ΕΞΙ ΔΙΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ!

Η Κυβέρνηση ανεβάζει το κόστος για να δικαιολογήσει την παραχώρηση

 

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: Η συντήρηση θα στοιχίζει όσο και η κατασκευή

EGNATIA PINAKIDES

• Η περίπτωση της Εγνατίας Οδού, αποτελεί μια ακόμη αυτοδιάψευση του ΣΥΡΙΖΑ. Ως αντιπολίτευση διερρήγνυε «τα ιμάτιά της» για την ιδιωτικοποίηση.
Το Νοέμβριο του 2014, τέσσερις βουλευτές του επισκεπτόταν τα γραφεία του Συλλόγου Εργαζομένων στην Εταιρία και δήλωναν «πως ο ΣΥΡΙΖΑ έρχεται για να κυβερνήσει και πρέπει να ξεχάσουν όλα αυτά τα σχέδια για ιδιωτικοποίηση». «Θεωρούμε ότι η ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’ είναι επιχείρηση στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας και ειδικά της Βόρειας Ελλάδας και πρέπει 100% να παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο», δήλωνε μεταξύ άλλων εκ μέρους των τεσσάρων βουλευτών η Δέσποινα Χαραλαμπίδου.
Ο χρόνος κύλησε, ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε Κυβέρνηση και όχι μόνο άλλαξε στάση, αλλά αποδείχτηκε και ιδιαίτερα επινοητικός, για να προχωρήσει όλα όσα αποδοκίμαζε και μάλιστα με «καπέλο».
Η Εγνατία Οδός, με μια μικρή καθυστέρηση, οδεύει πλέον προς ιδιωτικοποίηση, μέσω σύμβασης παραχώρησης και παράλληλα σε αύξηση του κόστους διέλευσης των διοδίων, είτε μέσω των σημερινών σταθμών, είτε αύριο μέσω των αναλογικών χρεώσεων.
Για να πεισθεί η κοινή γνώμη για την αναγκαιότητα που υπάρχει για να ιδιωτικοποιηθεί η Εγνατία Οδός και προπάντων για να δικαιολογηθεί η αλλαγή στάση της Κυβέρνησης, το ΤΑΙΠΕΔ που δρομολογεί τις διαδικασίες «φούσκωσε» το κόστος συντήρησης, ανεβάζοντάς το στα 6 δις ευρώ!
Καταπέλτης ο Σύλλογος Εργαζομένων
Η πρώτη αντίδραση προήλθε από τον Σύλλογο Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», ο οποίος σε ανακοίνωσή του τονίζει πως «ήμασταν σίγουροι ότι οι εκτιμήσεις του κόστους βαριάς συντήρησης της Εγνατίας οδού θα ήταν το “λάστιχο” για να δικαιολογηθεί η σκανδαλώδης παραχώρησή της. Αλλά ότι θα προέκυπτε τελικά η δαπάνη συντήρησης να είναι αντίστοιχη (6 δις ευρώ) με το ποσό που δαπανήθηκε για την κατασκευή των 1000 χιλιομέτρων ξεπερνά κάθε όριο»!
Ο Σύλλογος μάλιστα θέτει και ένα ερώτημα που περιλαμβάνει και μια απίστευτη αποκάλυψη: «Που αλλού- ρωτά- στην Ευρώπη και στον κόσμο ολόκληρο έχει συμβεί το κόστος της συντήρησης ενός έργου να ταυτίζεται με αυτό της κατασκευής του και πώς τεκμηριώνεται; Πως είναι δυνατόν, ένα έργο που κατασκευάστηκε για χρόνο ζωής που ξεπερνά τα 100 έτη, να απαιτεί τέτοιου μεγέθους εργασίες συντήρησης;»
Αρκούν τα σημερινά έσοδα!
Εν αναμονή της απάντησης της Κυβέρνησης και ειδικά του Υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη- που μάλλον δεν πρόκειται να δοθεί ποτέ- ο Σύλλογος παραθέτει τις απόψεις του για τη συντήρηση του οδικού άξονα αν αυτός παραμείνει ως έχει: «Το ετήσιο πλεόνασμα- σημειώνει- από τα έσοδα των διοδίων με τις σημερινές χρεώσεις των ο,03 ευρώ/χιλιόμετρο, αφού αφαιρεθούν τα κόστη λειτουργίας και στοιχειώδους συντήρησης, θα υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια. Είναι ποσό που υπερ- επαρκεί για τη βαριά συντήρηση του αυτοκινητόδρομου και μπορεί να εισφέρει και σε άλλα έργα, αναγκαία για την κοινωνία».
Δεν αιτιολογείται η παραχώρηση
Ενδιαφέρουσες είναι και ορισμένες άλλες επισημάνσεις του Συλλόγου Εργαζομένων, που ενόσω δεν απαντώνται, εκθέτουν ακόμη περισσότερο την Κυβέρνηση. Συγκεκριμένα υποστηρίζει πώς από το 2017 έχει αναδείξει πώς η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου δεν αιτιολογείται τεχνικά και οικονομικά, ακόμη και αν τη «φουσκώσουν» με εργασίες της βαριάς συντήρησης. Ένα δεύτερο ζήτημα που αναδεικνύει είναι η απόπειρα περιθωριοποίησης της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», η οποία με μελέτη που έχει καταθέσει στα αρμόδια υπουργεία, έχει αποδείξει την απόλυτη ικανότητα του Δημοσίου να διαχειριστεί με τον πλέον οικονομικό τρόπο τη συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου.
Καταλήγοντας επικαλούνται τη βαθιά γνώση των ανθρώπων που εργάζονται στην Εταιρία από το 1997 και η οποία μελέτησε, δημοπράτησε, επέβλεψε, κατασκεύασε και από το 2005 συντηρεί και λειτουργεί τον αυτοκινητόδρομο.