Ζωτικής σημασίας για την περιοχή η σύνδεση με την Εγνατία Οδό

Με τον «κόμβο Δρίσκου» θα βγει απότην απομόνωση το μισό Λεκανοπέδιο!

- Το θέμα επαναφέρει στην επικαιρότητα ο Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων Παντελής Κολόκας ζητώντας την κατασκευή του

- Πολλαπλά τα οφέλη από ένα έργο μικρής σχετικά δαπάνης...

BD LEKANOPEDIO

• Μπορεί η Εγνατία Οδός να άλλαξε τις μετακινήσεις των πολιτών της Ηπείρου και να συντέλεσε ουσιαστικά στην άρση της γεωγραφικής απομόνωσης της περιοχής μας, όμως όσον αφορά στις επιπτώσεις που είχε ο αυτοκινητόδρομος ειδικότερα για το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, παρατηρείται μία κραυγαλέα ανισομέρεια.
Από τη μία, είναι η Νοτιοανατολική πλευρά όπου και ο κόμβος της Εγνατίας, η οποία ευνοήθηκε ποικιλοτρόπως από το πέρασμα του άξονα. Από την άλλη, υπάρχει η ακριβώς απέναντι πλευρά του Λεκανοπεδίου, η Βορειοδυτική που βρέθηκε ξαφνικά στην… απομόνωση, καθώς με την Εγνατία υποβαθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό ο ρόλος της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Τρικάλων που διέρχονταν από εκεί.
Αυτή η άνιση «μεταχείριση» ενός τόσο σημαντικού τμήματος του Λεκανοπεδίου, το οποίο φιλοξενεί αξιοθέατα όπως το Σπήλαιο Περάματος και υποδομές όπως το Αεροδρόμιο και το Νοσοκομείο «Χατζηκώστα» μπορεί να ανατραπεί, με την κατασκευή του περίφημου πια κόμβου του Δρίσκου. Θέμα το οποίο επαναφέρει με δημόσια παρέμβασή του ο Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων Παντελής Κολόκας, κάνοντας λόγο για λύση που απαιτεί πολιτική βούληση.

Μαράζωσε η περιοχή!
Είναι γεγονός ότι από τη στιγμή που δόθηκε στην κυκλοφορία η Εγνατία Οδός, το Πέραμα και η περιοχή της Αμφιθέας – Ντραμπάτοβας δέχθηκαν ένα ισχυρό πλήγμα, καθώς απώλεσαν το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητάς τους.
Οι τουρίστες και οι περαστικοί που συντηρούσαν καταστήματα εστίασης και επιχειρήσεις τουριστικών ειδών άλλαξαν διαδρομή κι έτσι οι περισσότερες απ’ αυτές οδηγήθηκαν σε μαρασμό και «λουκέτο». Τα αποτελέσματα για την τοπική οικονομική δραστηριότητα υπήρξαν καταστροφικά!
Αυτός είναι ο λόγος που εδώ και χρόνια φορείς και πολίτες της περιοχής διεκδικούν την κατασκευή ενός κόμβου στη θέση «Δρίσκος», δηλαδή στο σημείο όπου η Εγνατία διασταυρώνεται με την Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Τρικάλων, προκειμένου να εξασφαλιστεί σύντομη και εύκολη πρόσβαση όλου του Βορειοδυτικού τμήματος του Λεκανοπεδίου στον αυτοκινητόδρομο.
Το αίτημα είναι δίκαιο, εξάλλου, δεν δικαιολογείται η ύπαρξη ενός μόνο κόμβου της Εγνατίας στα Γιάννενα των 120.000 κατοίκων, τη στιγμή που πόλεις με υποπολλαπλάσιο πληθυσμό όπως τα Γρεβενά έχουν τρεις! Ωστόσο, η κωλυσιεργία την τελευταία δεκαετία περίπου από πλευράς του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, υπήρξε παροιμιώδης!

Ο Παντελής Κολόκας
Τα παραπάνω επισημαίνει σε χθεσινή δήλωσή του, η οποία αποτελεί προσωπική πολιτική παρέμβαση, ο Παντελής Κολόκας, ο οποίος ως Αντιδήμαρχος έχει και την ευθύνη για τη Δημοτική Ενότητα Περάματος.
Ο κ. Κολόκας χαρακτηρίζει μείζονος σημασίας το θέμα της κατασκευής του κόμβου Δρίσκου τόσο για την πόλη των Ιωαννίνων, αλλά πρωτίστως για την απομονωμένη Βορειοδυτική πλευρά του Λεκανοπεδίου όπου βρίσκεται η Δ.Ε. Περάματος, για την οποία υπογραμμίζει πως είναι από τις πλέον τουριστικά ανεπτυγμένες, καθώς στα όριά της συμπεριλαμβάνει το παγκοσμίου φήμης Σπήλαιο Περάματος, αποτελεί κύρια πύλη προς πολλούς τουριστικούς προορισμούς όπως τα Ζαγοροχώρια, παράλληλα, αποτελεί την πύλη προς τους Δήμους Πωγωνίου και Κόνιτσας, ενώ εμπεριέχει τμήμα του οδικού άξονα που οδηγεί προς την γείτονα Αλβανία.
Δεν παραλείπει δε να σημειώσει ότι στα γεωγραφικά όρια της Ενότητας αυτής, υπάρχει το ένα εκ των δύο νοσοκομείων της πόλης («Χατζηκώστα»), αλλά και το αναβαθμισμένο και πολλά υποσχόμενο για την ανάπτυξη του τόπου Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ενώ προς την ίδια κατεύθυνση βρίσκεται επίσης η ΒΙΠΕ.

Έργο ζωτικής σημασίας
Ο Αντιδήμαρχος χαρακτηρίζει τον κόμβο στη θέση «Δρίσκος» ως ζωτικής σημασίας έργο και αναφέρει χαρακτηριστικά: «Παρότι αρχικά η κατασκευή του είχε προβλεφθεί, δυστυχώς στην πορεία υποβαθμίστηκε η αναγκαιότητα της κατασκευής του και έμεινε μόνο στα σχέδια επί "χάρτου", γεγονός που εκτός των άλλων, δεν συνάδει ούτε με τις επιταγές του Προγράμματος "Τουριστική Εγνατία", ενός προγράμματος το οποίο είχε εκπονηθεί με φιλόδοξες προοπτικές από τις τότε Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς».
Έτσι, συνεχίζει ο κ. Κολόκας, «έχουμε το θλιβερό αποτέλεσμα, μια πόλη άνω των 120.000 κατοίκων να διαθέτει αποκλειστικά και μόνο έναν κόμβο σύνδεσης με την Εγνατία οδό, αυτόν της Πεδινής, που δυστυχώς υστερεί σε σχεδιασμό, λειτουργικότητα και ασφάλεια όπως όλοι γνωρίζουμε και έναν "ημικόμβο", αυτόν της θέσης "Κουτσελιό" σε ελάχιστη απόσταση από τον πρώτο κύριο κόμβο».

Πολλαπλά τα οφέλη
Η κατασκευή του κόμβου του «Δρίσκου» θα έχει πολλαπλά οφέλη για όλο το λεκανοπέδιο, σύμφωνα με τον κ. Κολόκα. Από τη μία, ελλείψει και επαρκούς βοηθητικού οδικού δικτύου, θα αποφορτίσει άμεσα το κυκλοφοριακό της πόλης με όσα αυτό συνεπάγεται (ρύπανση, ταλαιπωρία), ενώ από την άλλη θα βάλει τέλος στην απομόνωση όλων των περιοχών της Β.Δ. πλευράς του Λεκανοπεδίου.
Ταυτόχρονα, ο κόμβος θα δώσει την απαραίτητη ώθηση ώστε να αποτυπωθούν και έμπρακτα τα αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της Εγνατίας οδού για όλη την Ήπειρο χωρίς διακρίσεις, χωρίς περιοχές και Δήμους «δύο ταχυτήτων», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ο Αντιδήμαρχος κάνει λόγο για μία «παρέμβαση μικρής δαπάνης, η οποία ελαχιστοποιείται αν αντισταθμιστεί με τα οφέλη που θα αποκομίσει ο τόπος, με την εξάλειψη κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων που δημιουργεί η απουσία του, με την άρση από την απομόνωση ολόκληρων πόλεων και Δήμων».

Πολιτική βούληση…
Κλείνοντας, ο κ. Κολόκας εκφράζει την ανησυχία τη δική του αλλά και την απόγνωση των κατοίκων της περιοχής «για ένα πρόβλημα που χρονίζει δυστυχώς, ενώ η ζωτική σημασία του, θα πρέπει να μας κινητοποιήσει δυναμικότερα και συλλογικότερα». Δεν παραλείπει δε να σημειώσει ότι ο ίδιος έχει εισηγηθεί για το ίδιο θέμα από τον Νοέμβριο του 2017, με την ελπίδα ότι θα γίνει επιτέλους κατανοητό από όλους πως δεν είναι οικονομικής φύσεως η άμεση λύση του προβλήματος, αλλά επαφίεται αποκλειστικά στην πολιτική βούληση που πρέπει να δείξουν και να αποδείξουν οι αρμόδιες Αρχές του Kεντρικού Κράτους.