ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Σε Ηπειρωτικά «χέρια»...
Επειδή πολύς θόρυβος γίνεται για το Ζάππειο Μέγαρο και την εν γένει διαχείρισή του (ιδιοκτησιακά βεβαίως και όχι οικονομικά), πρέπει να επισημάνουμε πως η Πρόεδρος του Ιδρύματος «Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων» που το διαχειρίζεται είναι «βέρα» Γιαννιώτισσα. Πρόκειται για την κ. Χρυσάνθη Βαγενά, αδελφή του πρώην Γενικού Διευθυντή Εμπορίου κλπ., της Περιφέρειας Βαγγέλη Βαγενά, η οποία είχε διατελέσει και στενή συνεργάτιδα του Νίκου Κοτζιά στο Υπουργείο Εξωτερικών. Άρα και το Ζάππειο σε «Ηπειρωτικά χέρια» βρίσκεται, τουλάχιστον την τρέχουσα περίοδο...
Ν.
Φυλλάδια παντού…
 Τις ημέρες εορτασμού της Εθνικής Επετείου επέλεξαν ορισμένοι έξυπνοι να γεμίσουν την πόλη φυλλάδια με τα οποία διατρανώνουν την απροθυμία τους να υπηρετήσουν στον ελληνικό στρατό. «Εμείς δεν πολεμάμε για ΑΟΖ, σύνορα, πετρέλαια και αφεντικά» γράφει ένα από αυτά. Μα ποιος είπε ότι οι στρατεύσιμοι σήμερα καλούνται να πολεμήσουν για όλα τα παραπάνω; Το χρέος τους προς την πατρίδα κάνουν, μέσω μίας ολιγόμηνης «χαλαρής» θητείας και μίας στρατιωτικής εκπαίδευσης τελείως υποτυπώδους! Αν, ο μη γένοιτο, ξεσπάσει πόλεμος, αυτός δεν θα επηρεάσει μόνο τους φαντάρους αλλά κάθε Έλληνα! Όλα τα υπόλοιπα είναι λόγια του… αέρα και της πλάκας.
Κ.Α.

Σώζουν ζωές…
 Από την ώρα που οι φαρμακευτικές εταιρείες αναλαμβάνουν να κάνουν τα πειράματα και οργανώνουν τα επιστημονικά συνέδρια μπορούμε να πούμε ότι με τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά σώζουν ζωές σε πολλές περιπτώσεις! Καλά τα είπε ο Άδωνις. Επιπροσθέτως δεν αμφισβήτησε τις μεθόδους που χρησιμοποιούν προκειμένου οι γιατροί να γράψουν τα δικά τους φάρμακα. Τι δεν είναι αλήθεια απ’ αυτά τα δύο; Μακάρι τα ερευνητικά κρατικά κέντρα να έκαναν όλη τη δουλειά γύρω από το φάρμακο, αλλά χρειάζονται τεράστιοι πόροι που φαίνεται ότι δεν τους διαθέτουν τα κράτη.
Θ.
Φθηνοί στ’ αλεύρι…
…και ακριβοί στα πίτουρα! Έκοψαν το ΕΚΑΣ από τους χαμηλοσυνταξιούχους για να κάνουν οικονομία, αλλά αύξησαν τους μετακλητούς υπαλλήλους αυξάνοντας και τις αποδοχές τους! Την αύξηση των αποδοχών των γιατρών δεν τη σκέφθηκαν… Αν δούμε το κόστος των μετακλητών θα μας πιάσει πονοκέφαλος. Όσο για τους εκπαιδευτικούς που παίρνουν ψίχουλα και γυρίζουν με μια βαλίτσα στην ελληνική επικράτεια, αυτοί δεν χρειάζονται αύξηση ούτε μονιμότητα. Ευτυχώς που σκέφθηκαν να προσφέρουν ακριβότερο μενού σε όσους ταξιδεύουν με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο και που το χρησιμοποιούν για ψήλου πήδημα. Από πού ψαρεύουν τους αστακούς που προσφέρουν στο αεροπλάνο δεν μας το είπαν… Πώς να μην αγωνίζονται να διατηρήσουν την εξουσία με όλα της τα προνόμια;
MAT

Ασυδοσία...
 Δημοκρατία έχουμε, ο καθένας μπορεί να γιορτάζει όπως και ό,τι θέλει. Όμως υπάρχει ένα χρονίζον ζήτημα και δεν αφορά μόνο τους πολέμιους των ερευνών, αλλά γενικά όσους τοποθετούν όπου θέλουν τα πανό τους, αδιαφορώντας για τον κίνδυνο ατυχημάτων από την απόσπαση της προσοχής των οδηγών. Κι αυτό συμβαίνει κατά κόρον στο συγκεκριμένο σημείο που είναι η έξοδος. από το σπίτι του Αγίου Γεωργίου προς τη Λεωφόρο Γράμμου. Μπορεί να μην γίνονται αντιληπτοί όταν τοποθετούν πανό, δεν πρέπει όμως να αποκαθηλώνονται άμεσα από τις υπηρεσίες του Δήμου;
Α.

Μπροστά στη Ζ.Π.Α.!

 Εκείνο το μικρό ξύλινο «παρκάκι» που στήθηκε στην οδό Κλιάφα παραπλεύρως του σχολικού συγκροτήματος της Ζωσιμαίας Ακαδημίας, στο οποίο είχαν φυτέψει λουλούδια οι μαθητές μήπως πρέπει να μετακινηθεί στον φαρδύ πεζόδρομο μπροστά από τη Ζ.Π.Α.;
Εκεί όλο και κάποιος θα κάθονταν να πάρει μία ανάσα. Για παράδειγμα, συχνά – πυκνά στον τοίχο του μπροστινού περίβολου της Ακαδημίας κάθεται μία παρέα γιαγιάδων (ένθετη φωτό). Βάζουν μάλιστα χαρτόκουτα για να μην κρυώνουν στο τσιμέντο! Εκεί λοιπόν το εν λόγω «παρκάκι» πραγματικά θα έπιανε τόπο…
Κ.Α.

Πού θα μας βγάλει;
 Η προσπάθεια να δημιουργηθούν και στην Ελλάδα αγγλόφωνα τμήματα στα πανεπιστήμια της χώρας θα λειτουργήσει σε βάρος της ελληνικής γλώσσας; Αυτό ισχυρίζονται Έλληνες γλωσσολόγοι. Έχουμε μια γλώσσα που αποτελεί τη βάση για το λεξιλόγιο πολλών άλλων γλωσσών και εμείς αντί να την προβάλλουμε ως πρότυπο θα καταφύγουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω μιας άλλης γλώσσας; Γιατί να μη μάθουν πρώτα ελληνικά εκείνοι που επιθυμούν να κάνουν σπουδές στην Ελλάδα; Ας μην ξεχνάμε ότι στη Γερμανία διδάσκεται στα σχολεία η αρχαία ελληνική και στην Αγγλία τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται από το Δημοτικό και οι ίδιοι αιτιολογούν την απόφασή τους λέγοντας ότι έτσι κατανοούν καλύτερα τις έννοιες των λέξεων. Ας μη βγάλουμε μόνοι μας τα μάτια μας…

Ξενομανία…
 Έχουμε μια γλώσσα με μεγάλο πλούτο νοημάτων αλλά αν κάνεις μια βόλτα στην αγορά θα δεις τις περισσότερες πινακίδες καταστημάτων και επιχειρήσεων να έχουν ξένα ονόματα. Γιατί; Μέσα στον πλούτο της γλώσσας μας δεν υπάρχουν λέξεις που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των Ελλήνων επιχειρηματιών; Είναι δική μας η ευθύνη που υποχωρεί το ελληνικό λεξιλόγιο και αν δεις τα μηνύματα που στέλνουν οι νέοι μέσω κινητών θα καταλάβεις πόσο φτωχαίνει η συνεννόηση… Έτσι εξηγείται γιατί γίνεται όλο και φτωχότερο το λεξιλόγιο της νέας γενιάς… Δεν ξέρω αν έγινε κάποια μελέτη για να δούμε ποιο είναι το επίπεδο στη χρήση και επεξεργασία της γλώσσας μας από τους νεότερους. Είναι αποδεδειγμένα φτωχότερο το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν;

Τι επιπτώσεις θα έχει;
 Εάν το λεξιλόγιο γίνεται όλο και πιο φτωχό αυτό τι θα σημαίνει σήμερα και τι αύριο για τη γλώσσα μας; Τα λογοτεχνικά κείμενα που σήμερα κυκλοφορούν δεν θα γίνονται κατανοητά από τις νεότερες γενιές; Και τα νεότερα βιβλία σε ποια γλώσσα θα γράφονται και πόσο θα τα κατανοούν οι νεότεροι; Εάν φιλέλληνες ξένοι υπήκοοι μελετούν την ελληνική γλώσσα και δημοσιεύουν γραπτά κείμενα που τα ζηλεύουν ακόμη και Έλληνες διανοούμενοι εμείς εδώ τι ακριβώς κάνουμε και πώς διδάσκεται η γλώσσα μέσω της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες; Αληθεύει ότι τα γραπτά αποφοίτων των ελληνικών ΑΕΙ είναι γεμάτα λάθη αλλά γίνονται όλο και πιο φτωχά σε νοήματα; Στο μάθημα της έκθεσης ακούμε ότι δίνονται πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Αυτό είναι αλήθεια ή απλά είναι κακόβουλες διαδόσεις;

Δεν θα λυθεί…
 Ακούσαμε τελευταία ότι δημοσιοποιήθηκε κάποια στατιστική που βγάζει τους μαθητές στην Ελλάδα αγράμματους. Τι είδους έρευνα έγινε, ποια στοιχεία επεξεργάστηκαν και σε ποια συμπεράσματα κατέληξαν; Κι αν πράγματι η έρευνα δίνει στοιχεία απογοητευτικά για τη χρήση της γλώσσας μας, τότε σε ποιες πρακτικές λύσεις θα πρέπει να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας για να επαναφέρει τη γλώσσα μας στις σωστές της διαστάσεις; Πάντως, δεν θα λυθεί το θέμα της γλώσσας αν επικρατήσουν για οικονομίστικους λόγους οι αντιλήψεις της λειτουργίας και αγγλόφωνων τμημάτων στα ελληνικά πανεπιστήμια. Και όσο ο καιρός περνάει θα γίνεται όλο και χειρότερη η κατάσταση…
Θεανώ Βλάχου