Ο Ε-65...ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑ!

- Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και για το βόρειο τμήμα από Καλαμπάκα - Διαπραγματεύσεις τώρα με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για χρηματοδότηση...

- Στις 26 Ιουνίου δημοπρατείται η ολοκλήρωση του έργου Άκτιο – Αμβρακία

E 65

 • Από... σαράντα κύματα έχει περάσει το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε-65, που όταν ολοκληρωθεί και συνδεθεί με την Εγνατία Οδό θ’ «ανοίξει» διάπλατα η επικοινωνία της Ηπείρου και με την Κεντρική Ελλάδα, σπάζοντας πλήρως την γεωγραφική απομόνωση της περιοχής μας, την οποία τόσο ακριβά έχουμε πληρώσει για πολλά χρόνια!
Ήδη, με την Εγνατία και την Ιόνια Οδό τα αποτελέσματα για την Ήπειρο είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά, αφού η εύκολη πρόσβαση από Βορρά και Νότο, την έχουν συμπεριλάβει ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς της χώρας, δίνοντας τεράστια ώθηση στον τουρισμό, αλλά και στη διευκόλυνση των μεταφορών και την ανάπτυξη εμπορικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Όταν λοιπόν και ο Ε-65 «κουμπώσει» με την Εγνατία Οδό, η Ήπειρος και κυρίως το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων θα μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο μεταφορών, αφού θα είναι η μόνη περιοχή της χώρας, στην οποία θα καταλήγουν οι τρεις μεγάλοι οδικοί άξονες.
Λαμία – Εγνατία σε 1½  ώρα
Με την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65 λοιπόν, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη - με το λιμάνι του Βόλου και έτσι η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό,  θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
Οι περιβαλλοντικοί όροι
Προς αυτή την κατεύθυνση ένα σημαντικό βήμα είναι η έγκριση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος των περιβαλλοντικών όρων για το βόρειο τμήμα του Ε-65 από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, μήκους 36,5χλμ περίπου. Στο σύνολό του το βόρειο τμήμα ξεκινά από την περιοχή των Τρικάλων και αποτελείται από το τμήμα Μακρυχώρι Τρικάλων-Καλαμπάκα και Καλαμπάκα-Κηπουριό (σύνδεση με Εγνατία Οδό). Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Ν. Καραγιάννης στο ypodomes.com στο πρώτο τμήμα οι Περιβαλλοντικοί Όροι μένουν ως έχουν, ενώ εδώ η πρόοδος κατασκευών που έχει συντελεστεί από την περίοδο 2008-2011 φτάνει το 40%.
Περιμένοντας την χρηματοδότηση...
Αυτή η έγκριση ουσιαστικά ανοίγει διάπλατα την πόρτα για να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Υποδομών με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για να μπορέσει το έργο να χρηματοδοτηθεί και να ξεκινήσει η κατασκευή του.
Όπως επισημαίνει ο Ν. Καραγιάννης η περίοδος των κατασκευών αναμένεται να διαρκέσει περίπου 3 χρόνια και εφόσον υπάρξει ευτυχής κατάληξη στην χρηματοδότηση του έργου εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει μέσα στο 2019.
Τι περιλαμβάνει...
Το τμήμα Καλαμπάκα - Εγνατία θα διαθέτει όπως και όλος ο Ε-65, δύο λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και σχεδιάζεται με ταχύτητα μελέτης 110 χλμ/ώρα.
Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: Νότιο υποτμήμα που είναι το Καλαμπάκα-Οξύνεια και έχει μήκος 10.6 χλμ. Το βόρειο υποτμήμα ξεκινά από την Καλαμπάκα (στο ύψος της Οξύνειας) και καταλήγει στο Κηπουριό Γρεβενών όπου συνδέεται με Ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό και εχει μήκος 33,3 χλμ.
Θα κατασκευαστούν 3 ανισόπεδοι κόμβοι σε Οξύνεια, Αγιόφυλλο-Καρπερό και Εγνατία (στο Κηπουριό), ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στην Οξύνεια, δύο χώροι στάθμευσης, ένα Κέντρο Ελέγχου-Συντήρησης και ένα ΣΕΑ.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα αναπτυχθούν τρεις εργοταξιακοί χώροι: κεντρικό εργοτάξιο του έργου που εξυπηρετεί και το νότιο υποτμήμα, εργοτάξιο διάνοιξης σήραγγας, εργοτάξιο εξυπηρέτησης βόρειου τμήματος.
Η Αμβρακία Οδός
Και μιας ο λόγος για οδικούς άξονες, στις 26 Ιουνίου – εκτός απροόπτου – αναμένεται να γίνει ο διαγωνισμός για την εργολαβία «σκούπα» της Αμβρακίας Οδού, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο ο οποίος έχει ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή της Πρέβεζας, που όμως τα τελευταία χρόνια είχε μετατραπεί σε… σύγχρονο γεφύρι της Άρτας!