Εφιάλτης οι «εισπρακτικές» για χιλιάδες οφειλέτες!

on .

EISPRAKTIKES THLEFONA

• Με τα νεύρα χιλιάδων δανειοληπτών, αλλά και των πάσης φύσεως οφειλετών, παίζουν σε καθημερινή σχεδόν βάση οι εισπρακτικές εταιρίες, ορισμένες εκ των οποίων ασκούν αφόρητη πίεση στους πολίτες. Τα επαναλαμβανόμενα τηλέφωνα, πολλές φορές μέσα στην ίδια ημέρα, σε ώρες μάλιστα ακατάλληλες, αδιαφορώντας εάν ο οφειλέτης βρίσκεται στο χώρο εργασίας του, σε συνδυασμό με την πιεστική πολλές φορές συμπεριφορά των υπαλλήλων των εταιριών, δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση, ενώ συνηθισμένο φαινόμενο είναι και οι καβγάδες από τηλεφώνου.

Επειδή πρόκειται για μια πολύ ψυχοφθόρα κατάσταση, η Πολιτεία σωστά πράττει και… βάζει στη θέση τους τις εισπρακτικές εταιρίες, που παραβιάζουν νόμους και κανόνες. Και στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 790.000 ευρώ σε τρεις Εταιρίες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις για παραβίαση της Νομοθεσίας, κατόπιν εξέτασης καταγγελιών στη Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση από τον Σεπτέμβριο του 2023 μέχρι και σήμερα έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 1.520.000 ευρώ. 

Οι εταιρίες 

Οι εταιρίες στις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα είναι οι εξής:

Α. Πρόστιμo συνολικού ύψους 330.000 ευρώ στην doValue Greece A.E.Δ.Α.Δ.Π., σε εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 3758/2009, περί ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις γιατί:

- Ανέθετε σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών την ενημέρωση δανειοληπτών για ληξιπρόθεσμη οφειλή τους που είχε ήδη εξοφληθεί,

- Ανέθετε σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών την ενημέρωση δανειοληπτών για ληξιπρόθεσμη οφειλή τους, ενώ οι οφειλέτες είχαν υποβάλει αίτηση κήρυξης πτώχευσης που είχε γίνει αποδεκτή από το δικαστήριο,

- Ενημέρωνε δανειολήπτες περί ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής, σε περιπτώσεις που είτε ο δανειολήπτης κατέβαλε προσηκόντως τις δόσεις του δανείου, είτε είχε υπαχθεί στις ευεργετικές διατάξεις του ν.3869/2010 τηρώντας τη δικαστική ρύθμιση.

Β. Πρόστιμο ύψους 280.000 ευρώ στη Cepal Hellas A.E.Δ.Α.Δ.Π., σε εφαρμογή του άρθρου 13α του ν. 2251/1994, για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές έναντι των δανειοληπτών στο πλαίσιο της διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις για:

- Αδικαιολόγητη καθυστέρηση ελέγχου της εξουσιοδότησης των νόμιμων εκπροσώπων των οφειλετών και της διαδικασίας εξεύρεσης λύσης ρύθμισης της οφειλής τους.

-Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην επεξεργασία αιτημάτων των δανειοληπτών που αφορούν σε εξέταση αιτήματος ρύθμισης της οφειλής τους και έκδοσης βεβαίωσης υπολοίπου οφειλής.

-Δυσχέρεια στην επικοινωνία των δανειοληπτών με την εταιρεία στο πλαίσιο διαχείρισης των οφειλών τους.

 Γ. Πρόστιμο ύψους 180.000 ευρώ στην INTRUM HELLAS Α.Ε.Δ.Α.Δ.Π., σε εφαρμογή του άρθρου 13α του ν. 2251/1994, για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές έναντι των δανειοληπτών στο πλαίσιο της διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις για:

- Μη ορθή ενημέρωση για το υπόλοιπο των οφειλών του δανειολήπτη, με σκοπό την ολική εξόφληση εκ μέρους του, καθώς και αδικαιολόγητη καθυστέρηση ανταπόκρισης σε αίτημά του σχετικά με την έκδοση βεβαίωσης εξόφλησης των δανειακών υποχρεώσεών του.

-Αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην υλοποίηση αιτήματος δανειολήπτη περί αντιλογισμού ποσού που είχε κατατεθεί εκ παραδρομής.

-Αδικαιολόγητη καθυστέρηση ανταπόκρισης σε αίτημα δανειολήπτη σχετικά με την αποστολή του υπολοίπου του δανείου ενταγμένου στον ν. 3869/2010.

• Το καταναλωτικό κοινό μπορεί να ενημερώνεται για θέματα που αφορούν την προστασία του καταναλωτή στην  γραμμή 1520 καθώς και να υποβάλλει καταγγελίες για παραβάσεις της καταναλωτικής νομοθεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://kataggelies.mindev.gov.gr/