Ξεκινά η εκπόνηση μελετών για την υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας

on .

LEYKADA GEFYRA

Η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή της υποθαλάσσιας σύνδεσης της Λευκάδας αρχίζει, καθώς τις επόμενες ημέρες πρόκειται να ξεκινήσει η εκπόνηση των μελετών. 

Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων και των επαγγελματιών της περιοχής, καθώς θα κάνει πιο γρήγορη την πρόσβαση στο νησί στο οποίο να σημειωθεί ότι, εκτός του ότι πολλοί Ηπειρώτες κάθε καλοκαίρι το επιλέγουν για τις διακοπές τους, αρκετοί διατηρούν εξοχικά και το επισκέπτονται σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ολοκλήρωσε το διαγωνισμό πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου, που είναι το σχήμα  ΘΑΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Ε. – Π.ΤΟΝΙΟΛΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ με προσφορά 133.000 ευρώ. 

Για την κατασκευή του έργου είχε κάνει αναφορά στην πρόσφατη επίσκεψη στην περιοχή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κάνοντας δεκτό ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού, καθώς η σημερινή είσοδος στη νησί, ειδικά του καλοκαιρινούς μήνες είναι δύσκολη από τη μεγάλη διέλευση οχημάτων. 

Το έργο προβλέπεται να υλοποιηθεί με τη μέθοδο της παραχώρησης και όπως αναφέρει ο Ν. Καραγιάννης στο Ypodomes.com. επόμενα στάδια είναι να ολοκληρωθεί η ωρίμανσή του για να μπορέσει να βγει η προκήρυξη του διαγωνισμού. Η διαδικασία αυτή εκτιμάται να προχωρήσει το 2023. Θα είναι η δεύτερη φορά που επιχειρείται να προχωρήσει αυτό το έργο. Την προηγούμενη δεκαετία, το 2013 είχε και πάλι εν μέσω κρίσης γίνει προσπάθεια προώθησης του έργου αλλά τελικά ο διαγωνισμός το 2015 ακυρώθηκε.

Σύμφωνα με τον κατ’ αρχή σχεδιασμό, η σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό οδικό δίκτυο θα γίνει με έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ. Πιο αναλυτικά το 1,24 θα γίνει σε επίχωμα, για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους 1.030 μ, εκ των οποίων 450 μ. αφορούν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

Η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου αφορά σε μήκος 1,2 χλμ. H προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής Διανομή μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας βασίζεται στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση.