Το πρώτο βήμα έγινε για το διακρατικό πάρκο του Αώου

on .

DIAKRATIKO PARKO AOOY

Το 2ο Συνέδριο με τίτλο «International Tree Planting Initiative» (Διεθνής Πρωτοβουλία για την Φύτευση Δένδρων) διεξήχθη πρόσφατα στο Μπουραζάνι της Κόνιτσας. Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου παραβρέθηκε και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς ο οποίος ανακοίνωσε την έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία η έκταση (πάνω από 200.000 στρέμματα) από το δυτικό όριο της Προστατευόμενης Περιοχής της Βόρειας Πίνδου μέχρι τη συνοριακή γραμμή με την Αλβανία που περιλαμβάνει 40 χιλιόμετρα του ποταμού Σαραντάπορου, 20 χιλιόμετρα του Αώου και 8 χιλιόμετρα του Βοϊδομάτη εντάσσεται στην κατηγορία του «Προστατευόμενου Τοπίου».

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων, η οποία παραβρέθηκε στο συνέδριο, «η πράξη αυτή είναι ο προπομπός της μελλοντικής ένταξης της περιοχής στην Προστατευόμενη Περιοχή της   Βόρειας Πίνδου ώστε τα δυτικά όρια αυτής να επικοινωνούν με το Εθνικό Πάρκο του Αώου ποταμού στην Αλβανία για να προχωρήσουμε στο μέλλον στην δημιουργία του διακρατικού Πάρκου στον Αώο ποταμό (Ελλάδα- Αλβανία) με τον κοινό τίτλο Wild River National Park , κοινού Γεωπάρκου με κοινό Branding (Αώος – Vjosa)».

Η Ένωση Ξενοδόχων το τελευταίο εξάμηνο περίπου ήταν σε εβδομαδιαία επικοινωνία με τους συνεργάτες του κ. Αμυρά στο ΥΠΕΚΑ και με τον ίδιο τον Υφυπουργό για την επίτευξη του συγκεκριμένου αποτελέσματος. Γι’ αυτό και εκφράζει τις ευχαριστίες της προς τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος για την σοβαρότητα με την οποία αντιμετώπισε το αίτημά της, την αποτελεσματικότητά του και την συνεχή συνεργασία μαζί της. 

Καλλιέργεια τρούφας

Εξάλλου, κατά την διάρκεια του συνεδρίου προτάθηκε από την Ένωση η χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, μέσω του ΚΕΠΑ, της παροχής δωρεάν δενδρυλλίων Δρυός εμβολιασμένων με τον μύκητα  της τρούφας προς τους δασικούς συνεταιρισμούς των ορεινών και ημιορεινών περιοχών της χώρας μας σε συνεργασία πάντοτε με τον οικείο ΟΤΑ.  Η καλλιέργεια της τρούφας, όπως κατά κόρον συμβαίνει στο εξωτερικό, θα μπορούσε να δημιουργήσει καινούργια προϊόντα, υψηλή γαστρονομία και ενίσχυση του τουριστικού Branding, δημιουργώντας  συνθήκες ενίσχυσης της περιφερειακής ανάπτυξης και συμπληρωματικού εισοδήματος στους κατοίκους των περιοχών αυτών.