Καθημερινές οι αυξήσεις σε βενζίνη-ντίζελ και τα χειρότερα έπονται…

«Φωτιά» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις βάζουν τα καύσιμα

- Με μείωση του ποσοστού κέρδους επιχειρούν οι πρατηριούχοι των Ιωαννίνων να μετριάσουν τις επιπτώσεις

- Στο κενό οι εκκλήσεις προς το Υπ. Οικονομικών για μείωση των φόρων

BENZINADIKO

 • «Φωτιά» στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς βάζουν τα καύσιμα, καθώς τους τελευταίους μήνες η τιμή τους έχει πάρει την ανηφόρα και μάλιστα επιταχύνεται έντονα εδώ και 2-3 εβδομάδες.
Σε πολλές περιοχές της χώρας η τιμή της αμόλυβδης αγγίζει τα 2 ευρώ και με τη δυναμική που κινούνται οι τιμές, είναι θέμα χρόνου να ξεπεράσουν και αυτό το ψυχολογικό – και όχι μόνο- όριο. Όσο και αν φαινομενικά οι τιμές αυτές επηρεάζουν τους μόνιμους κατοίκους τους, στην πραγματικότητα αποτελεί ισχυρό πλήγμα και για όσους θέλουν ή πρέπει να μετακινηθούν προς αυτές τις περιοχές από άλλους νομούς είτε για επαγγελματικούς, είτε για τουριστικούς λόγους.
Στο νομό Ιωαννίνων οι τιμές κινούνται σε καλύτερα επίπεδα εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού που υπάρχει. Δεν είναι όμως  καθόλου βέβαιο ότι αυτό θα συνεχιστεί για πολύ ακόμη διάστημα, καθώς η συγκράτηση των τιμών οφείλεται κυρίως στη συμπίεση του κέρδους εταιριών και πρατηριούχων, αρκετοί εκ των οποίων βρίσκονται πλέον στα όριά τους, καθώς η κατανάλωση πέφτει συνεχώς και εξαντλούνται τα κεφάλαια κίνησης που διαθέτουν.
«Μαγική εικόνα» η μέση τιμή
Η μέση τιμή στο νομό Ιωαννίνων, είχε διαμορφωθεί τη Δευτέρα για την αμόλυβδη βενζίνη στο 1.634 ευρώ το λίτρο. Από την ανάγνωση των στοιχείων επιβεβαιώνεται η σημαντική αύξηση που παρατηρείται από όσα πρατήρια έδωσαν τιμές τη Δευτέρα, σε σχέση με εκείνα που για τελευταία φορά είχαν δώσει τιμές σύμφωνα με τις προμήθειες της περασμένης εβδομάδας. Το ίδιο συμβαίνει και με το πετρέλαιο κίνησης η μέση τιμή του οποίου ήταν 1,407 ευρώ το λίτρο με επίσης ανοδικές τάσεις. Η ανώτερη καταγεγραμμένη τιμή αμόλυβδης ήταν τη Δευτέρα 1,698 ευρώ το λίτρο, που θεωρείται σίγουρο ότι θα ξεπεραστεί με τις επόμενες παραλαβές καυσίμων.
Επιπτώσεις στις μετακινήσεις
Η αλματώδη αύξηση των τιμών προκαλεί «πονοκέφαλο» σε όσους μετακινούνται συχνά, είτε εντός πόλεως, είτε προς τα χωριά, προς τα οποία η ήδη μειωμένη κίνηση αποδήμων και επισκεπτών του «Σαββατοκύριακου» θα μειωθεί έτι περαιτέρω. Αφαίμαξη εισοδήματος υφίστανται και οι μετακινούμενοι για επαγγελματικούς λόγους, ενώ αν συνεχιστεί η αύξηση των τιμών, είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν ανατιμήσεις εισιτηρίων και κομίστρων.
Το ανησυχητικό έχει να κάνει με τις εκτιμήσεις των διεθνών αγορών, ότι οι τιμές του αργού πετρελαίου θα συνεχίσουν να αυξάνονται ενόσω επικρατεί αναταραχή στη Μέση Ανατολή και η Βενεζουέλα συνεχίσει τη μείωση της παραγωγής.
Η υπερφορολόγηση
Ένα από τα τεράστια προβλήματα που απασχολεί την αγορά των πετρελαιοειδών είναι η υπερφορολόγηση των καυσίμων, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να φιγουράρει μόνιμα στις τρεις ακριβότερες χώρες της ΕΕ. Ο σημερινός Πρωθυπουργός όταν ήταν στην αντιπολίτευση κατακεραύνωνε τις προηγούμενες κυβερνήσεις – σε μια περίοδο που το αργό πετρέλαιο σημείωνε ρεκόρ τιμών- για τη μη μείωση των φορολογίας του. Τώρα ως Πρωθυπουργός κάνει ακριβώς το αντίθετο: Επέβαλε αύξηση της φορολογίας, ενώ τα εισοδήματα μειώθηκαν κατά πολύ ακόμη επί των ημερών του. Σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών δεν συζητά καν - παρά τις αντιδράσεις που υπάρχουν- να μειώσει τους φόρους που εκτοξεύουν την τελική τιμή του καυσίμου, καθώς υπάρχει ανάγκη για αύξηση των εσόδων.
Ο Σύνδεσμος  Εμπορίας
Εξηγήσεις για την άνοδο των τιμών δίνει με χθεσινή του ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, ο οποίος μεταξύ άλλων σημειώνει ότι από τον περασμένο Ιούλιο, το αργό μπρεντ έχει αυξηθεί κατά 66-70% ενώ οι τιμές της αμόλυβδης κατά 40-50%. Συνυπολογίζοντας την ανατίμηση του ευρώ, έναντι του δολαρίου, αλλά και την αύξηση του ΦΠΑ, προκύπτει- υποστηρίζει ο Σύνδεσμος- ότι το συνολικό χονδρικό κόστος έχει αυξηθεί σημαντικά.
 Οι λιανικές τιμές, συνεχίζει, δεν έχουν ακολουθήσει την αύξηση του κόστους, επειδή έχει σημειωθεί μείωση του περιθωρίου κέρδους από τις επιχειρήσεις εμπορίας, μεταφοράς και πρατηριούχους.
Επίσης ο Σύνδεσμος κάνει αναφορά σε εκτεταμένα φαινόμενα παραεμπορίας και λαθρεμπορίας σε περιοχές της Αθήνας, που συμβάλλουν σε τεχνητά χαμηλές τιμές που αποτελούν όμως αναξιόπιστη βάση αναφοράς.