Είναι έτοιμο και θα μπορούσε να λειτουργήσει από τον περασμένο Αύγουστο…

«Σκουριάζει» το πρατήριο φυσικού αερίου στα Γιάννενα!

- Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες από τη ΔΕΠΑ - Να δοθούν απαντήσεις για το σχεδιασμό και την τύχη του, ζητούν καταναλωτές

FYSIKO AERIO PRATHRIO

• Δυστυχώς από ό,τι φαίνεται δεν είναι μόνο τα μεγάλα έργα που «βαλτώνουν» στην Ήπειρο, καθηλώνοντάς την στις τελευταίες θέσεις της ανάπτυξης. Είναι και τα μικρά, ακόμη κι εκείνα που φαινομενικά έχουν δρομολογηθεί, όπως η διέλευση και διανομή φυσικού αερίου στην Ήπειρο, έργο για το οποίο «χύθηκε» πολύ μελάνι.
Βέβαια όποιο σύστημα και αν επιλεγεί, θα χρειαστεί χρόνια για να γίνει η δικτύωσή του και να υπάρξει γενναία οικονομική ανάσα για τα χειμαζόμενα σήμερα νοικοκυριά και παράλληλα να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Όλα έτοιμα αλλά…
Υπάρχει όμως και η θετική εξέλιξη, τουλάχιστον όσον αφορά τη διάθεση φυσικού αερίου για αυτοκίνητα. Είναι η συμφωνία του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων με τη ΔΕΠΑ για τη λειτουργία του πρώτου πρατηρίου φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα.
Να όμως που και το ζήτημα αυτό δεν προχωρά, καθώς έκανε την εμφάνισή του, ο αθάνατος ελληνικός -για την ακρίβεια κυβερνητικός- ωχαδερφισμός: Το πρατήριο κατασκευάστηκε, η άδεια λειτουργίας έχει εκδοθεί από το περασμένο καλοκαίρι (Αύγουστο από ότι μαθαίνουμε), το Αστικό ΚΤΕΛ έχει αγοράσει μάλιστα και δύο λεωφορεία που θα κινούνται με φυσικό αέριο, αλλά αέριο μέχρι και σήμερα στα Γιάννενα δεν έφτασε!
Στις ερωτήσεις κατόχων οχημάτων με κινητήρες φυσικού αερίου, σαφής απάντηση δεν δίνεται: Αρχικά η λειτουργία του υπολογιζόταν για τέλος Δεκεμβρίου, στη συνέχεια μετατέθηκε για τον Φεβρουάριο, ο μήνας τελειώνει και «φως στον ορίζοντα» δεν φαίνεται.

Το πρόβλημα στη ΔΕΠΑ
Από ότι μπορεί να αντιληφθεί κανείς- και με δεδομένο πως από πλευράς Αστικού ΚΤΕΛ δηλώνεται απόλυτη ετοιμότητα για τη λειτουργία του πρατηρίου- το πρόβλημα μάλλον φαίνεται να εστιάζεται στη ΔΕΠΑ, η οποία είναι και η καθ΄ ύλην αρμόδια για τη διαδικασία εκκίνησης της λειτουργίας του.
Έχοντας υπόψη τα όσα συμβαίνουν στη ΔΕΠΑ τον τελευταίο καιρό με το σκάνδαλο ευνοϊκής μεταχείρισης της εταιρείας συμφερόντων Λαυρέντη Λαυρεντιάδη και την αλλαγή της Διοίκησης, αρκετοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται αν τελικά αυτή είναι και η αιτία της μεγάλης καθυστέρησης, που παρατηρείται.
Ακόμη κι αν αυτό συμβαίνει, αυτό δεν σημαίνει πως δικαιολογείται η αβελτηρία και η κυβερνητική αδιαφορία για ένα πρωτοποριακό έργο που το έχει ανάγκη η πόλη και η ευρύτερη περιοχή μας.

Ζητούνται απαντήσεις
Το ερώτημα που πρέπει άμεσα να απαντηθεί με σαφήνεια από το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, τη ΔΕΠΑ, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, είναι με το αν τελικά θα λειτουργήσει το πρατήριο ή όχι. Αν ναι, πότε. Αν όχι ας εξηγήσουν το λόγο στους πολίτες και ειδικά στους καταναλωτές που επί μήνες βρίσκονται σε αναμονή.
Για ένα τέτοιο ζήτημα πάντως είναι περίεργη και η «σιωπή» των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, που παρεμβαίνουν και για μικρότερα ακόμη ζητήματα και δεν ήταν λίγες οι φορές που έβγαζαν κοινές «πανηγυρικές» ανακοινώσεις.

* * *
Με δεδομένο πως πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί την τοπική κοινωνία και οικονομία, ίσως μια παρέμβαση Περιφέρειας και Δήμου Ιωαννιτών- καίτοι δεν εμπλέκονται στη διαδικασία- με την τροπή που έχει πάρει πλέον αυτό, ίσως βοηθούσε στην επιτάχυνση των διαδικασιών και πριν το πρατήριο καταστεί… αξιοθέατο!