Τα αναλογικά διόδια θα πρέπει εξ αρχής να εφαρμοσθούν στην Εγνατία

on .

DIODIA EGNATIA

• Εν όψει του ότι και η Εγνατία Οδός πρέπει – σύμφωνα με το νέο μνημόνιο – ν’ ακολουθήσει το δρόμο των 14 αεροδρομίων και να έχει πουληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι τέλους του 2015, θα πρέπει μέσα στο 2016 και οι 13 σταθμοί των διοδίων (μέσα σ’ αυτούς και οι σήμερα λειτουργούντες) να βρίσκονται σε λειτουργία, όπως και οι επιπλέον 5 των κάθετων αξόνων.
Είναι ίσως το πιο σοβαρό θέμα που άμεσα αφορά τους Ηπειρώτες, αλλά και όσους έρχονται για δουλειές ή διακοπές στην περιοχή μας, αφού μάλιστα προβλέπεται να λειτουργήσει και ο σταθμός διοδίων στο Δροσοχώρι Ιωαννίνων.
Ενδιαφέρουσα, λοιπόν, είναι η χθεσινή πρόταση του Τομεάρχη Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Ν.Δ., βουλευτή Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη, για το πώς θα πρέπει αναλογικά και δίκαια να χρεώνονται (από τώρα και όχι από το 2017) τα διόδια σε όλους τους σταθμούς.
Η θέση του είναι ξεκάθαρη και βρίσκει κάθε λογικά σκεπτόμενο πολίτη σύμφωνο: Να υπάρξει άμεσα πλήρης εφαρμογή ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων που – όπως τονίζει – είναι το πλέον δίκαιο αλλά και προς όφελος του χρήστη.

Τα άδικα σενάρια...
Ο κ. Αυγενάκης – όπως ο ίδιος αναφέρει – προέβη στην χθεσινή ανακοίνωση γιατί τα σενάρια που ακούγονται είναι είτε η συνέχιση κατασκευής προσωρινών μετωπικών σταθμών διοδίων, όπου δε θα υπάρχει εφαρμογή αναλογικής χρέωσης (προβλέπεται  μάλιστα ότι θα κατασκευαστούν προσωρινοί σταθμοί με λυόμενα κτίρια, αυξημένο κόστος, χωρίς συνθήκες καλής λειτουργίας, ασφάλειας και αμφιβόλου αρχιτεκτονικής, ενώ δεν θα αποκλειστούν οι πιθανές παρακάμψεις των σταθμών από εναλλακτικό δίκτυο),  είτε η κατασκευή μεταλλικών γεφυρών για την «Ηλεκτρονική Συλλογή Διοδίων Ελεύθερης Ροής» που δίνει τη δυνατότητα αναλογικής χρέωσης στο χρήστη.
Είναι προφανές ότι όποια επιλογή αποφασισθεί από την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την Εγνατία Οδό, θα καθορίσει το σύστημα συλλογής διοδίων για τα επόμενα χρόνια, επηρεάζοντας παράλληλα τη λειτουργία του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας αλλά και των ίδιων των χρηστών του.