Παρέχουν μεν άνεση και ασφάλεια, αλλά κοστίζουν πολύ ακριβά

ΒΑΡΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ!

- Ηλεκτρονικό σύστημα στην Εγνατία Οδό προανήγγειλε ο Υπ. Μεταφορών Κ. Καραμανλής, κάτι που ζήτησε και ο Στ. Καλογιάννης

- Κανονικά θα προχωρήσει η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου… - Να εξεταστεί και η περίπτωση της Ιόνιας και της Ολυμπίας Οδού

DIODIA

• Μπορεί οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι να έβγαλαν την Ήπειρο από τη γεωγραφική απομόνωση, όμως αυτό δεν έγινε χωρίς κόστος για τους πολίτες που τους χρησιμοποιούν και μάλιστα υψηλό!
Τα διόδια είναι πολλά τόσο στην Εγνατία όσο και στην Ιόνια Οδό και η τσέπη όσων κάνουν μεγάλα ταξίδια μέσω των δύο αυτών οδικών αξόνων κυριολεκτικά αδειάζει, γεγονός που προκαλεί και απογοήτευση και δυσαρέσκεια. Από αυτή την άποψη, η πρόσφατη δήλωση του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή ότι θα εφαρμοστεί το σύστημα των ηλεκτρονικών διοδίων στην Εγνατία, αντηχεί θετικά στα αυτιά όλων των Ηπειρωτών.
Επιτακτική ανάγκη χαρακτηρίζει την εφαρμογή του ίδιου συστήματος και ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. και πρ. Υπουργός Σταύρος Καλογιάννης. Φυσικά, θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα των διοδίων και για την Ιόνια και την Ολυμπία Οδό, το ταξίδι μέσω των οποίων από Γιάννενα προς Αθήνα είναι ιδιαίτερα «τσουχτερό».

Προχωρά η πώληση…
Ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού θα προχωρήσει ως έχει, τόνισε ο Κώστας Καραμανλής κατά τη σχετική συζήτηση στη Βουλή όπου η Επιτροπή ΔΕΚΟ ενέκρινε με δέκα θετικές ψήφους την τοποθέτηση του Γιώργου Κωνσταντόπουλου, ως Προέδρου της «Εγνατία Α.Ε.» και του Κωνσταντίνου Κουτσούκου ως διευθύνοντος συμβούλου.
«Η συζήτηση για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι ένα θέμα που έχει ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η παραχώρηση και αυτό είναι βούληση της κυβέρνησης, θα προχωρήσει, διότι έχει καθυστερήσει πολύ, αν και υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο έχει σχεδιαστεί αυτή. Με δεδομένο ότι σήμερα βρισκόμαστε στη β’ φάση κι έχει γίνει η προεπιλογή των υποψηφίων, θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε βελτιωτικές παρεμβάσεις, ώστε επιτέλους η παραχώρηση να προχωρήσει και να μην βλέπουμε τις εκθέσεις εποπτείας της Κομισιόν να επιπλήττουν τη χώρα για όσα δεν έχουν γίνει, όπως οι πιστοποιήσεις των σηράγγων και οι επιδιορθώσεις των γεφυρών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η Εγνατία αποτελεί το μεγαλύτερο asset που έχει το ελληνικό Δημόσιο και ότι η όποια παραχώρηση θα γίνει με μεγάλη προσοχή. Από την πλευρά του, ο νέος Πρόεδρος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ανέφερε ότι η όποια παραχώρηση, θα γίνει με το μέγιστο δυνατό τίμημα και με την απόλυτη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Υπερβολικό το κόστος
Πέρα από το θέμα της παραχώρησης, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα διόδια, χαρακτηρίζοντας υπερβολικό το κόστος, όπως αυτό προσδιορίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Σύμφωνα με το «Ypodomes.com», τόνισε πως «δεν είμαστε αρνητικοί στην λειτουργία διοδίων αλλά είναι ένα θέμα που πρέπει να εξεταστεί πολύ καλύτερα. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε 16 σταθμούς διοδίων. Η προηγούμενη κυβέρνηση πρόσθεσε ακόμη 20 σταθμούς που η λειτουργία τους θα αυξήσει τις τιμές των διοδίων από 3,5 λεπτά το χιλιόμετρο σε κάτι παραπάνω από 5 λεπτά το χιλιόμετρο».
Απαντώντας δε σε σχετική παρατήρηση της Ντόρας Μπακογιάννη, χαρακτήρισε αποκορύφωμα του λαϊκισμού την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να προχωρήσει σε αύξηση των διοδίων, χωρίς να την εφαρμόσει, και πρόσθεσε ότι η όποια αναπροσαρμογή των διοδίων, προϋποθέτει διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είναι και υπεύθυνο για την ιδιωτικοποίηση.
Ο Υπουργός Μεταφορών είπε επίσης ότι η κυβέρνηση θα επανεξετάσει το σύστημα με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού διοδίου και τον χιλιομετρικό υπολογισμό, ώστε να γίνει δικαιότερο, σπεύδοντας ωστόσο να σημειώσει ότι η όποια αναπροσαρμογή των διοδίων, προϋποθέτει διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είναι και υπεύθυνο για την ιδιωτικοποίηση.

Ο Σταύρος Καλογιάννης
Το μεγάλο θέμα των διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και γενικότερα στους αυτοκινητοδρόμους έθεσε και ο Σταύρος Καλογιάννης κατά τη διαδικασία ακρόασης του Προέδρου του Δ.Σ. και του διευθύνοντος Συμβούλου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.
Ο κ. Καλογιάννης δήλωσε ότι η πολιτική που ακολουθήθηκε για το θέμα επί Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ήταν τραγική, καθώς αρχικά έταζε κατάργηση των διοδίων, στη συνέχεια επαναδιαπραγμάτευση, αργότερα «υβριδικό» σύστημα διοδίων και τελικά δεν έκανε τίποτα, παρά μόνον αποσπασματικές ενέργειες, όπως μη καταβολή διοδίων για διερχόμενους από ορισμένες μόνον περιοχές της χώρας, και μη λειτουργία σταθμών διοδίων, τους οποίους εγκατέστησε η ίδια.
Ο Γιαννιώτης βουλευτής ζήτησε από τον Υπουργό Υποδομών να δοθεί προτεραιότητα στη συντήρηση της Εγνατίας Οδού, στην οδική ασφάλεια και στην εξωστρέφεια της εταιρείας ώστε να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό. Σε ό,τι αφορά τα διόδια, ζήτησε την άμεση εφαρμογή αξιόπιστου ηλεκτρονικού συστήματος, με διαλειτουργικότητα προς όφελος των χρηστών.
Και για την Ιόνια!
Θετικές οι προθέσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Εγνατία Οδό, θα πρέπει όμως να εξεταστεί και το θέμα της Ιόνιας αλλά και της Ολυμπίας Οδού, δύο αυτοκινητόδρομων που είναι ακόμα πιο επιβαρυμένες σε διόδια, άρα και πιο ασύμφορες οικονομικά για όσους τις χρησιμοποιούν.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι για ένα ταξίδι από τα Γιάννενα μέχρι την Αθήνα θα χρειαστεί ένας οδηγός 37 ευρώ σε διόδια και 75 ευρώ αν το ταξίδι είναι μετ’ επιστροφής. Ειδικότερα, το κόστος των διοδίων από Γιάννενα – Αντίρριο είναι 12,50 ευρώ, για τη χρήση της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου 13,20 ευρώ και από το Ρίο ως την Αθήνα (Ολυμπία Οδός) 11,50 ευρώ. Αν δε, αποφασίσει να χρησιμοποιήσει την Αττική Οδό (2,80 ευρώ) προκειμένου να αποφύγει τον Κηφισό, τότε το συνολικό κόστος του όλου ταξιδιού φτάνει στα 40 ευρώ. Άρα, αυτό συμφέρει οικονομικά μόνο όταν στο Ι.Χ. επιβαίνουν τέσσερα άτομα!