Στο Εφετείο Ιωαννίνων θα παιχτεί η… τελική πράξη για τη Νιάρχου!

on .

NIARXOY

Έτοιμη είναι η Περιφέρεια Ηπείρου να μετατρέψει την οδό Νιάρχου σε αυτοκινητόδρομο κατασκευασμένο με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές, ο οποίος θα αλλάξει ριζικά τον κυκλοφοριακό «χάρτη» σε ένα τμήμα του Λεκανοπεδίου ιδιαίτερα επιβαρυμένο σε κίνηση, καθώς διαθέτει δύο απ’ τα μεγαλύτερα ιδρύματα της Ηπείρου, το Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων.

Το συγκεκριμένο μεγάλο έργο, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, ως γνωστόν, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, κυρίως από πλευράς επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται κοντά στην οδό Νιάρχου και κατοίκων της περιοχής, τα ιδιοκτησιακά συμφέροντα των οποίων θίγονται.
Ωστόσο, η Περιφέρεια προχωράει ακάθεκτη τις διαδικασίες που οδηγούν στην κατασκευή του και η πιο σημαντική αυτή τη στιγμή είναι η οριστική πράξη απαλλοτρίωσης, μέσω της οποίας θα «αποδεσμευθούν» οι αναγκαίες εκτάσεις για την εκτέλεση του έργου. Κάπως έτσι, με εξώδικη Ειδοποίηση (δημοσιεύεται αυτούσια στις σελίδες 7 – 8 – 9 του «Π.Λ.») γνωστοποιεί ότι την Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου και ώρα 10.00 θα εκδικαστεί στο Μονομελές Εφετείο Ιωαννίνων ειδική αίτηση που κατέθεσε η ίδια στις 24 Αυγούστου, η οποία αφορά στη διαδικασία απαλλοτριώσεων.

Τι θέλει η Περιφέρεια
Με την αίτησή της η Περιφέρεια ζητάει την οριστική απαλλοτρίωση των εκτάσεων που εφάπτονται της Νιάρχου και να διαταχθεί η αποβολή των ιδιοκτητών τους προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου. Την ημέρα της δίκης λοιπόν θα γραφτεί, εκτός απροόπτου, το τελικό «κεφάλαιο» στην ιστορική διαδρομή της οδού Νιάρχου, η μελέτη ανακατασκευής της οποίας ξεκίνησε το 2006, δηλαδή πριν από 12 χρόνια. Όπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στη δικαστική Ειδοποίηση της Περιφέρειας, «η απαλλοτρίωση κηρύχθηκε για λόγους δημόσιας ωφέλειας και ειδικότερα για την κατασκευή του έργου ‘Οδός Σταύρου Νιάρχου’. Η εν λόγω απαλλοτρίωση κηρύχθηκε υπέρ της Περιφέρειας Ηπείρου και με δαπάνες της Περιφέρειας Ηπείρου και συγκεκριμένα με δαπάνες του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ήπειρος 2014 – 2020». Ζητάει δε το τίμημα των αποζημιώσεων να καθορισθεί σε ποσοστό της τάξης του 70% έναντι εκείνου που καθορίσθηκε στην έκθεση εκτίμησης που εκπόνησε ανεξάρτητη πιστοποιημένη εκτιμητής.

Τεχνικά στοιχεία
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη, προβλέπεται η ανακατασκευή της οδού Νιάρχου από τη σύνδεσή της με την Ε.Ο. Ιωαννίνων - Άρτας (Στρατόπεδο Βελισσαρίου) έως την είσοδο της Πεδινής. Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και διαχωριστική νησίδα. Μεταξύ άλλων, θα γίνουν ένας ανισόπεδος κόμβος σύνδεσής του με την Περιφερειακή Οδό, πέντε ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι σε διάφορα σημεία του, παράπλευρο δίκτυο εκατέρωθεν της Νιάρχου, πεζόδρομος, ποδηλατόδρομος, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για μελλοντική κυκλοφορία ελαφρού τραμ.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ