Στο… μικροσκόπιο του Εισαγγελέα η συντήρηση της Εγνατίας Οδού!

on .

 

• Το θέμα της συντήρησης της Εγνατίας Οδού, η οποία περνάει πλέον σε ιδιωτικά χέρια και συγκεκριμένα στη διαχείριση της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS Projects, ήρθε στην επικαιρότητα αυτές τις ημέρες.

Αφορμή δόθηκε από τις αναφορές του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Περιφερειακής Επιτροπής, ο οποίος χωρίς περιστροφές έθεσε ζήτημα επικινδυνότητας για τον αυτοκινητόδρομο λόγω ελλιπούς ή επιφανειακής συντήρησής του τα προηγούμενα χρόνια που αυτός ανήκε στην διαχείριση του ελληνικού Δημοσίου.

 Οι επισημάνσεις Καχριμάνη προκάλεσαν την άμεση επέμβαση της Εισαγγελέως Πρωτοδικών Ιωαννίνων, η οποία διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης και με βάση πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ, ήδη έχει κληθεί ο Περιφερειάρχης να καταθέσει περί των όσων ανέφερε.

Οι δηλώσεις Καχριμάνη

Συγκεκριμένα, ο Αλ. Καχριμάνης κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής έκανε λόγο για σήραγγα στον Νομό Ιωαννίνων που «είναι έτοιμη να καταρρεύσει». Όπως είπε, «είναι ένα έργο που πρέπει άμεσα να γίνει… η μία από τις δύο σήραγγες της Κατάρα πρέπει να κλείσει για πάρα πολύ καιρό για να γίνουν όλα από την αρχή μέσα, γιατί μπορεί να συμβεί ατύχημα. Έχει χαλάσει. Όλα από κάτω. Είναι έτοιμο να καταρρεύσει αυτό, θέλει πάρα πολλά λεφτά, σε όλο τον δρόμο θέλει πάρα πολλή δουλειά».

Ο Περιφερειάρχης ανέφερε ακόμη ότι «η Εγνατία Οδός είναι επικίνδυνη σήμερα, γιατί η συντήρηση που γινόταν ήταν πολύ επιφανειακή». Όπως είπε, η εταιρία που διαχειριζόταν τον οδικό άξονα, η «Εγνατία Α.Ε.», «έπρεπε τμηματικά μέχρι σήμερα να έχει αυξήσει τα διόδια και να κάνει τη δουλειά της». Όσο για τη συντήρηση που γίνεται, ο κ. Καχριμάνης τόνισε ότι «ρίχνουν μια πέτσα άσφαλτο για να πουν ότι ρίξαμε άσφαλτο»!

Αντιδράσεων συνέχεια

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου από πλευράς των εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Σε νέα ανακοίνωσή τους, σχολιάζοντας όσα ειπώθηκαν κατά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, χαρακτηρίζουν τραγικό λάθος την παραχώρηση της Εγνατίας, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, πως «το Δημόσιο για ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχουν σημαντικές ανάγκες ιδιωτικής χρηματοδότησης επιλέγει να απωλέσει τις εξασφαλισμένες ταμειακές ροές για 35 έτη και για αντάλλαγμα θα προεισπράξει μόνο ένα μικρό μερίδιο τους». Για τον παραχωρησιούχο, πάλι, επισημαίνουν πως «δικαίως πανηγυρίζει αφού του εκχωρούνται μελλοντικά εξασφαλισμένα έσοδα για 35 έτη τα οποία σε συνδυασμό με την εκτόξευση του κόστους διοδίων του παρέχουν χρηματοοικονομικά τεράστια προστιθέμενη αξία».