Από τις αρχές της επόμενης χρονιάς, με τις αυξήσεις – φωτιά στα διόδια…

«ΧΡΥΣΟ» ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ!

- Στους σταθμούς της Ηπείρου οι τιμές θα είναι: Τύρια 3,40 από 2,10 ευρώ, Δροσοχώρι 2 από 1,20 ευρώ και Μαλακάσι 2,40 από 2,10 ευρώ

- Ξεκίνησε «τσουνάμι» αντιδράσεων...

DIODIA

 • Δεν κράτησε τελικά πολύ η χαρά των Ηπειρωτών για τους δυο σύγχρονους αυτοκινητόδρομους της χώρας (Εγνατία – Ιόνια), που βγάζουν την περιοχή μας απ’ την απομόνωση κάνοντας την οδική πρόσβαση προς την υπόλοιπη Ελλάδα άνετη, ασφαλή και γρήγορη.
Μετά την Ιόνια, η χρήση της οποίας είναι εξαρχής «τσουχτερή», οι οδηγοί θα πρέπει να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διασχίσουν και την Εγνατία Οδό, καθώς η Κυβέρνηση αποφάσισε αυξήσεις – φωτιά στα διόδια του αυτοκινητόδρομου από τις αρχές της επόμενης χρονιάς, κάνοντας έτσι το καλύτερο «δώρο» στον μέλλοντα παραχωρησιούχο του!
Πλέον, το κόστος διέλευσης εκτοξεύεται κι αυτό ισχύει και για τους τρεις σταθμούς της Εγνατίας στην Ήπειρο και το γεγονός δεν περνάει απαρατήρητο. Οι διαμαρτυρίες φορέων και πολιτών αναμένεται να πάρουν μορφή «τσουνάμι», όπως διαφάνηκε χθες από τις πρώτες αντιδράσεις. Το ενδιαφέρον πάντως στρέφεται στη στάση που θα κρατήσουν οι τοπικοί κυβερνητικοί βουλευτές!
Υπεγράφη η ΚΥΑ
Σύμφωνα με την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, η οποία προβλέπει 18 σταθμούς διοδίων, από 14 που λειτουργούν τώρα στην Εγνατία Οδό, καθώς και 43 σταθμούς πλευρικών διοδίων, οι αυξήσεις που θα ισχύσουν από το νέο έτος κατά μέσο όρο κυμαίνονται στο 67%, αν και υπάρχουν περιπτώσεις που αγγίζουν το 150% (στα διόδια Μαλγάρων από 1,20 το κόστος διέλευσης θα εκτιναχθεί στα 2,98 ευρώ). Ας σημειωθεί ότι από την ίδια ημέρα καταργούνται και όλες οι απαλλαγές που ίσχυαν, πλην εκείνων που αφορούν στους ανέργους.
«Τσούζουν» οι τιμές
Σύμφωνα λοιπόν με απόφαση των Ευκλ. Τσακαλώτου και Χρ. Σπίρτζη, το κόστος του χιλιομέτρου στην Εγνατία πηγαίνει από το 0,03 ευρώ σήμερα, στο 0,05! Αυτό σημαίνει ότι για την απόσταση των 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους στον Έβρο, οι οδηγοί θα πρέπει από τις αρχές του 2019 να καταβάλλουν συνολικά 32,9 ευρώ από 19,7 ευρώ που πληρώνουν σήμερα.
Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας (μεταξύ Ηγουμενίτσας - Ιωαννίνων), η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα διαμορφώνοντας την τιμή του τέλους διοδίων για Ι.Χ. σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ (αύξηση 67%). Για τον σταθμό Παμβώτιδας, στο Δροσοχώρι, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10).
Εκτός Ηπείρου τώρα, για τη Σιάτιστα το μήκος της διαδρομής καθορίζεται σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα σε 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη σε 13,8 χλμ με 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ. σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3 χλμ. η χρέωση ανέρχεται στα 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. σε 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ. η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.
«Τσουνάμι» αντιδράσεων!
- Άμεση ήταν η αντίδραση του Δήμου Ιωαννιτών στα νέα για τα επερχόμενες αυξήσεις – φωτιά στα διόδια της Εγνατίας Οδού. Σε ανακοίνωσή του δηλώνει αντίθετος σ’ αυτές, τονίζοντας πως «το γεγονός ότι στο Νομό Ιωαννίνων λειτουργούν πλέον τέσσερις σταθμοί διοδίων σε Ιόνια και Εγνατία, επιφέρει σοβαρή επιβάρυνση στο μεταφορικό κόστος και στο εισόδημα των κατοίκων».
Πάγια θέση του Δήμου είναι η μείωση της τιμής των διοδίων για ορισμένες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και για εργαζόμενους που μετακινούνται, για λόγους εργασίας εντός Νομού, ενώ ζητάει «να επιταχυνθούν και να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες εφαρμογής ενός ενιαίου, αναλογικού και δίκαιου συστήματος διοδίων και, κυρίως, η όποια τιμολογιακή πολιτική να αποφασίζεται σύμφωνα με τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα».
- Σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης τονίζει χαρακτηριστικά: «Ο Δήμος μας είναι ένας από τους λίγους που από τα διοικητικά του όρια διέρχονται οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες, της Ιόνιας και της Εγνατίας Οδού. Οι δρόμοι φέρνουν επισκέπτες, φέρνουν κι ανάπτυξη. Όμως με την τροπή που παίρνουν τα πράγματα, φοβούμαστε πως δεν θα επιτευχθεί κανένα από τα δύο.
Ήδη εδώ και μερικούς μήνες είναι σε λειτουργία τα διόδια της Ιόνιας Οδού, στο Τέροβο. Γνωρίζαμε ότι πρόκειται για ένα έργο παραχώρησης και για αποφάσεις ειλημμένες. Θεωρούμε όμως ότι είναι έξω από κάθε λογική η τεράστια αύξηση που έρχεται στα διόδια της Εγνατίας Οδού. Το βάρος για όσους θέλουν να διέλθουν είναι δυσβάσταχτο. Θεωρούμε ότι η απόφαση για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία θα πρέπει να αναθεωρηθεί και καλούμε τους βουλευτές του Νομού να αντιδράσουν άμεσα στα νέα δεδομένα».
- Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Καραμανλής σε ανακοίνωσή του σημειώνει πως η Κυβέρνηση αυξάνει τα διόδια σε έναν αυτοκινητόδρομο που είναι ήδη κατασκευασμένος από ευρωπαϊκούς κι εθνικούς πόρους κι όχι από ιδιώτες. Όπως τονίζει, τα ποσοστά των αυξήσεων αυτών θα δικαιολογούνταν μόνο αν χρηματοδοτούνταν η κατασκευή του έργου από την αρχή και κάνει λόγο για το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να κάνει η Κυβέρνηση στον υποψήφιο παραχωρησιούχο.
- Από πλευράς της τοπικής Ν.Δ. ο Τομεάρχης Υποδομών Σπύρος Κωνσταντόπουλος επισημαίνει για την Κυβέρνηση πως «για μία φορά ακόμη αποδεικνύεται πως από όσα λένε δεν τηρούν απολύτως τίποτα. Οι Έλληνες βλέπουν και κρίνουν πλέον την ανικανότητα, την προχειρότητα και την ανεπάρκεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ». Ο κ. Κωνσταντόπουλος ζητά να επανεξεταστεί άμεσα το θέμα και να θεσμοθετηθεί μείωση του τέλους διέλευσης στην Εγνατία ώστε να βοηθηθούν οικονομικά οι πολίτες.
- Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε χθες και ο πρ. αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης τονίζοντας τα εξής: «Ο εμπαιγμός των πολιτών από τη σημερινή Κυβέρνηση δεν έχει όρια. Δείχνει ανίκανη να σοβαρευτεί, ενώ η χώρα παραμένει σε δεινή κρίση, η πολιτική υπερφορολόγησης των ελευθέρων επαγγελμάτων είναι εξοντωτική, οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται σε απόγνωση…».
Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, η λύση για τους αυτοκινητόδρομους, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας Οδού, είναι να εφαρμοστούν χωρίς άλλη καθυστέρηση, τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, με διαλειτουργικότητα και σημαντική έκπτωση προς τους τακτικούς χρήστες.