ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΣΟΥΛΑΣ: Συριζαϊκά «χαμπέρια» οι υποσχέσεις Τσίπρα

«ΛΙΜΝΑΖΕΙ» ΣΤΗΝ Ε.Ε. Ο ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ!

- Το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη», που είναι η μοναδική πηγή χρηματοδότησης για το έργο, μένει ανεκμετάλλευτο από την Κυβέρνηση….

PINAKIDA KAKABIA

 • Η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, αποτελεί κατά γενική παραδοχή σήμερα την υπ. αριθμ. 1 εκκρεμότητα όσον αφορά τους οδικούς άξονες που καταλήγουν ή διέρχονται το Νομό Ιωαννίνων.
Ο σημερινός εθνικός δρόμος είναι πλέον ξεπερασμένος και με την αύξηση της κίνησης των οχημάτων έχει καταστεί ιδιαίτερα επικίνδυνος, όπως αποδεικνύεται και από τα δεκάδες τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια.
Πέραν αυτών ένας επιπλέον παράγοντας κινδύνου για τους διερχόμενους οδηγούς αποτελεί και η διέλευση άγριων ζώων και ειδικά αγριόχοιρων των οποίων ο πληθυσμούς έχει αυξηθεί ανεξέλεγκτα.
Οι βασικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, το έργο χαρακτηρίζεται ως τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων, έχοντας έναν προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 340 εκ. ευρώ. Οι πιέσεις που ασκούνται από την Περιφέρεια Ηπείρου και τους Δήμους Ζίτσας (κυρίως), Πωγωνίου και Κόνιτσας, δεν έχουν αποδώσει ωστόσο ουσιαστικά αποτελέσματα. Οι κυβερνητικές υποσχέσεις βέβαια δεν λείπουν και μάλιστα κατά την πρόσφατη προ δύο εβδομάδων επίσκεψη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ήπειρο, ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε ότι τόσο το συγκεκριμένο τμήμα, όσο και η σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα θα κατασκευαστούν με το σύστημα παραχώρησης.
Μία εβδομάδα αργότερα της επίσκεψης των ευρωβουλευτών και των «ανακοινώσεων» Σπίρτζη, το Υ­πουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, έρχεται να βάλει το θέμα σε άλλες βάσεις, μην επαναλαμβάνοντας τα περί «παραχώρησης» κλπ.
 Απαντώντας σε αναφορά που είχε καταθέσει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κ. Κώστα Τασούλας, στην οποία περιελάμβανε το αίτημα του Δημάρχου Ζίτσας για κατασκευή του οδικού άξονα, αναφέρει  ότι το έργο έχει προταθεί μεν προς χρηματοδότηση στο μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», στο πλαίσιο των προτάσεων που υπέβαλλαν οι Ελ­ληνικές Αρχές, αλλά έκτοτε δεν φαίνεται να υπήρξε καμία πρόοδος  ή άσκηση πίεσης για ένταξη του έργου.
Τα… χαμπέρια Τσίπρα!
Η απάντηση αυτή αποκαλύπτει όμως για μια ακόμη φορά την αναξιοπιστία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος όπως επισημαίνει ο κ. Τασούλας, στις 24 Οκτωβρίου 2017 μιλώντας στο «Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Ηπείρου» (!) στα Ιωάννινα  είχε αναφέρει για τον άξονα Ιωαννίνων –Κακαβιάς ότι «μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης».  
«Σήμερα, 7 ολόκληρους μήνες μετά, - τονίζει ο βουλευτής και πρώην Υπουργός- το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης μας ενημερώνει ότι το σημαντικό αυτό έργο περιλαμβάνεται απλώς σε πρόταση των Ελληνικών Αρχών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναθεώρηση της χάραξης του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου «ORIENT EAST-MED» που ξεκινά από την Γερμανία και καταλήγει στην Ελλάδα και εντάσσεται στον Μηχανισμό (Χρηματοδοτική Διευκόλυνση) «Συνδέοντας την Ευρώπη» («Connecting Europe Facility (CEF)» ).
Το έργο συνεπώς δεν μπήκε σε τροχιά υλοποίησης όπως διαβεβαίωνε, ψευδόμενος πάλι, ο κ. Τσίπρας.  Γιατί απλούστατα λιμνάζει μαζί με άλλες προτάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή χωρίς να έχει προωθηθεί για έγκριση στον μόνο πρόσφορο ευρωπαϊκό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», που καλύπτει, μεταξύ άλλων, «ελλείποντες κρίκους» σε μεγάλα οδικά δίκτυα,  εφόσον υπάρχει ώριμη μελέτη και εξασφάλιση μέρους της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων».
Απαιτείται συνεργασία
Ο κ. Τασούλας, συνεχίζοντας, επεξηγεί, ότι για να μπει συνεπώς το έργο σε τροχιά υλοποίησης πρέπει η Κυβέρνηση να αφήσει «για πρώτη φορά» τα λόγια και να συνεργαστεί με την Περιφέρεια Ηπείρου που πρώτη και εγκαίρως υπέβαλε την πρόταση για υπαγωγή του έργου στον μηχανισμό CEF, ώστε να πεισθεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να συνδράμει οικονομικά μέρος του σχεδίου. «Μόνο τότε μπορούμε να πετύχουμε την πλήρη χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου προϋπολογισμού 340 εκ. ευρώ.  Όλα τα άλλα είναι συριζαϊκά χαμπέρια!», καταλήγει η δήλωση του Γιαννιώτη βουλευτή και πρώην Υπουργού.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος
Από τις άλλες απαντήσεις που δόθηκαν στην ίδια αναφορά, η Κυβέρνηση ενημερώνει ότι το έργο δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από άλλη πηγή, ήτοι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων,  το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου, αλλά και ούτε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».