«Ισότητα σημαίνει κοινωνική δικαιοσύνη σ’ όλα τα επίπεδα»!

on .

FOTEINOY AGGELIKH

«Το 1875, το Μάρτη, οι εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη διαδήλωσαν, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας. Στην ουσία του, το περιεχόμενο της διεκδίκησης παραμένει το ίδιο και σήμερα, διευρύνοντας τα όρια αναφοράς. Διεκδικούμε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα σε όλους τους τομείς του ιδιωτικού και δημόσιου βίου».
Αυτή την απάντηση έδωσε η κ. Αγγελική Φωτεινού, Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου, στο ερώτημα πώς αντιλαμβάνεται τη σημερινή γιορτή της Γυναίκας και τι μηνύματα αυτή στέλνει.
Η κ. Φωτεινού δεν θεωρεί ότι σήμερα το όραμα μιας κοινωνίας χωρίς ιεραρχίες και διακρίσεις φύλου έχει γίνει πραγματικότητα στο κοινωνικό, οικονομικό και αξιακό επίπεδο, παρά την νομοθετική κατοχύρωση των ίσων δικαιωμάτων. Και δυστυχώς – σημειώνει- είναι πολλά τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν την άποψή της. Παραδείγματα εμφανούς βίας που φθάνει και την γυναικοκτονία, εκμετάλλευσης, μικρότερης αμοιβής, μεγαλύτερης ανεργίας και αποκλεισμού της γυναίκας από τις δημόσιες υποθέσεις. Αν αναλογιστούμε ότι πάνω από το μισό του πληθυσμού είναι γυναίκες και μετρήσουμε πόσες γυναίκες βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης, θα διαπιστώσουμε ότι ο δρόμος ακόμη είναι μακρύς.
Η συνέντευξη
Τι σημαίνουν για εσάς ισότητα και ίσες ευκαιρίες, κ. Φωτεινού;
-Ισότητα σημαίνει κοινωνική δικαιοσύνη σε όλα τα επίπεδα. Και δεν μπορεί να υπάρξει κοινωνική δικαιοσύνη όταν εξακολουθεί να ισχύει η αρχαία ανισότητα του φύλου. Για να επιτευχθεί ο στόχος της κοινωνικής δικαιοσύνης θα πρέπει η κάθε μία και καθ’ ένας από εμάς (ατομικά και συλλογικά) να γίνουμε με υπευθυνότητα φορείς αλλαγής συνειδήσεων, αμφισβήτησης και ανατροπής κατεστημένων και κυρίαρχων μοντέλων και επιλογών.
Τι επίδραση έχουν οι επαγγελματικές σας υποχρεώσεις στην οικογένεια;
-Μία θέση ευθύνης ασφαλώς περιορίζει το διαθέσιμο χρόνο για την οικογένεια, είτε μιλάμε για άντρες είτε για γυναίκες. Θεωρείται πιο «ανώδυνη» η απουσία του άντρα από την οικογένεια, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, παρά της γυναίκας επιβεβαιώνοντας τα στερεότυπα για τους ρόλους των φύλων. Γι’ αυτό, τονίζω ότι είναι ανάγκη να συνεχιστούν οι αγώνες και οι διεκδικήσεις ώστε και να υπάρχει ολοκληρωμένη στήριξη της οικογένειας στην καθημερινότητα.
Και το τελευταίο ερώτημα κ. Φωτεινού: Αντιμετωπίσατε προβλήματα με τους συνεργάτες σας, λόγω του φύλου σας; Με τους συναδέλφους σας;
-Εργάζομαι στον εκπαιδευτικό κλάδο, ένα χώρο στον οποίο διαπρέπουν γυναίκες, οπότε εύκολα γίνεται αποδεκτή μια γυναίκα στην ηγεσία. Δεν θεωρώ ότι αντιμετώπισα ιδιαίτερα προβλήματα, ούτε βρέθηκα αντιμέτωπη με αρνητικές συμπεριφορές λόγω φύλου από συνεργάτες ή συναδέλφους στη θητεία μου ως Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

* * * 

Ποια είναι
Εκπαίδευση: Πτυχίο ΜΝΕΦ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – κατεύθυνση Νεοελληνικών Σπουδών (1988) και Πτυχίο Φ.Π.Ψ. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – κατεύθυνση Παιδαγωγικής (2003).
Ξένη Γλώσσα: Αγγλικά (Επίπεδο Β2).
Το 1995 εργάστηκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως αναπληρώτρια στο Τεχνικό Λύκειο Άρτας. Το 1996 διορίστηκε με μόνιμο διορισμό στο Γυμνάσιο Πενταβρύσου του Ν. Καστοριάς. Από το 1999 υπηρετεί σε σχολεία της Ηπείρου. Τη χρονιά 2014-2015 υπηρέτησε ως υποδιευθύντρια στο 4ο ΓΕΛ Ιωαννίνων.
Από το 2015 υπηρετεί ως Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου.
Υπήρξε μέλος της Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Το 2006 εντάχθηκε στο Εισαγωγικό Μητρώο εκπαιδευτικών Ενηλίκων του Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.
Υπήρξε μέλος της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Ιωαννίνων και αποτελεί μέλος της Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας της Περιφέρειας Ηπείρου.
Είναι έγγαμη και έχει δύο κόρες.
Έχει παρακολουθήσει πλήθος Ημερίδων, Σεμιναρίων και Συνεδρίων με θέματα της ειδικότητάς της και ως Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης έχει διοργανώσει ή συνδιοργανώσει με άλλους φορείς μεγάλο αριθμό αντίστοιχων εκδηλώσεων με θέματα που αφορούν τον εκπαιδευτικό χώρο.
Θεωρεί ότι η εκπαίδευση είναι θεσμός που αναφέρεται σε ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο και προσπάθησε κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Περιφερειακή Διευθύντρια να ανταποκριθεί στα ιδιαίτερα και πολύπλοκα καθήκοντα που απαιτεί η συγκεκριμένη θέση.