στα τοπικά Μ.Μ.Ε για ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων αλλά δεν βλέπω και δεν ακούω για τη βούληση, ώστε να διορθωθεί κάτι.
Στην συγκεκριμένη απώλεια ενός συνανθρώπου μας, ευελπιστώ να είναι η τελευταία, δεν βλέπω να γίνεται κάτι για την αντιμετώπιση της αιτίας παρόμοιων περιστατικών.
 Ήταν τροχαίο το ατύχημα και όχι εργατικό. Είναι σαν να βγάζω εγώ τα σκουπίδια στον κάδο και με χτυπάει ένα αμάξι και με σκοτώνει.
Και σε αυτό το ατύχημα θεωρώ ηθικό αυτουργό το ίδιο το κράτος. Άκουσα για κάποιον «ηλικιωμένο» ως υπεύθυνο του συμβάντος αλλά πιο υπεύθυνο είναι το κράτος, που για 90€ έσοδα (από τα παράβολα της ανανέωσης των αδειών οδήγησης) οδήγησε στην πρόκληση του ατυχούς περιστατικού.
Θεωρώ ότι δεν πρέπει να ανανεώνονται τα διπλώματα οδήγησης χωρίς να ελέγχεται η δεινότητα των οδηγών που μετά το πέρας της ηλικιακής βάσης των 65 χρόνων, όλοι μας γνωρίζουμε ότι, τα αντανακλαστικά μειώνονται. Βέβαια ατυχήματα συμβαίνουν και σε μικρότερες ηλικιακά ομάδες οδηγών αλλά εκεί είναι περισσότερο η ταχύτητα, ο παρορμητισμός και η επιπολαιότητα.
ΝΑΙ και εγώ συγκαταλέγομαι σε αυτούς που πλησιάζουν στο όριο λήξης της άδειας οδήγησης και στα 65 μου (…αν ζω) πρέπει να έχω το θάρρος να αποσυρθώ μόνος μου ή τουλάχιστον να περιορίσω τις οδηγικές μου μετακινήσεις ίσως στις πιο απαραίτητες πάντα με τον φόβο της πρόκλησης, εκούσια πλέον, κάποιου ατυχήματος.
Και τώρα η αλήθεια και ας πονάει.
Στην Ελλάδα, το προσδόκιμο ζωής των ανδρών είναι τα 77,59 χρόνια και στις γυναίκες τα 82,93 χρόνια (CIA World Factbook 2013). Αυτό σημαίνει ότι και ΕΓΩ σήμερα στα 47 μου χρόνια πέρασα την μέση ηλικία. Οδεύω προς το αναπόφευκτο και ευελπιστώ να μην μου συμβεί, ιδίως πηγαίνοντας βόλτα με το αμάξι μου τα εγγόνια μου.
Άρα μετά τα 65 μου χρόνια που πρακτικά λήγει το δίπλωμα οδήγησής μου, πλησιάζει και η ημερομηνία λήξης μου, πάνω στην γη, πρέπει να σταματήσω να οδηγάω.
Μήπως όμως και το Υπουργείο Συγκοινωνιών να αναθεωρήσει κάποιες διατάξεις και να κάνει πολύ πιο αυστηρές τις διαδικασίες ανανέωσης των διπλωμάτων οδήγησης;».
Χρηστογούλας Στέφανος
Βραδέτο Ζαγορίου

Υστερόγραφο: Για όλα φταίνε οι άλλοι, ποτέ εμείς!