Με σημείο «κλειδί» την Καλαμπάκα…

Το τρένο στην Ήπειρο θα φέρει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες!

Υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, ενώ αυτό που χρειάζεται για την ωρίμανση του έργου είναι οι οριστικές μελέτες...

TRENO

• Αν και την τρέχουσα περίοδο η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα, είναι αρκετά δύσκολη από πλευράς εξασφάλισης οικονομικών πόρων, εν τούτοις τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την υλοποίηση του έργου εκτιμώνται ως ιδιαίτερα σημαντικά καθώς θα δημιουργήσει και θα φέρει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στην περιοχή μας.
Το «κλειδί» της σύνδεσης της Ηπείρου, βρίσκεται στην Καλαμπάκα, στην οποία σήμερα καταλήγει η γραμμή από Παλαιοφάρσαλα, κλάδος που συνδέεται με την Αθήνα και την ΠΑΘΕΠ. Στο συγκεκριμένο κλάδο προβλέπεται μέχρι το 2022 να έχει λειτουργήσει σηματοδότηση – ηλεκτροκίνηση συρικνώνοντας την απόσταση σε κάτω από τρεις ώρες.
Εκείνο όμως που ενδιαφέρει την Ήπειρο, είναι το ένα από τα δύο βασικά έργα του Δυτικού Τμήματος της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα δημιουργήσουν μια ενιαία γραμμή προς Θεσσαλονίκη. Το ένα αφορά τη γραμμή Καλαμπάκα- Κοζάνη και το δεύτερο το Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα. Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του ypodomes.gr, το τμήμα αυτό έχει μήκος 152 χιλιόμετρα και σε αυτό έχει σχεδιαστεί η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας στην περιοχή Κατάρας μήκους 10 χλμ.
Ο σχεδιασμός προβλέπει μία μονή γραμμή με ταχύτητες 160-200 χλμ την ώρα. Το κόστος της πρότασης αυτής φαίνεται να εκτιμάται πλέον στο 1 δις ευρώ, που δυνητικά θα μπορούσε να βρεθεί σε μια περίοδο 10-15 ετών από διάφορες χρηματοδοτικές πηγές. Θετικό είναι το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι και αυτό που χρειάζεται για την ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου, είναι οι οριστικές μελέτες που θα μπορούσαν μελλοντικά να οδηγήσουν στην υλοποίηση του.

Πολλαπλασιαστικά τα οφέλη
Με την κατασκευή της, τα κέρδη για την Ήπειρο θα είναι πολλαπλασιαστικά και χαρακτηριστικές είναι οι εκτιμήσεις του ypodomes.gr:
“Η σημασία αυτής της γραμμής μπορεί να είναι δυνητικά ακόμα μεγαλύτερη καθώς η γραμμή Πειραιάς-Ηγουμενίτσα θα μπορέσει να αποφορτίσει την βασική γραμμή προς Ειδομένη και να δώσει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές στο χώρο των Logistics στις περιοχές από όπου θα περνά το τρένο. Για τα Ιωάννινα θα σημάνει σύνδεση με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας πράγμα που θα αποτελέσει για την πόλη την περαιτέρω αναβάθμιση της ως κόμβου, τουριστικού και πολιτιστικού προορισμού και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για την ευρύτερη περιοχή που ήδη με την Εγνατία και την Ιόνια Οδό είδε να μεταμορφώνεται προς το καλύτερο.
Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός πως αυτή η δυτική πλευρά της Σιδηροδρομικής Εγνατίας θα μπορεί να συνδεθεί με το Αλβανικό σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και με τα Σκόπια ως δεύτερη επιλογή κάνοντας το όλο έργο Διευρωπαϊκό και ανοίγοντας την κάνουλα της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που από την πλευρά της έχει ξεκαθαρίσει ότι το μέλλον των συγκοινωνιών στην Ευρώπη είναι σιδηροδρομικό και έχει ως προτεραιότητα την υλοποίηση τέτοιων έργων».