Σημαντικό έργο για ολόκληρο το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων

«Ναι» στον μεγάλο δακτύλιο αρκεί να γίνει με το… γράμμα του Νόμου!

- ΑΛ. ΚΑΧΡΙΜΑΝΗΣ: Άστοχες οι ενέργειες Υπ. Περιβάλλοντος και Συνήγορου του Πολίτη… • Θ. ΜΠΕΓΚΑΣ: Θα αποφορτιστεί η Λεωφόρος Δωδώνης…  

- Την επίλυση του θέματος ζητά το ΤΕΕ Ηπείρου από τον Γ. Σταθάκη

3

• Ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την πόλη των Ιωαννίνων ο πολυσυζητημένος τελευταία «μεγάλος δακτύλιος», όπως εξάλλου κάθε οδικός άξονας που έχει κατασκευαστεί σ’ αυτήν τα τελευταία χρόνια, είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει σημαντικά στην βελτίωση της κυκλοφορίας σε ένα μεγάλο τμήμα της.
Γι’ αυτό λοιπόν φορείς και πολίτες θέλουν την υλοποίησή του, αρκεί φυσικά αυτό να γίνει σύμφωνα με το γράμμα του Νόμου και μ’ όλες τις περιβαλλοντικές επιταγές ώστε, όταν παραδοθεί, να μην προκύψουν προβλήματα που θα είναι δύσκολο να διορθωθούν εκ των υστέρων. Εδώ ο Δήμος Ιωαννιτών θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός, γιατί συχνά γίνονται και… μη αναστρέψιμα λάθη σε τέτοιες περιπτώσεις!
Πάντως, χθες υπέρ της απρόσκοπτης κατασκευής του δακτυλίου τάχθηκαν τόσο ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, ο οποίος έδωσε έμφαση στο πρακτικό σκέλος της όλης υπόθεσης, δηλαδή στο ότι με τη λειτουργία του θα αποφορτιστούν άλλοι οδικοί άξονες της πόλης, ενώ στο θέμα παρενέβη και το ΤΕΕ – Τμήμα Ηπείρου, το οποίο με επιστολή του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία παρατυπία στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του δακτυλίου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Συνάντηση με Καχριμάνη
«Ανάσα» πήρε χθες ο Θωμάς Μπέγκας, ο οποίος έχει εμπλακεί σε μεγάλη περιπέτεια μετά το «ΣΤΟΠ» του Γ. Σταθάκη στον μεγάλο δακτύλιο των Ιωαννίνων, δηλαδή στη σύνδεση της οδού Βογιάννου με το Πανηπειρωτικό Στάδιο, αλλά και την αρνητική για τον Δήμο εισήγηση του Συνήγορου του Πολίτη. Το θέμα συζήτησε σε συνάντηση που είχε με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου στο γραφείο του δεύτερου, ο οποίος εξάλλου προΐσταται της Διαχειριστικής Αρχής κι έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον δακτύλιο, αφού είναι μία από τις βασικές παρεμβάσεις του τομέα υποδομών στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014 – 20.
«Να γίνει το έργο…»
Σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνάντηση με τον Δήμαρχο, ο Αλέκος Καχριμάνης τάχθηκε με κατηγορηματικό τρόπο υπέρ της κατασκευής του μεγάλου δακτυλίου, τονίζοντας πως δεν τίθεται θέμα νομιμότητας του έργου.
«Ζούμε σε μια κοινωνία, που αν μη τι άλλο έχει νόμους και κανόνες. Όταν μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είναι εγκεκριμένη, όπως είναι της οδού Βογιάννου και της οδού Κενάν Μεσαρέ, όταν δεν υπάρχει καμία ακύρωση από το ΣτΕ, τότε αυτές είναι νόμος του Κράτους και δεν μπορεί κανείς, είτε υπουργός, είτε οποιοσδήποτε άλλος, να πει ότι είναι υπό αμφισβήτηση. Όποιος τις αμφισβητεί, κάνει προσφυγή στο ΣτΕ και αναμένει το αποτέλεσμα. Αυτή τη στιγμή όμως δεν έχουμε κάποια εμπλοκή που να προκαλεί θέμα νομιμότητας και των δύο δρόμων αυτών στα θέματα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων», τόνισε με έμφαση ο Περιφερειάρχης.
Θα αποφορτίσει δρόμους
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο πρακτικό κομμάτι, δηλαδή στη σημασία του μεγάλου δακτυλίου, σημειώνοντας ότι «αν μη τι άλλο, θα πάρει το βάρος από άλλους εσωτερικούς δρόμους της περιοχής μας. Ο πρώτος που θα ανακουφιστεί είναι ο τομέας Βογιάνου-Κενάν Μεσαρέ» και πρόσθεσε πως «δεν μπορούμε να λέμε ότι έχουμε προβληματισμούς γιατί θα γίνει ένας δρόμος που θα μας ανακουφίσει. Αυτό δεν αντέχει στην κοινή λογική».
Καταλήγοντας ο κ. Καχριμάνης εξέφρασε την άποψη πως «είναι άστοχες οι ενέργειες και του Υπουργείου και του Συνηγόρου του Πολίτη, που δεν σέβεται τη νομιμότητα με την ανακοίνωση που εξέδωσε. Σε επικοινωνία μας, του επεσήμανα ότι κάνει λάθος. Αν είχε προσβληθεί η απόφαση και είχε καταπέσει, τότε είχαν δικαίωμα να ζητήσουν στη ΜΠΕ να περιληφθούν και οι δύο δρόμοι».
Ο Θωμάς Μπέγκας
Από την πλευρά του ο Θωμάς Μπέγκας επανέλαβε πως πρόκειται για έναν σημαντικό οδικό άξονα που προβλέπεται από όλους τους Πολεοδομικούς Σχεδιασμούς της πόλης.
«Σήμερα βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή διότι η απλή λογική, η οποία κατατέθηκε από τον Περιφερειάρχη, είναι ότι καταρχήν ο δρόμος αυτός είναι ένας δρόμος ο οποίος αποφορτίζει τη μοναδική είσοδο της πόλης, η οποία είναι η Λεωφόρος Δωδώνης και στη συνέχεια δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο σημείο της παραλίμνιας περιοχής μέσω των δρόμων Κενάν Μεσαρέ και Βογιάννου», σημείωσε.
O Δήμαρχος επανέλαβε ότι «η μελέτη έχει επιλύσει και έχει προχωρήσει την διαδικασία των αδειοδοτήσεων ορθώς μέχρι τώρα. Άρα νομίζω ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση για να υλοποιήσουμε ένα πολύ σημαντικό έργο υποδομής και ανάπτυξης για τον τόπο» και πρόσθεσε: «Αυτή τη στιγμή μιλάμε για ένα έργο που είναι ανεξάρτητο επιστημονικά από τους άλλους δύο δρόμους, τη Βογιάννου και την Κενάν Μεσαρέ. Η περιβαλλοντική αδειοδότησή του είναι ανεξάρτητη. Και στη συνέχεια εξετάζοντας μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τη γενική λειτουργία της κυκλοφορίας της πόλης, εάν και εφόσον προκύψουν ανάγκες να διορθωθούν κάποια πράγματα στην Κενάν Μεσαρέ και πιθανά και σε άλλους δρόμους της πόλης θα το δούμε και θα το υλοποιήσουμε».
ΤΕΕ καλεί Σταθάκη
Θετικό για τη συνέχιση του έργου του μεγάλου δακτυλίου Ιωαννίνων εμφανίζεται και το ΤΕΕ – Τμήμα Ηπείρου σε έγγραφο που απέστειλε στον Υπουργό Περιβάλλοντος Γ. Σταθάκη, υπογραμμίζοντας ότι ο μεγάλος δακτύλιος «αποτελεί μια άμεση και σημαντική αναγκαιότητα για την πόλη των Ιωαννίνων»!
Όπως επισημαίνει η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου αναλύονται και τεκμηριώνονται επαρκώς οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και καθορίζονται οι περιβαλλοντικοί όροι κατά τις φάσεις κατασκευής και λειτουργίας του, ενώ προσθέτει πως η ΜΠΕ εξετάσθηκε εμπεριστατωμένα από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς της διοίκησης και τηρήθηκε γι’ αυτήν η προβλεπόμενη διαδικασία δημοσιοποίησης και δημόσιας διαβούλευσης. Από την εξέταση όλων των στοιχείων, διαβεβαιώνει πως δεν προκύπτει λανθασμένη ερμηνεία ή εφαρμογή του νόμου ή παράβαση ουσιώδους τύπου της διοικητικής διαδικασίας ή οποιαδήποτε παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από την Αποκεντρωμένη Ηπείρου.
Το ΤΕΕ επισημαίνει εξάλλου ότι δεν είναι ορθή η θέση που διατυπώνεται στην ακυρωτική απόφαση του Υπουργού, ότι «δεν αξιολογήθηκαν τα αθροιστικά αποτελέσματα από την κατασκευή όλων των προβλεπόμενων έργων οδοποιίας» προσθέτοντας παράλληλα πως «η υπό εξέλιξη εκπονούμενη Μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Ιωαννιτών οφείλει να αναδείξει και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και τις ατέλειες του οδικού δικτύου στο σύνολο του οικιστικού ιστού της πόλης»!
Τα θετικά του δακτυλίου
Καταλήγοντας, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ τονίζει πως το οδικό δίκτυο που υλοποιείται με τον μεγάλο δακτύλιο αποτελεί μέρος του γενικότερου σχεδιασμού του οδικού δικτύου του Δήμου και του Λεκανοπεδίου, υλοποιεί τις προτάσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου σχετικά με τα συγκοινωνιακή δίκτυα, συμβάλλοντας στην ελαχιστοποίηση της υπερφόρτωσης του κέντρου, αλλά και σχετικά με τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό και τον Εμπορευματικό Σταθμό, ενώ συνδέει άμεσα το Μητροπολιτικό Κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων και το παραλίμνιο μέτωπό της με τη νότια είσοδό της. Ζητά λοιπόν από τον κ. Σταθάκη «να μεριμνήσει με ιδιαίτερη ευαισθησία για την επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος προς όφελος της πόλης των Ιωαννίνων».