ΣΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: Επιτακτική ανάγκη να εγκριθεί η Περιβαλλοντική Μελέτη για την Παμβώτιδα

on .

LIMNH PAMBOTIDA BARKA

Σειρά σημαντικών ζητημάτων που αφορούν σε έργα υποδομής στην Ήπειρο, καθώς και επιμέρους θέματα προστασίας περιβάλλοντος και πολεοδομικού σχεδιασμού, έθεσαν τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Τμήματος Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κατά την διάρκεια πρόσφατης συνάντησης που είχαν με τον βουλευτή Ιωαννίνων της Ν.Δ. Στ. Καλογιάννη, ο οποίος από την πλευρά του τόνισε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να εγκριθεί η Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη για την Παμβώτιδα και να προχωρήσει η θεσμοθέτησή της με Προεδρικό Διάταγμα.

Ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Ι. Τσίγκρος αναφέρθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο και στα προγράμματα του ΕΣΠΑ ως σημαντικούς μοχλούς απασχόλησης για τον κλάδο των μηχανικών, στην επικείμενη υλοποίηση των προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας για τις κατοικίες, καθώς και στο θέμα της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίων, για τις μεταβιβάσεις ακινήτων.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του βουλευτή, στα θέματα συζήτησης, κυριάρχησαν:

- Η ολοκλήρωση του χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων μέσω των Τοπικών Χωροταξικών Σχεδίων (ΤΠΣ). Ο κ. Καλογιάννης αναφέρθηκε στην πρότασή τους για εκπόνηση ΤΠΣ κατά προτεραιότητα στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων και σε Δήμους που αποτελούν ειδικές περιπτώσεις, όπως ο Δήμος Σουλίου, δεδομένων των οξυμένων πολεοδομικών και περιβαλλοντικών θεμάτων αυτών των Δήμων και του πολύ πιεστικού χρονοδιαγράμματος που θέτει το Ταμείο Ανάκαμψης, που χρηματοδοτεί τις σχετικές μελέτες.

- Η αξιοποίηση της έκτασης του Στρατοπέδου Βελισσαρίου στο σύνολό της, προς όφελος της πόλης και η δημιουργία Τεχνόπολης βάσει της ολοκληρωμένης πρότασης του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ιωαννίνων και των εγκεκριμένων Σχεδίων: του ΣΧΟΟΑΠ Μπιζανίου (2009) και του Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδίου Ηπείρου (2018).

Ακολούθησε συζήτηση για τις καθυστερήσεις σε μεγάλα έργα υποδομής στην Ήπειρο, όπως στο βόρειο τμήμα του Ε65, στους άξονες Ιωάννινα – Κακαβιά, Καλπάκι – Κόνιτσα και στη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα.