Στην Κομισιόν η κατασκευή του τμήματος Γιάννενα – Κακαβιά

on .

IONIA ODOS PINAKIDA IOANNINA

• Στα χέρια της Κομισιόν βρίσκεται ήδη το αίτημα για την ολοκλήρωση των τμημάτων της Αδριατικής Οδού που διασχίζουν ελληνικό έδαφος, μέσω ερώτησης που κατέθεσε η ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Ελίζα Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη.

Το ένα εκ των δύο τμημάτων είναι φυσικά το Γιάννενα – Κακαβιά, ενώ το άλλο είναι ο αυτοκινητόδρομος που θα συνδέσει την Πάτρα με την Καλαμάτα.
Πρόκειται για αίτημα που προωθούν από κοινού και οι Περιφερειάρχες Ηπείρου, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, όπως έγραψε πρόσφατα ο «Π.Λ.» κι αυτό επειδή ο συγκεκριμένος οδικός άξονας με την ολοκλήρωσή του θα αποτελέσει μία νέα πολύ σημαντική πύλη της χώρας μας προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την οικονομική δραστηριότητα των συγκεκριμένων Περιφερειών
Η κ. Βόζεμπεργκ κατέθεσε την ερώτησή της με αφορμή την επίκαιρη συζήτηση για χρηματοδότηση εμβληματικών διασυνοριακών έργων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, στο οποίο αναμένεται να προταθεί προς χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Γιάννενα – Κακαβιά) ενώ στόχος είναι να συμπεριληφθεί και το νότιο άκρο του αυτοκινητόδρομου, το Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.

«Είναι καίριο έργο…»
Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής, η οποία είναι και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού της Ε.Ε., στην ερώτησή της προς την Κομισιόν υπογραμμίζει ότι η εν λόγω οδική αρτηρία που ενώνει επτά ευρωπαϊκά κράτη αποτελεί ένα σημαντικό έργο υποδομής για την Ελλάδα αλλά και για τις χώρες που διασχίζει. Παράλληλα, τονίζει χαρακτηριστικά ότι η ολοκλήρωση του ενιαίου αυτοκινητόδρομου αναμένεται να προσδώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στον τουρισμό, στο εμπόριο, στις επενδύσεις και στις μεταφορές στην Ελλάδα, μετατρέποντας, μεταξύ άλλων, τη χώρα μας μαζί με τον διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου σε σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο ολόκληρης της περιοχής.
Τα δύο τμήματα
Όπως επισημαίνει η Ελίζα Βόζεμπεργκ, «ένα μεγάλο μέρος της Αδριατικής Οδού έχει ήδη κατασκευαστεί ενώ υπολείπονται μόνο κάποια τμήματά της σε Αλβανία, Βοσνία - Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο. Τα εντός Ελλάδας εναπομείναντα τμήματα που πρέπει να κατασκευαστούν είναι η προέκταση της Ιόνιας Οδού προς την Κακαβιά (Ιωάννινα - Κακαβιά) αλλά και ο άξονας Πάτρα - Πύργος – Καλαμάτα».
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, ζητάει από την Κομισιόν να την ενημερώσει για το οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του βαλκανικού άξονα καθώς και για τη δυνατότητα ένταξης των τμημάτων του αυτοκινητόδρομου της Αδριατικής Οδού επί ελληνικής επικράτειας στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης ή σε κάποιο άλλο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ