ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Θέλει προσοχή…
Τα μάτια τους ανοιχτά θα πρέπει να έχουν συνεχώς όσοι περνούν την κεντρική πύλη του Κάστρου Ιωαννίνων. Ο λόγος που θέλει προσοχή δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι στάζει νερό, με αποτέλεσμα οι πλάκες να είναι βρεγμένες και το έδαφος ιδιαίτερα ολισθηρό. Ας δουν οι αρμόδιες υπηρεσίες τι μπορεί να γίνει στο συγκεκριμένο σημείο γιατί εύκολα κάποιος που δεν προσέξει ή είναι αφηρημένος, μπορεί να γλιστρήσει και να πέσει...
Ν.Γ.

Οι αγορές…

 Λύσσα καταναλωτική έχει πιάσει τους νεοέλληνες που από τότε που «άνοιξαν» τα μαγαζιά έτρεξαν να προλάβουν ν’ αγοράσουν κυρίως ρούχα και άλλα «στολίδια» για να έχουν για Απόκριες, Πάσχα και Χριστούγεννα! Τέτοια λύσσα, που έχουν καταλάβει τα πεζοδρόμια περιμένοντας την σειρά τους για «προσκύνημα» κυρίως στα μεγαλοκαταστήματα. Το σλόγκαν «ενισχύστε τα καταστήματα της γειτονιάς», δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν. Για προστασία από πανδημία να μη γίνεται λόγος. Τι είναι ο πόνος μπρος στα λούσα!

Γ.Γ.
«Διασωληνωμένη» Δημοκρατία…
Αφού δεν κατάφεραν οι Έλληνες ύστερα από τα δυσβάσταχτα μνημόνια που πέρασαν σαν οδοστρωτήρες από πάνω τους να «συμφιλιωθούν» ιδεολογικά και αφού οι παραφωνίες επιμένουν να ακούγονται και εν μέσω μιας πανδημίας που αποδεκατίζει το λαό, τότε είμαστε άξιοι της τύχης μας. Μία αναγκαία απόφαση, προκειμένου να προστατευθεί η πραγματικά ελεύθερη διακίνηση ιδεών στα ΑΕΙ, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, και όχι η ελευθερία μέσα από μολότοφ και κακοποίηση της ανθρώπινης προσωπικότητας, τότε η δημοκρατία μας θα παραμένει «διασωληνωμένη» μέχρι που να έρθει το πλήρωμα του χρόνου… Πότε θα έρθει; Άγνωστες οι βουλές εκείνων που αρέσκονται να αντιδρούν μόνο για να αντιδρούν…
ΜΑΤ
Επιτέλους…
 Ως «φυγή προς τα εμπρός» διαφημίζει το νέο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ ο αρχηγός του! Το «μπροστά» πώς το εννοεί; Γιατί μπορεί και να είναι γκρεμός και τότε; Αλλά αυτά είναι μικρολεπτομέρειες στις οποίες δεν έδωσε ποτέ σημασία ο εν λόγω πολιτικός. Λέει διάφορα προκειμένου να κάνει αισθητή την παρουσία του και να μην ξεχαστεί μέσα στην πανδημία, αλλά όταν έρχεται η ώρα του «δια ταύτα», τότε έχουμε πικρές εμπειρίες για τις δυνατότητες αλλά και για τα πεπραγμένα του… Μπορούν να λένε ό,τι θέλουν όσοι δεν κυβέρνησαν τον τόπο. Εκείνοι όμως που έδωσαν δείγμα γραφής θα ιδρώσουν για να πείσουν το λαό ότι άλλαξαν και έχουν άλλες δυνατότητες…
Θ.

Θέλει ανανέωση!
 Μία περιήγηση να κάνει κανείς στη σελίδα του Δήμου Ιωαννιτών θα δει πώς σχεδόν σε όλα τα πεδία έχουν γίνει οι όποιες αλλαγές σε πρόσωπα που κατέχουν διάφορες θέσεις στο Δήμο. Ωστόσο, η παρατηρητικότητά μας εντόπισε ένα πεδίο όπου δεν έχει γίνει καμία αλλαγή. Ο λόγος για τα συμβούλια Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων, όπου αναγράφονται τα ονόματα από την προηγούμενη θητεία (2014-19). Καλό θα ήταν να γίνει ανανέωση σε αυτό το πεδίο της σελίδας ή και όπου αλλού…
Ν.Γ.

Η Ελληνική Παιδεία…
 Έχει τραβήξει τόσα και τόσα η ελληνική παιδεία! Υπουργοί άλλαζαν, μεταρρυθμίσεις προσπάθησαν να κάνουν υπουργοί με μεγάλη θέληση, το «κάτσε καλά Γεράσιμε» ακόμη ηχεί στ’ αυτιά μας, ενώ ο νόμος Διαμαντοπούλου που για πρώτη φορά κατάφερε να έχει τη μεγαλύτερη συναίνεση, αποδυναμώθηκε στην πορεία του και τα πράγματα παρέμειναν στάσιμα, ενώ οι αδυναμίες του συστήματος δεν έχουν τελειωμό… Και τελικά τι καλό προκύπτει μετά από όλες αυτές τις προσπάθειες; Χώρες που κατάφεραν να έχουν δυνατά συστήματα εκπαίδευσης μελετούσαν τις αλλαγές για πολλά χρόνια και όταν έφθαναν στο τελικό σχέδιο ήταν υποχρεωμένα όλα τα κόμματα που θα κυβερνούσαν αυτές τις χώρες να μην το αλλάζουν. Ιδιαίτερα το σύστημα της Αγγλίας είναι το ίδιο εδώ και πολλά χρόνια…
Ελληνικό το φαινόμενο!
 Κάθε Υπουργός Παιδείας στην Ελλάδα προσπαθούσε κατά την κρίση του να αλλάξει τα κακώς κείμενα. Πότε σκόνταφτε επάνω σε τοίχο μετά από τις αντιδράσεις των θιγομένων και έκανε πίσω ή ο πρωθυπουργός της χώρας μας, υποκύπτοντας στις αντιδράσεις εκείνων που ξεβολεύονταν άλλαζε τον Υπουργό Παιδείας και πάλι βάλτωνε το σύστημα. Και αυτή η έρημη ελληνική παιδεία πάσχει και θα πάσχει για πολλά χρόνια ακόμη, αφού οι θιγόμενοι θα προσπαθούν να φέρουν τα όποια μέτρα στο μπόι τους για να μη θιγούν αυτά που θεωρούν κεκτημένα τους… Δυστυχώς δεν μπορούμε να υπερηφανευόμαστε για το σύστημα παιδείας που ταλαιπωρεί υπέρμετρα τους μαθητές όλων των βαθμίδων και το περίεργο είναι πως όταν συζητείται στη Βουλή τέτοιο θέμα κάθε κόμμα υψώνει τείχη απέναντι στα άλλα…

Αν κάναμε μια έρευνα…
Αν κάναμε μια έρευνα θα μαθαίναμε πόσοι από τους βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου σπούδασαν στο εξωτερικό και πόσοι απ’ αυτούς επέλεξαν να στείλουν τα παιδιά τους σε ξένα πανεπιστήμια. Λέτε όλοι τους να ήταν ανεπίδεκτοι μαθήσεως και δεν πέτυχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις στην Ελλάδα ή επέλεξαν τα ξένα πανεπιστήμια για να έχουν καλύτερες σπουδές και περισσότερα προσόντα; Η σημερινή Υπουργός Παιδείας ξέρει από «πρώτο χέρι» τι συμβαίνει στην Αμερική, ποιο είναι το επίπεδο σπουδών στα μεγάλα πανεπιστήμια αλλά ξέρει και πόσοι Έλληνες είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν εκεί, είτε γιατί οι γονείς τους είχαν την οικονομική ευχέρεια ή γιατί ήταν αριστούχοι στην Ελλάδα και έσπευσαν να τους «αρπάξουν» τα μεγάλα πανεπιστήμια που κυνηγάνε την αριστεία…

Γιατί;
 Μένουν αναπάντητα τόσα ερωτήματα! Εδώ προσπαθούν να μειώσουν τις ώρες διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και στην Αγγλία προσθέτουν ώρες και στο Δημοτικό σχολείο! Λένε ότι με τα αρχαία ελληνικά κατανοούν καλύτερα τα νοήματα των λέξεων! Αλλά και το καυτό θέμα της ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ απαγορεύεται μόνο στην Ελλάδα! Όλοι γνωρίζουν τα οφέλη κάθε χώρας που έχει ιδιωτικά ΑΕΙ! Επιστήμονες βρίσκουν δουλειά στον τόπο τους, δημιουργούνται θέσεις εργασίας όλων των ειδικοτήτων και τα οικονομικά οφέλη από τα δίδακτρα ντόπιων και ξένων φοιτητών είναι τεράστια. Η Κύπρος πρωτοπόρα και στα ιδιωτικά ΑΕΙ δέχεται Έλληνες για να διδάξουν και φοιτητές για να σπουδάσουν εκεί… Και η Ελλάδα βιώνει καταστάσεις εμπόλεμης ζώνης κάθε φορά που κάτι αλλάζει στην Παιδεία.
Θεανώ Βλάχου