ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Με πολύ πόνο…
*  Ένα παιδί 21 ετών βρίσκεται στη φυλακή και για να φοιτήσει στη σχολή του κάνει απεργία πείνας! H φυλακή, όμως, έχει τους κανόνες της! Είναι τόσο λυπηρό που αυτό το παλικάρι, αντί να βρίσκεται σε ένα αμφιθέατρο και να προσπαθεί να ξεπεράσει τις δυσκολίες που του βάζει το σύστημα ώστε να διακριθεί σ’ αυτό που επέλεξε να σπουδάσει, μοιράζεται τώρα ένα κελί και στερείται την ελευθερία του. Μακάρι κανένα παιδί και κανένας νέος άνθρωπος να μη περνάει την πόρτα της φυλακής. Εκεί δεν κάνουν διακοπές! Η στέρηση της ελευθερίας είναι το τίμημα για κάθε πράξη που κρίνεται παράνομη. Θα μου πείτε, όλοι όσοι έχουν παρανομήσει βρίσκονται στη φυλακή; Αυτό δεν είναι βέβαιο. Αλλά συνήθως οι πράξεις μας έχουν συνέπειες. Και καλό είναι αν δεν τις αντέχουμε να μη τις προκαλούμε…

Η αυτοκριτική μας…
*  Ο λόγος που κατέληξε εκεί το παιδί θα έχει την ιστορία του. Παρακαλεί τώρα  ο πατέρας, που θα μπορούσε να είναι ένας από μας, αλλά τα πράγματα είναι δύσκολα. Δεν ξέρω πόσο κοντά στο παιδί ήταν η οικογένειά του καθώς αυτό μεγάλωνε! Πόσα λάθη  κάνουμε εμείς οι γονείς… Δεν ξέρω πόσο θυμωμένο ένιωθε με όσα πιθανόν έβλεπε είτε στο στενό του περίγυρο είτε στον ευρύτερο. Όμως, δεν θα γίνει ο κόσμος καλύτερος αν τα παιδιά που έχουν βαθύτερους προβληματισμούς κατασκευάζουν μολότοφ, ληστεύουν τράπεζες, καταστρέφουν καταστήματα ή την περιουσία πολιτών, ούτε αν ασκούν βία οι ασυμβίβαστοι νέοι εναντίον άλλων συνομηλίκων τους που εργάζονται στην Αστυνομία και είναι υποχρεωμένοι να επιβάλουν την τάξη…

Έχουμε ευθύνες!..
*  Εμείς έχουμε πολύ μεγάλες ευθύνες για πολλά απ’ αυτά που κάνουν τους νέους να επαναστατούν. Το χειρότερο που μπορούσαμε να τους κληροδοτήσουμε είναι το αβέβαιο μέλλον τους σε μια χώρα που τη μαστίζει η ανεργία και που τα χρέη που της φόρτωσε ο πολιτικός κόσμος, με τη δική μας ανοχή θα τους καταδιώκουν για πολλά χρόνια. Όμως, υπάρχει περίπτωση η βία, απ’ όποιον κι αν προκαλείται, να εξομαλύνει την όποια  κατάσταση και να λυθούν ως δια μαγείας τα προβλήματα; Σε ποια περίπτωση που επιλέχτηκε η βία ως τρόπος αντίδρασης βρέθηκαν λύσεις οι οποίες έκαναν τους ανθρώπους καλύτερους και εξομάλυναν εκρηκτικές καταστάσεις; Η βία φέρνει βία και δημιουργείται φαύλος κύκλος που δεν τελειώνει πουθενά.

Τι έγινε καλύτερο;
*  Βίαιη ενέργεια είναι η κατάληψη ενός σχολείου από τους μαθητές! Καταλήψεις γίνονται εδώ και πολλά χρόνια. Έγινε καλύτερη η εκπαίδευση των παιδιών; Καταλήψεις και βίαια επεισόδια γίνονται και στα πανεπιστήμια. Ομάδες φοιτητών διαλύουν συνελεύσεις, κάνουν καταλήψεις σε πρυτανείες, αποκλείουν καθηγητές στα γραφεία τους χτίζοντας τις πόρτες, οι χώροι των πανεπιστημίων έγιναν γιουσουρούμ από τις σκισμένες αφίσες, τα αιωρούμενα πανό, τα συνθήματα με σπρέι, τα κατεστραμμένα με σουγιάδες καθίσματα και έδρες! Όλα αυτά γίνονται εδώ και 40 χρόνια. Πόσο καλύτερη έγινε η ανωτάτη εκπαίδευση; Μήπως, τελικά, υπάρχουν άλλοι δρόμοι για να διεκδικήσουμε το καλύτερο παντού; Τι δεν κάναμε σωστά μέχρι σήμερα και διαρκώς αποτυγχάνουμε;    
Θεανώ Βλάχου

Χιονοδρομικά εν αναμονή!
*  Ενώ το φθινόπωρο ξεκίνησε με καλούς… οιωνούς για τα Χιονοδρομικά Κέντρα του Νομού Ιωαννίνων, αφού το πρώτο χιόνι έπεσε νωρίς στα βουνά, η συνέχεια δεν υπήρξε ανάλογη και ακόμα οι υπεύθυνοί τους «προσεύχονται» να μην πάει ο φετινός χειμώνας όπως ο περσινός! Το Χιονοδρομικό Βασιλίτσας άνοιξε για μερικές μέρες στα τέλη Οκτωβρίου, όσο το ύψος του χιονιού ήταν ικανοποιητικό και το επόμενο άνοιγμά του θα εξαρτηθεί απ’ τον καιρό. Όσο για τα Χιονοδρομικά Μετσόβου και Ανήλιου κι αυτών οι πίστες «πασπαλίστηκαν» με λίγο χιόνι τον Οκτώβριο κι έκτοτε αναμένουν να ρίξει περισσότερο! Σ’ αυτό του Μετσόβου έχει γίνει μάλιστα και επέκταση του σαλέ. Ας ελπίσουμε ότι οι επαγγελματίες των χειμερινών σπορ θα δουν φέτος… άσπρη μέρα!
Κ.Α.
Έκθεση αγάπης…
*  Γυναίκες της «Φλόγας» Ηγουμενίτσας, συμβάλλοντας κι αυτές στον αγώνα κατά του παιδικού καρκίνου, διέθεσαν χρόνο και κόπο, προκειμένου να δημιουργήσουν κεντήματα αγάπης, τα οποία εκθέτουν στην ετήσια έκθεση χειροτεχνημάτων Ηγουμενίτσας. Τα έσοδα διατίθενται για έναν μεγάλης σημασίας σκοπό. Τη λειτουργία του «Σπιτιού των παιδιών της Φλόγας» που βρίσκεται στην Αθήνα, όπου φιλοξενούνται οικογένειες απ’ όλη την Ελλάδα, για όσο διάστημα τα παιδιά τους υποβάλλονται σε θεραπεία στα ογκολογικά τμήματα των παιδιατρικών νοσοκομείων. Στην έκθεση, εκτός από τα κεντήματα, υπάρχουν και πολλά άλλα είδη, όπως τοπικά προϊόντα που προσφέρονται από φορείς και ιδιώτες, καθώς και χειροποίητα δώρα που με αγάπη περισσή κατασκευάζουν μαθητές σχολείων και ευαισθητοποιημένοι φίλοι της φλόγας.
Η.Μ.
Έχασε το τρένο…
*  Μια άστοχη κίνηση της ΔΗΜΑΡ, όπως ήταν η αποχώρησή της από την κυβέρνηση έκανε τον αρχηγό της να χάσει το τρένο! Εκείνος επιμένει να περιμένει στο …σταθμό το επόμενο αλλά μάλλον είναι πολύ αργά. Δεν θα περάσει άλλο τρένο. Κι όσο κι αν προσπαθεί με τις επισκέψεις του στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή με τις διάφορες  δηλώσεις να κάνει αισθητή την παρουσία του δεν καταφέρνει τίποτε. Οι επιλογές που είχε ήταν ανοιχτές! Έκανε τη χειρότερη και πλήρωσε το τίμημα. Όποιος λιποτακτεί την ώρα που η πατρίδα του βάλλεται από παντού τον διαγράφουν οι πολίτες… Εκτός κι αν ανοίξει γι’ αυτόν ο δρόμος για την Προεδρεία της Δημοκρατίας. Βλέπεις, έχουμε κι άλλα τέτοια παραδείγματα…
ΜΑΤ
Οι  «παράγοντες»…
*  Ο ρόλος του «παράγοντα» αρέσει σε πολλούς μηδέ των Βορειοηπειρωτών εξαιρουμένων. Το να κάνουν γνωριμίες για να δείχνουν ότι μπαίνουν στην καλή κοινωνία τους δίνει πόντους!  Αληθεύει ότι αρκετοί Βορειοηπειρώτες όταν άνοιξαν τα σύνορα έτρεχαν για τα συμφέροντα της ομογένειας αλλά όταν τύχαινε βόλευαν και τα προσωπικά τους; Και τώρα, ένας Βορειοηπειρώτης πήρε σβάρα τους πολιτικούς για να «φροντίσει» για τις συντάξεις των ομοεθνών του και την πάτησε! Επιπολαιότητα ή μεγαλομανία; Για τις συντάξεις ενδιαφέρονταν ή για να νιώθει ο ίδιος σημαντικός; Νόμισε ότι μπορούσε να το παίξει και διαμεσολαβητής στις πολιτικές εξελίξεις! Τι τα ήθελε τα πέρα-δώθε στα γραφεία των βουλευτών; Τι του πρόσφεραν οι αλληλογραφίες μέσω FACE BOOK; Μπορεί να ένιωθε σημαντικός συνομιλώντας με τον πολιτικό κόσμο αλλά τώρα ας δώσει εξηγήσεις στη δικαιοσύνη.
Θ.

Με θέμα ενδιαφέρον!..

*  Διακεκριμένος πανεπιστημιακός ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Χαράλαμπος Νούτσος (δεξιά στην ένθετη φωτό) και με ένα ερευνητικό και συγγραφικό έργο αξιοσημείωτο που «στέκει» άνετα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως τονίστηκε στην πρόσφατη εκδήλωση παρουσίασης του νέου του βιβλίου «Πνεύμα Στασιαστικόν». Μεγάλη υπήρξε η προσέλευση κοινού στην συγκεκριμένη εκδήλωση (φωτό), στο επίκεντρο της οποίας ήταν το σύγγραμμά του που αφορά το Σύλλογο Δημοδιδασκάλων του Νομού Ιωαννίνων πίσω στα 1920. Αν μη τι άλλο, ενδιαφέρον το θέμα…
Κ.Α.

Γιατί στους οδοντιάτρους ν’ απαγορεύεται;
*  Σε εποχές όπου όλα τα κλειστά επαγγέλματα με ντιρεκτίβα μάλιστα της Ε.Ε. διά Νόμου απελευθερώνονται, κάποια συνδικαλιστικά όργανα παραμένουν αγκυλωμένα στο παρελθόν! Δεν εξηγείται διαφορετικά η απαγόρευση του Οδοντιατρικού Συλλόγου Ιωαννίνων προς τα μέλη του, να πραγματοποιούν μικρές καταχωρίσεις στον τοπικό Τύπο, με τις διευθύνσεις των γραφείων τους και την ειδικότητά τους. Ας μη ξεχνάμε ότι οι οδοντίατροι, όπως και οι άλλων ειδικοτήτων γιατροί είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, πληρώνουν φόρους, ενοίκια ιατρείων κ.ά., και ασκούν την ιατρική σε μία πόλη που ξεπερνά τις 100.000 κατοίκους. Χωρίς κάποια καταχώριση της κάρτας τους στους Ιατρικούς Οδηγούς των εφημερίδων, είναι αδύνατο να ενημερωθεί το κοινό για το πού και ποιές ώρες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Και βεβαίως ο Ιατρικός Οδηγός στον τοπικό Τύπο είναι πληροφοριακού χαρακτήρα που διευκολύνει και τους αναγνώστες. Ας μη ξεχνάμε ότι, ακόμη και σε δικηγόρους, λειτουργούς της Δικαιοσύνης, επιτρέπονται τέτοιου είδους ενημερωτικές καταχωρίσεις. Γιατί λοιπόν οι οδοντίατροι ν’ αποτελούν εξαίρεση;
Β.