Δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας στη σήραγγα Μαλακασίου!

on .

EGNATIA SHRAGGA MALAKASI A

• «Δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας στη συγκεκριμένη σήραγγα ή σε άλλη σήραγγα και τμήμα της Εγνατίας Οδού». Την κατηγορηματική αυτή διαβεβαίωση έδωσε η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» κλείνοντας οριστικά το ζήτημα που προκλήθηκε με αφορμή τις πρόσφατες άστοχες δηλώσεις του Περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη περί… επικινδυνότητας της σήραγγας Μαλακασίου. 

Με καθυστέρηση τοποθετήθηκε η εταιρεία για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο πήρε μεγάλη δημοσιότητα αναγκάζοντας τον Υφυπουργό Υποδομών Ν. Ταχιάο να επισκεφθεί δύο φορές την περιοχή μας, συνοδευόμενος μάλιστα τη δεύτερη από στελέχη της. 

Αφορμή για την απάντηση έδωσε η ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία του βουλευτή Πρέβεζας Κώστα Μπάρκα. Τη διαβίβασή της στους βουλευτές έκανε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας.

Διαρκής εποπτεία

«Η λειτουργία των σηράγγων εποπτεύεται και διαχειρίζεται από τα πλέον σύγχρονα συστήματα, η επιθεώρηση, συντήρηση και λειτουργία του συνόλου της οδού εκτελούνται ανελλιπώς και αντικείμενα της βαριάς συντήρησης που ανακύπτουν παρακολουθούνται, μελετώνται και αποκαθίστανται βάσει προγραμματισμού», τονίζει η «Εγνατία Α.Ε.» στην έκτασης τριών σελίδων απάντησή της. 

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα τμήματα της Εγνατίας στην Ήπειρο συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων, αποτελούνται από τα πλέον πολυσύνθετα τεχνικά έργα, η παρακολούθηση και η συντήρηση των οποίων γίνεται επίσης ανελλιπώς μέσω των συμβάσεων συντήρησης και λειτουργίας. Όπως επισημαίνει, τα συγκεκριμένα τμήματα εποπτεύονται σε 24ωρη βάση από σύγχρονα Κέντρα Ελέγχου της κυκλοφορίας στις περιοχές των Ιωαννίνων και του Ανηλίου Μετσόβου. 

Η σήραγγα Μαλακασίου

Ειδικότερα για τη σήραγγα Μαλακασίου η «Εγνατία Α.Ε.» αναφέρει στην απάντησή της τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: «Στο πλαίσιο των επιθεωρήσεων του αναδόχου συντήρησης της Εγνατίας Οδού υποβλήθηκε έκθεση επιθεώρησης αναφορικά με την κατάσταση της τελικής επένδυσης σκυροδέματος της βόρειας σήραγγας Μαλακάσι Α μήκους περί τα 330 μέτρα η οποία είχε κατασκευαστεί το 1990 προ της σύστασης της Εγνατίας ΑΕ και με βάση τους τότε ισχύοντες κανονισμούς και προδιαγραφές. Σε συνέχεια της έκθεσης αναδόχου συντήρησης ανατέθηκε σε εξειδικευμένους δομοστατικούς μηχανικούς η πραγματοποίηση αυτοψίας και η σύνταξη σχετικής έκθεσης για το υπόψη ζήτημα. Η τεχνική έκθεση που συνετάχθη συμπέρανε ότι ‘το στατικό σύστημα της μεταφοράς των φορτίων της διατρηθείσας βραχόμαζας παραμένει ενεργό και ακέραιο και συνεχίζει να μεταφέρει τα φορτία με ασφάλεια στην ίδια διαδρομή που τα μετέφερε’ και η βραχομαζα ‘δείχνει να ανταποκρίνεται ορθά στον προβλεπόμενο σχεδιασμό αυτουποστήριξης’».

Πάντως, σύμφωνα με την έκθεση των ειδικών, απαιτείται να ανακατασκευαστεί η τελική επένδυση της σήραγγας και του συστήματος αποστράγγισης - στεγάνωσης, όμως αυτό δεν επηρεάζει την ευστάθεια της υφιστάμενης διάτρησης  και δεν την επιφορτίζει με κανέναν τρόπο. Οι παρεμβάσεις αυτές έχουν ήδη γίνει από τον ανάδοχο συντήρησης του έργου στον οποίο δόθηκε εντολή να συντάξει μελέτη ανακατασκευής της τελικής επένδυσης και του συστήματος αποστράγγισης, εργασίες που αποτελούν αντικείμενο της βαριάς συντήρησης της οδού.