«Σαρώνοντας» την επικαιρότητα!

on .

- Σαρώνοντας, και παραδοσιακά «σκουπίζοντας», την επικαιρότητα, γίνεται προσπάθεια ενδοσκόπησης και αποκρυπτογράφησης των γεγονότων.
- Η «Αθηνά» με τις μετεωρολογικές ακρότητες και τις ζημιές, αφαίρεσε από την αρχαιοελληνική αίγλη και σοφία που την τοποθετεί η Ελληνική θεογονία και η Μυθολογική ιεραρχία στον Όλυμπο και στο κλεινόν άστυ, και την εμφάνισαν οι μετεωρολόγοι ως καταστροφέα. Ο «Μπάλλος» που την ακολούθησε δεν εξάγνισε τους μετεωρολόγους από την Υβριν που διέπραξαν κατά της ελληνικής βασικής αντίληψης της αρχαιοελληνικής κοσμοθεωρίας.
* * *
- Πρίν σαραντίσουν οι τελετές της τελευτής του μεγάλου Μίκη, και ενώ ακόμη συνεχίζουν οι παιάνες για τον μαχητή του «Δεκέμβρη» και κάτοχου του πιστοποιητικού του κομμουνιστή. Παράλληλα συνεχίζεται προβαλλόμενη η αίγλη της παγκοσμιότητας του δημιουργού, και η πληθώρα της «αξιοποίησης» σε συναυλίες της μουσικής κληρονομιάς του. Οι κληρονόμοι του όμως, αντιμάχονται αλλήλους στα δικαστήρια για τα δικαιώματα της κληρονομιάς. Σκιές στο μεγαλείο ενός μεγάλου δημιουργού. Και από κοντά δεκαρολογία της ιδεολογίας!
* * *
- Η Ελληνική υφαλοκρηπίδα και τα γεωλογικά τόξα της γεωγραφικής κυριαρχίας μας, χορεύουν τον δικό τους «σεισμικό» Μπάλλο, με τους σεισμολόγους να διατυπώνουν τις «μαντείες» τους στην κλίμακα των ρίχτερ. Οι δηλώσεις ότι αναμένονται πολλοί «χορευτικοί» μετασεισμοί, με αξιόλογη ένταση και με πιθανή διέγερση και άλλων τόξων, προσθέτει στη ζωή μας και μια ακόμη νέα μορφή πανδημίας. Νέες καταγραφές, νέες στατιστικές, νέες έγχρωμες ταυτοποιήσεις και νέες χρηματοδοτήσεις, επιδοτήσεις και απαλλαγές βαρών και... φορτίων!
* * *
- Τέλος πάντων, η κομμουνιστική, αριστερή και σοσιαλιστική φιλοσοφία, δεν λησμονεί και δεν αποβάλλει το ιδεολογικό DNA της ΟΥΤΟΠΙΑΣ. Στη ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ, και πάντα για «πρώτη φορά», βγαίνει και μία καινούργια έκδοση. Στην μικρή μας πόλη εμφανίστηκε προ λίγων ετών, μάλιστα στην αρχέγονη μπολσεβίκικη έκδοση, με τον Πύργο του Τατλιν, και με πανεπιστημιακό υποβολέα, στην Κεντρική πλατεία, αντί του Χριστουγεννιάτικου δένδρου!
- Έκανε την μεταλλαγμένη εμφάνιση στις επετειακές εκδηλώσεις της επανάστασης του 1821, τρυπώνοντας σε περιφερειακή πλατφόρμα, χαρακτηρίζοντας ΟΥΤΟΠΙΑ την επανάσταση του 1821. Περνώντας έτσι την άποψη, ότι ζούμε σε μια μετεπαναστατική ΟΥΤΟΠΙΑ. Στην πολιτική μας σκηνή και στους διάφορους μετασχηματισμούς του Σοσιαλισμού, στο υβρίδιο του ΚΙΝΑΛ, που φιασιδώνεται ως Σοσιαλδημοκρατία- Κεντροαριστερά, ένας θεωρητικός καθοδηγητής, εκφραστής της αριστερής ιδεολογίας, θεωρεί ότι: χρέος της Κεντροαριστεράς και της Σοσιαλδημοκρατίας είναι να παίξουν τον πολιτικό τους ρόλο με τέτοιο τρόπο ακόμη και να οικοδομήσουν μια νέα αλλά ρεαλιστική ουτοπία. Χωρίς αυταρέσκειες και χωρίς αυτό παραμυθιάσματα. Ρεαλιστική Ουτοπία!! Φαντεζί τίτλος! Και λίγο ελίτ. Αναμνήσεις από την εποχή της… αστακομακαρονάδας!
* * *
- Στην τουριστική προβολή της μικρής μας πόλης, που μας προέκυψε και εκείνη η διαφήμιση επίσκεψης των μπουντρουμιών του Κάστρου, με τις όψιμες αρχαιολογικές ανακαλύψεις ιχνών τειχοδομών Βυζαντινής εποχής, συνιστώντας την περιήγηση στη Βυζαντινή Καστροπολιτεία και στην Οθωμανική Μεγαλούπολη των Ιωαννίνων! Δεν είναι γνωστό αν κυκλοφόρησε και σε τουριστικό πολύπτυχο. Όμως τις μέρες αυτές δημοσιεύτηκε ένα κείμενο, «τουριστικού» ενδιαφέροντος, για μια νέα τάση της προβολής μνημείων, με «σκοτεινές» ιστορίες, που φτάνει στα όρια αλλοίωσης και ακύρωσης ιστορικών γεγονότων, σε μια τουριστική έκδοση ενός «σκοτεινού τουρισμού». DARK TOURISM. Τα μπουντρούμια του Κάστρου, τόποι βασανισμού Ελλήνων και Χριστιανών, είναι χώρος που θα μπορούσε να εφαρμοστεί η νέα αυτή τάση παρουσιάζοντας και τα εγκλήματα του Αλή πασά! Η Αληπασάδικη Τουριστική κουλτούρα ευρίσκεται ήδη στη αιχμή του σπαθιού και στο κομπολόϊ του Αλή. Τα μπουντρούμια του Κάστρου είναι μια «συνοικία τρόμου», πρόσφορη για DARK TOURISM. Και το σπαθί είναι εδώ για αναπαραστάσεις τρόμου!!! Μπεγλερίζοντας το κεχριμπαρένιο κομπολόγι!
* * *
- Το Διεθνές Συνέδριο για τον Αλή πασά, έρχεται με μετάθεση, ασθμαίνοντας στο παρά πέντε της μεγάλης μας Εθνικής επετείου του Έπους του 40, νοθεύοντας έτσι την περίοδο των 200 χρόνων του Ελληνικού μεγαλείου της Επανάστασης του 1821. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και σαν μια βεβήλωση του έπους του 40, ενός μεγάλου Ιστορικού γεγονότος στο χώρο της Ηπείρου. Με κυρίαρχη την Ιστορική παρακαταθήκη «Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥΣΑ», και την Ηπειρωτική VIII Μεραρχία δαφνοστεφανωμένη να ανατρέπει την φασιστική εισβολή.
- Τις μέρες αυτές, που έπρεπε να γίνει η μεγαλύτερη εκδήλωση συμμετοχής της πόλης και της Ηπείρου, στις επετειακές εκδηλώσεις για την επανάσταση του 1821, βγαίνει σφήνα στο προθάλαμο του Έπους του 40 να νοθεύσει το μεγαλείο και τη δόξα της Ηπείρου, η «δοξολογία» του βάρβαρου Τουρκαλβανού τύραννου και δυνάστη της Ηπείρου. Παραμονές της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, ημέρες αναμνήσεων και συγκινητικών αφηγήσεων των τελευταίων προπαρασκευαστικών ενεργειών του πολέμου που αναμένονταν, καταφύγια, σειρήνες, επιστρατεύσεις εφέδρων με ατομικές προσκλήσεις, προετοιμασίες Νοσοκομείων, διασπορά στρατιωτικών μονάδων και εφοδίων. Μια προετοιμασία της ψυχολογίας των κοινωνικών φορέων και των κατοίκων. Ο Αλής μας λείπει τώρα, μέρες μάλιστα που αντίκρυ από το Αιγαίο ακούγονται τα χάλκινα των Αγαρινών. Ας το πήγαιναν το «Συνέδριο του Αλή» κάποιο χρόνο αργότερα. Να μη δούμε σε αυτό και καμιά παρουσία με την στολή της κυρά Φροσύνης εξαγνίζοντας το έγκλημα του Αλή!
* * *
- Αρκετές θεατρικές εκδηλώσεις γίνονται στα Γιάννενα, από τοπικά και άλλα σχήματα, συλλογικότητες και φορείς με αξιόλογες επιδόσεις και με προβολή δημιουργών. Μέσα σε αυτή την καλλιτεχνική δραστηριότητα απουσιάζει η παρουσίαση της πληθωρικής θεατρικής και κινηματογραφικής παραγωγής ενός Γιαννιώτη του Αλέκου Σακελλάριου. Σε πολλά κανάλια οι δημιουργίες του, συγγραφικές, θεατρικές και κινηματογραφικές συνεχώς προβάλλονται με μεγάλη τηλεθέαση. Η πόλη ακόμη δεν τίμησε αυτό το διακεκριμένο τέκνο της. Ο Δήμαρχος με τις τόσες καλλιτεχνικές ευαισθησίες που έχει θα μπορούσε να διορθώσει την παράληψη, δίνοντας ακόμη και το όνομά του σε κάποια αίθουσα και σε κάποιο δρόμο. Και οι νέοι καλλιτέχνες θα έπρεπε να το ζητήσουν.
* * *
- Να τελειώσει η σάρωση αυτής της περιπλάνησης με κάτι αναπτυξιακό. Πολλά ανακοινώνονται για προγράμματα για νέους αγρότες και νέες καλλιέργειες. Κάποιος ψάχνοντας για καρύδια για εποχικό γλυκό βρήκε μόνο καρύδια Χιλής, και Μολδαβίας!
- Τα δικά μας δεν βγήκαν στην αγορά, αλλά όπως φαίνεται δεν επαρκούν. Ποιος να τολμήσει να πει σε νέο αγρότη να φυτέψει καρυδιές για να φάει καρύδια μετά από είκοσι χρόνια; Αλλά και ποιός μπορεί να φανταστεί τουριστικά (!) να πουλιέται Γιαννιώτικος μπακλαβάς με καρύδια Χιλής και Μολδαβίας; Αυτά επειδή συχνά ακούμε για τουρισμό με Ηπειρωτικά προϊόντα!
- Και οι περιπλανήσεις του μέτοικου συνεχίζονται…

ο μέτοικος