Απαράδεκτη η βραδύτητα παράδοσης από τα ΕΛΤΑ αλληλογραφίας και εφημερίδων

on .

EFHMERIDA PROINOS LOGOS DIABAZEI

• Στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο επαρχιακός Τύπος, έχει προστεθεί τα τελευταία χρόνια ένα επιπλέον και ίσως το πιο σοβαρό:

Η απαράδεκτη καθυστέρηση με την οποία τα Ελληνικά Ταχυδρομεία παραδίνουν στους συνδρομητές τις εφημερίδες, αλλά και τα άλλα έντυπα αλληλογραφίας. Και αν μεν για τα έντυπα, τους λογαριασμούς κλπ., μια μικρή καθυστέρηση δεν προκαλεί ιδιαίτερο πρόβλημα, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις εφημερίδες και ειδικότερα τις ημερήσιες οι οποίες παραδίνονται με καθυστέρηση τριών, τεσσάρων ημερών ή και ακόμη περισσότερες.
Το θέμα έχει απασχολήσει και στο παρελθόν τις εκδοτικές επιχειρήσεις, πολύ όμως περισσότερο τους συνδρομητές – αναγνώστες τους, χωρίς όμως να λυθεί το ζήτημα των καθυστερήσεων.
Αντίθετα χρόνο με το χρόνο επιδεινώνεται η κατάσταση και καθυστερεί ακόμη περισσότερο η παράδοση των εφημερίδων, οι οποίες παραδίνονται στην προκαθορισμένη ώρα που έχει οριστεί από την τοπική Διεύθυνση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

«Διάβημα» Μ. Μαρτσέκη
Είναι χαρακτηριστική η επιστολή διαμαρτυρίας του Ηπειρώτη δικηγόρου της Αθήνας Μιχάλη Μαρτσέκη, ο οποίος είναι συνδρομητής από πολλά χρόνια του «Πρωινού Λόγου», ο οποίος όμως τελευταία απηύδησε και προέβη στο «διάβημα» διαμαρτυρίας προς τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ, αναφέροντας ότι την Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022, έλαβε συγκεντρωτικά τον «Πρωινό Λόγο» της 22ας, της 23ης και 24ης Δεκεμβρίου 2021!
«Η απαράδεκτη βραδύτητα παράδοσης της αλληλογραφίας και των παραδιδόμενων αντικειμένων, προκαλεί όπως είναι πρόδηλο, α) προβλήματα και ζημίες στους παραλήπτες, πολλές φορές χωρίς αποκατάστασή τους, β) προβλήματα και ζημίες στους εκδότες του Επαρχιακού Τύπου, συντελώντας στον αφανισμό τους και κατ΄ επέκταση στην παρεμπόδιση της ενημέρωσης των πολιών», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κ. Μ. Μαρτσέκης και προσθέτει ότι «το θέμα είναι σοβαρό, πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό. Πρέπει να αντιμετωπιστεί και για να γίνει αυτό θα πρέπει να τεθεί με έντονο τρόπο, ώστε να επιδειχθεί το ενδιαφέρον των αρμόδιων Κυβερνητικών Υπηρεσιών».

Και εντός πόλεως!
Αν για την καθυστέρηση παράδοσης της εφημερίδας μας στην Αθήνα, τα ΕΛΤΑ μπορεί να επικαλεστούν την... απόσταση, είναι να απορεί κανείς για ποιο λόγο το ίδιο συμβαίνει και με παραδόσεις εντός της πόλης των Ιωαννίνων.
Σχεδόν σε καθημερινή βάση το λογιστήριο του «Πρωινού Λόγου» δέχεται τηλεφωνήματα διαμαρτυρίας για καθυστέρηση παράδοσης της εφημερίδας μας από Ανατολή, Κιάφα, ακόμη και από την περιοχή Φρόντζου.
Όσο για τους συνδρομητές απομακρυσμένων περιοχών αυτοί ενημερώνονται με την... εβδομάδα. Το αποτέλεσμα βέβαια εκτός των διαμαρτυριών είναι και η διακοπή των συνδρομών, με τους ίδιους να στερούνται την έντυπη ενημέρωση και τις εφημερίδες να υφίστανται πρόσθετη οικονομική «αιμορραγία».

Ουραγός τα ΕΛΤΑ!..
Όπως προαναφέραμε το πρόβλημα έχει τις «ρίζες» σε προηγούμενα χρόνια. Εκείνο όμως που τώρα τίθεται επιτακτικά, το θέτει εύστοχα στην επιστολή του και ο κ. Μ. Μαρτσέκης, είναι πως γίνεται σε μια περίοδο που οι Δημόσιες Υπηρεσίες και οι περισσότεροι δημόσιοι οργανισμοί εκσυγχρονίστηκαν και λειτουργούν από ικανοποιητικά έως πολύ καλά, τα ΕΛΤΑ να παραμένουν «ουραγός» και αντί να βελτιώνεται η λειτουργία τους, ώστε να αντέξει και στον ανταγωνισμό που έχει αναπτυχθεί στον κλάδο, αυτή συνεχώς υποβαθμίζεται, πλήττοντας όμως άλλες επιχειρήσεις και ειδικά τις εκδοτικές, οι οποίες εκτός της ενημέρωσης έχουν και ευρύτερο κοινωνικό ρόλο. Νομίζουμε ότι ήρθε η ώρα η Διοίκηση των ΕΛΤΑ να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους παρατηρούνται αυτές οι καθυστερήσεις, κυρίως όμως να αντιμετωπίσει τις παθογένειες του συστήματος διανομής της αλληλογραφίας.